Érvényes pályázatok: újak, kiírók szerint, érvényesség szerint, tárgymutató szerint, módosultak
Pályázatok Pályázatok
Nyomtatóbarát változat
A pályázat linkjének elküldése e-mailben
Vissza
Cím:
Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola
Kiíró:
Innovációs és Technológiai Minisztérium
Határidő:
06/15/2020
Érvényes:
06/15/2020
Tárgymutató:
fogyasztói tudatosságra nevelő iskola
Pályázhat:
iskolák
A kiíró(k) adatai
Napi Pályázati Értesítő >>>

"Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola"
pályázati felhívás 4.0
"Ismeretek az életnek"

A pályázat célja
A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola megtisztelő címmel az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) azon iskolák fiatal fogyasztókért tett intézkedéseit, hozzáállását kívánja értékelni, amellyel az iskolák a tanulóik között a fenntartható tudatos fogyasztói szemlélet általánossá válásához, a fogyasztóbarát vállalkozói szemlélet terjesztéséhez és a fiatal fogyasztók gyakorlatban használható ismereteinek a bővítéséhez járulnak hozzá.

A pályázati elismerés
A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola pályázat az iskolák azon intézkedéseit értékeli, amelyek hozzájárulnak a diákok fogyasztóvédelmi ismereteinek növeléséhez, tudatos fogyasztói magatartás kialakításához. A pályázat közvetlenül anyagi támogatást nem nyújt, az ITM elismerő címet adományoz a nyertes pályázónak.

A pályázat beküldésének módja
A pályázatot a melléklet pályázati adatlap és nyilatkozat kitöltésével elektronikus úton kell beküldeni a fogyasztovedelem@itm.gov.hu címre. A pályázat a 2019/2020-as tanév ideje alatt bármikor benyújtható.
A pályázati felhívás, adatlap és nyilatkozat megtalálható a http://www.kormany.hu honlapon.

A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola cím odaítélésének szempontjai
A cím odaítélésének feltétele, hogy a Pályázó iskola a pályázati formanyomtatványnak megfelelő pályázat beadásakor az alábbi szempontok közül legalább 3 szempontnak megfeleljen, és a jövőre nézve vállalja ezen túl legalább 1 további szempont teljesítését. A pályázat elbírálásánál előnyben részesül az a Pályázó iskola, amelyik együttműködik a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola címmel már rendelkező intézménnyel is.

1. Fogyasztói tudatosságra nevelés
A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola elősegíti és támogatja az adott köznevelési intézményben történő rendszeres fogyasztóvédelmi oktatások megtartását, a tanórákon rendszeresen foglalkozik a fogyasztóvédelmi ismeretek átadásával.

2. Felelős és biztonságos internet és közösségi média használatra nevelés
A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola kiemelt figyelmet fordít a tanulók körében a felelős és biztonságos internet és közösségi média használatának kérdésére, figyelembe véve a fogyasztói szokások digitalizáció irányában való elmozdulását, az e-kereskedelem bővülését, különös tekintettel a közösségi média felületein történő vásárlásra. Ennek érdekében biztosítja e témakörhöz kapcsolódóan előadások megtartását, tájékoztató anyagok eljuttatását a tanulók részére.

3. Reklámelemzés a megtévesztő hirdetések tükrében
A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola nagy hangsúlyt fektet a diákok reklámokkal szembeni tudatos fogyasztói szemléletének kialakítására. Ennek érdekében az elektronikus (online magazinok, közösségi média) és hagyományos (TV, nyomtatott) sajtótermékekben megjelenő reklámok elemzését végzi a diákokkal, figyelemmel a megtévesztő reklámok felismerésére.

4. Kreatív és innovatív módszerek alkalmazása a fogyasztóvédelmi ismeretek átadása során
A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola nyitott a fogyasztóvédelem oktatásában a kreatív és innovatív módszerek használatára, amelyeket eredményesen tud alkalmazni a fogyasztóvédelmi ismeretek átadásában, felkeltve a tanulók érdeklődését A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola ezzel hozzájárul ahhoz, hogy a diákok képességeket szerezzenek a mindennapi életben előforduló fogyasztóvédelmi problémák megoldására.

5. Pénzügyi ismeretek megalapozása
A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola nagy figyelmet fordít a tanulók pénzügyi ismereteinek a megalapozására, amelynek érdekében lehetőséget biztosít pénzügyi fogyasztóvédelmi ismeretek oktatására.

6. Fogyasztóbarát vállalkozói szemlélet terjesztése
A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola a tanulók vállalkozási ismereteinek megalapozása során kiemelt figyelemben részesíti a fogyasztóbarát vállalkozói szemlélet bővítését, ennek keretében részt vesz ilyen tárgyú tanulmányi versenyeken, elősegíti a helyi online és offline fogyasztóbarát személettel bíró vállalkozások gyakorlati tevékenységének a megismerését.

7. Együttműködés fogyasztóvédelmi hatáskörrel rendelkező állami szervekkel, békéltető testületekkel és civil szervezetekkel
A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola együttműködik a fogyasztóvédelmi hatáskörben eljáró fővárosi és megyei kormányhivatal illetékes járási hivatalaival, a fogyasztóvédelmi hatáskörrel rendelkező állami szervekkel, békéltető testületekkel, a fővárosi és megyei kereskedelemi és iparkamarákkal és a fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesületekkel.

8. Fogyasztóvédelmi vetélkedőkön való részvétel
A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola tanulói meghatározott időközönként részt vesznek fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesület által tanulók részére szervezett fogyasztóvédelmi vetélkedőn.

9. Fenntartható fogyasztás elterjesztése
A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola rendszeresen szervez fenntartható fogyasztás elterjesztését szolgáló programokat diákjai számára. Ennek keretében nagy hangsúlyt fektet a fogyasztóvédelem és a környezetvédelem kapcsolatára, valamint azok fontosságára.

10. Kereskedelmi egységek, helyi termelői piacok látogatása
A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola oktató jelleggel megszervezi kereskedelmi egységek, piacok látogatását, elősegítve helyi termelői piacok, termékek, valamint fogyasztóbarát vállalkozói szemlélet megismerését és a fogyasztóvédelmi tudás gyakorlati használatát.
A pályázó a pályázati felhívásban szereplő 10 tevékenységi körön felül további, már megvalósított, és egyéb fogyasztóvédelmi érintettségű kezdeményezésekkel is pályázhat.
A pályázathoz és a fogyasztóvédelem oktatáshoz használható szakmai anyagok megtalálhatóak a http://www.kormany.hu Dokumentumok aloldalon és a http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu oldalon.
A pályázatok értékelése
A beérkezett pályázatokat előzetesen Bíráló Bizottság (BB) vizsgálja meg, és a bírálat után a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola címről az ITM dönt.
A pályázatok beérkezését követően az értékelés és a döntés a pályázat beadási határidejéhez hasonlóan folyamatos. Elutasított pályázat esetén, amennyiben a Pályázó iskola új, fogyasztói tudatosságot növelő programot valósított meg, akkor a Pályázó iskola az elutasítást követő 3 hónapon túl ismét benyújthatja pályázatát.
A pályázattal az adott iskola fiatal fogyasztókért tett teljesítménye kerül értékelésre és a cím nyertesei az átadástól számított öt évig viselhetik a "Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola" címet.
A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola cím odaítélését követő feladatok
A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola a honlapján valamint az általa kiadott kiadványokon utal az elismerő címre, továbbá linkelési lehetőséget biztosít a http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu, illetve a fővárosi és megyei kormányhivatal honlapjára.

A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola a pályázatban megjelölt vállalások megvalósulásáról a cím átadását követő egy éven belül írásos beszámolót készít az ITM Fogyasztóvédelemért Felelős Helyettes Államtitkárság részére. Ennek elmaradása a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola cím elvesztésével jár. Ezen felül a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola cím birtoklásának időszakában évente beszámol arról, hogy milyen módon tartja fenn a fogyasztói tudatosságra nevelő programjait.





Ingyenes e-mail tanfolyam
Legalább ennyit a
forrásteremtésről címmel
Magam csináljam vagy bízzak meg egy szakembert?  Akármelyik utat választja van egy minimum, amit mindenképpen tudnia kell.
Ha Ön(ök) csinálják, akkor magától értetődő, hogy érteni kell hozzá, ha mást bíznak meg, akkor annyi tudásra lesz szükségük, hogy tudjanak megrendelni és átvenni.
Ezt a tudást szerezheti meg ezen a tanfolyamon, ami egyben jó alap arra, hogy ha saját maga vág bele könnyű legyen hozzátanulni.

Ne csak olvassa és nézze (filmek is lesznek a leckékben), csinálja is.
A forrásteremtésnél ezt alig kell magyarázni, hiszen elméletben forrást szerezni enyhén szólva marhaság.
Ezért arra kérem, hogy az egyes levelekben olvasottakat azonnal valósítsa meg a gyakorlatban.
Ne feledje, akármilyen kis lépés sokkal többet ér, mint az álldogálás a rajtvonalnál...
Az egyes leckéket e-mailben kapja meg, hetente egyet.
Jó tanulást és eredményes forrásszerzést kívánok!
Huszerl József szerkesztő
Itt iratkozhat fel

Távoktatási tanfolyamaink







Hírek a Főoldalról


Ingyenes hírlevelünkre
itt iratkozhat fel









Nyomtatóbarát változat
A pályázat linkjének elküldáse e-mailben
Vissza
Felhasználási feltételek
Adatvédelem
Levél a szerkesztőnek
Médiaajánlat
Impresszum