Érvényes pályázatok: újak, kiírók szerint, érvényesség szerint, tárgymutató szerint, módosultak
Pályázatok Pályázatok
Nyomtatóbarát változat
A pályázat linkjének elküldése e-mailben
Vissza
Cím:
Konstruktőri Mérnökverseny
Kiíró:
Unitech Industries Kft.
Határidő:
10/30/2019
Érvényes:
10/30/2019
Tárgymutató:
konstruktőri mérnökverseny
Pályázhat:
mérnökhallgatók 2-5 fős csapatai
A kiíró(k) adatai
Napi Pályázati Értesítő >>>

Konstruktőri Mérnökverseny

Vállalod a kihívást? Tervezz és építs egy klassz gépet!
Az UniTech Konstruktőri Mérnökversenyre mérnökhallgatók 2-5 fős csapatait várjuk.

A verseny három szakaszból áll
Tervezés
A csapatok egy kombájnt terveznek, ami képes a versenykiírásban megadott feladatok teljesítésére. A versenykiírás a jelentkezési határidőig és azután sem módosul. A tervdokumentáció része a csapatbemutatkozó is.

Kivitelezés
A határidőre beérkezett terveket a CLAAS szakemberei elbírálják, és a legszínvonalasabbnak talált tervek készítői (maximum 10 csapat) a döntőbe jutnak. A döntős csapatok számára megkezdődik az építési szakasz, amelyhez a CLAAS 75 000 Ft anyagi támogatást biztosít, a szükséges költségek fennmaradó részére nincs megkötés.
A kivitelezési szakasz részeként a döntős csapatok élő meet-up során találkoznak a CLAAS szakembereivel és korábbi dobogós versenyrésztvevőkkel.

Élő döntő
A döntő a CLAAS Hungária Kft. törökszentmiklósi telephelyén kerül megrendezésre, ahol a döntős feladatok végrehajtásával versenyeznek a csapatok gépeikkel.
A csapatok és a szervezők mellett előzetes igénybejelentés és meghívások alapján a média képviselői és érdeklődők, szurkolók is részt vehetnek.
A gépek helyszínre juttatását a csapatok egyénileg szervezik.

Részletes versenykiírás
A CLAAS UniTech Konstruktőri Mérnökversenyen egy különleges megmérettetésre invitáljuk a mérnökhallgatók csapatait. A versennyel célunk, hogy teret és lehetőséget biztosítsunk Nektek, mérnökhallgatóknak gyakorlati ismereteitek bővítésére egy különleges versenyen és egyúttal bevonjunk Benneteket a mezőgépészet és a CLAAS izgalmas világába.

1. A gép
A feladat egy olyan gépcsoport tervezése, amely egy magajáró arató-cséplőgép egyes funkcióinak végrehajtására alkalmas. A gépcsoportnak 3 egységből kell állnia: maga a funkciók többségét megvalósító központi egység (a továbbiakban „kombájn”), egy „adapter”, amely a terményt a fő egységbe juttatja, valamint egy szállítókocsi, mely az adapter szállítására szolgál, és a kombájn vontatmánya.
A gépek méreteire, tömegére, a felhasznált anyagokra, feliratokra, díszítésre stb. nincs kitétel - a pályázók feladata a Versenykiírásban ismertetett követelmények és a döntő feladatainak figyelembevételével kialakítani a szerkezetüket.
1.1. A kombájn követelményei:
- Az adapterből érkező kétféle terményt (fakockák és teniszlabdák) külön tartályokba (ezek kialakítása nem kötött) osztályozza. Ezen funkció nem lehet manuális, tehát nem szabad kézzel vagy kézben tartott eszközzel működtetni.
- Az anyagáramlás zárt csatornában kell, hogy történjen. Könnyen nyitható fedél, átlátszó oldalfal stb. alkalmazása megengedett, de menet közben nem szabad, hogy kézzel hozzáférhető legyen a termény.
- Kivehető és kézzel üríthető tartályokat tartalmaz a termények tárolására
- Számlálókkal van felszerelve, amelyek az egyes termények begyűjtött darabszámát kijelzik.
- A helyváltoztatáshoz csak emberi erőforrást használ fel. Az erőforrást biztosító kezelő a gép mozgása közben nem érhet a talaj felszínéhez. A helyváltoztatáshoz az egyes feladatok végrehajtásának kezdetekor már feltöltött energiatároló elem nem használható. A többi funkcióra nincs ilyen kikötés, egyéb energiaforrás, illetve energiatároló elem is beépíthető.
- Rögzítőfékkel rendelkezik, mely menetirányban 20%-os lejtésű úton képes helyben tartani vontatmánnyal (a szállítókocsi és rajta az adapter) és kezelővel együtt.
- Rendelkezik az elején és a hátulján szemes csavar rögzítéséhez megfelelő, menetirányba mutató, legalább 10 mm hosszú M16-os menetes furattal. 200 és 400 mm magasság között legyen!
- Alkalmas az adapter meghajtására.
- Lehetővé teszi az adapter rögzítését.
- Képes az adaptert a szállítókocsiról közvetlenül leemelni, illetve az aratás végeztével arra visszahelyezni.
- Képes a szállítókocsit maga után vontatni.
- Bukókerettel rendelkezik, amely az esetleges felboruláskor védi a pilótát.
- Legalább 3 pontos biztonsági övvel rendelkezik (ezt mindegyik versenyszám alatt bekötve kell tartani).
1.2. Az adapter követelményei:
- A szilárd burkolatú felszínen elhelyezett terményt a kombájnba juttatja.
- Működés közben a kezelő nem érhet sem kézzel, sem kézben tartott eszközzel az adapter egyetlen eleméhez sem, csak a kombájn részét képező kezelőszervekkel működtethető.
- Lehetővé teszi, hogy a kombájnhoz, illetve a szállítókocsihoz rögzítsék.
1.3. A szállítókocsi követelményei:
- Alkalmas az adapter biztonságos szállítására.
- Lehetővé teszi az adapter rögzítését.
- A kombájn vonópontjára kapcsolva vontatható.
- Két tengellyel rendelkezik.
- Kéttengely-, vagy négykerék-kormányzású.

2. A verseny menete
A versenyre 2-5 fős csapatok jelentkezhetnek. A jelentkezési határidő napjáig minden, a következő feltételeknek megfelelő csapat jelentkezését fogadjuk el: mivel elsősorban nappalis hallgatók jelentkezését várjuk, így a csapatban maximum 1 fő lehet esti vagy levelezős képzésben részt vevő hallgató, a csapat többi résztvevője nappali hallgató kell legyen.
Nincs kikötés állampolgárságra, lakóhelyre, intézményre vonatkozóan, akár különböző intézményből érkezők is alkothatnak egy csapatot.
A verseny négy szakaszból áll: az első a tervezési szakasz, a második a funkcióvizsgálat, a harmadik a gépek építése, a negyedik a döntő.
2.1. Tervezési szakasz
Tervdokumentáció
A versenyre jelentkezők a tervezett gépcsoport működését és szerkezetét egyértelműen ismertető dokumentációt készítenek. A dokumentációnak a kombájnra, adapterre illetve szállítókocsira előírt minden egyes követelmény-pontra tételes műszaki választ kell adnia. Ezen felül nincs formai vagy tartalmi kikötés.
A kitűzött határidőig a weboldalra feltöltött pályázatokat a CLAAS Hungária Kft. mérnökei selejtező keretében elbírálják. Mindegyik csapat egy pályamunkát nyújthat be. Előzetes véleményezésre nincs mód.
Értékelés
A kiértékeléskor azon legfeljebb 10 csapat, akiknek a gépei a tervek alapján a leginkább meggyőzőek, meghívást nyernek a döntőbe, valamint a CLAAS Hungária Kft. a konstrukció összetettségétől függetlenül 75 000 Ft-tal járul hozzá a gép kivitelezéséhez. A szükséges források fennmaradó részére nincs megkötés.
A pályamunkák csak a döntőbe jutást befolyásolják, az ottani eredménybe nem számítanak bele.
Csapatbemutatkozó melléklet
A pályázó csapat bemutatására készüljön egyfajta szponzori bemutatkozó, amely a sikeres továbbjutás esetén a cégek, szervezetek (potenciális partnerek, szponzorok) megkeresésére szolgál.
Ez a döntőbe jutás esetén a kombájnépítés sikeres megvalósítása miatt lesz fontos.
A melléklet elkészítése a pályázat kötelező része.
Terjedelem: maximum 3 A4-es oldal, vagy 10 PowerPoint/prezi.com slide.
2.2. Kivitelezési szakasz
A döntőbe válogatott csapatok a döntő napjáig meg kell, hogy építsék a tervezett gépet. A kivitelezés során a korábban leadott tervdokumentációban ismertetett működési elv nem változhat, vagyis a követelményekre adott válaszok a pályamunkában megadottakhoz képest nem módosulhatnak.
Funkcióvizsgálati videó a kivitelezési szakasz végén
A funkcióvizsgálat során a korábban benyújtott pályázatokban leírt megoldási elvek valóságos tesztelését várjuk. A szakasz végén a csapatoktól maximum 10 perces videók formájában várjuk a működési elvek igazolását, a funkcióvizsgálatok bemutatását. A videó beküldési határideje a döntő előtt két héttel lesz, szeretnénk meggyőződni arról, hogy a kombájn már kormányozható és működőképes állapotban van. A videó elkészítését követően, a döntő napjáig természetesen van lehetőség a gép további építésére, fejlesztésére.
A funkcióvizsgálati videót a döntő előtt két héttel kell majd beküldeni, a pontos dátumról a döntősöket értesítjük.
2.3. A döntő
A döntő a CLAAS Hungária Kft. törökszentmiklósi telephelyén kerül megrendezésre, ahol a csapatok és a szervezők mellett előzetes igénybejelentés és meghívások alapján a média képviselői és érdeklődők, szurkolók is részt vehetnek.
A gépek helyszínre juttatását a csapatok egyénileg szervezik.

3. A döntő menete
A döntő elején ismertetjük a feladatokat és az időbeosztást, munkavédelmi tájékoztatót tartunk a csapatoknak. A csapatok indulási sorrendjét ezt követően sorsoljuk ki.
Az egyes versenyszámok szekvenciában követik egymást, mindegyik csapat ugyanazokat a feladatokat és ugyanabban a sorrendben végzi el.
A gépek alkatrészein a döntő alatt nem lehet változtatni. Pl. a fárasztóvizsgálat előtt nem használhatnak ragasztószalagot / egyéb kötözést a szerkezet megerősítésére. A Mobilitás és az Aratás feladatok alatt esetleges javítás megengedett, amennyiben a javítást a gépek kezelője el tudja végezni. Ekkor alkatrészcsere nem megengedett. A feladatok között azonban a meghibásodott alkatrészt a csapattagok azonosra cserélhetik. Alkatrészcserével nem járó beállítások (guminyomás, sebességváltó stb.) alkalmazása megengedett.
Versenyszám közbeni javítás alatt a gép áll, tehát mozgatása és üzemeltetése tilos! Emellett a javítás idejére az időmérést nem állítjuk le.
A kezelő személye a versenyszámok között változtatható.
A csapattagok a versenyszámok alatt a pályára nem léphetnek be, és sem a géphez, sem a gépkezelőhöz, sem a versenyszámhoz tartozó eszközökhöz (fakocka, teniszlabda, akadályok stb.) nem érhetnek.
A 3 feladat sorrendben: mobilitás feladat, aratás és fárasztóvizsgálat. Mindegyik feladat szilárd burkolatú felületen (beton, aszfalt vagy térkő) kerül végrehajtásra. A pontos helyszínt előre nem ismertetjük.
Az egyes feladatokon elért, büntetőidőkkel növelt összidőket sorbarendezzük, és a legkisebbtől a legnagyobb felé haladva 10, 9...1 pontot kapnak a csapatok. A feladatokon elért pontszámokat az alábbiakban leírt súlyozással szorozzuk.
Amennyiben a döntő végén holtverseny alakul ki, az aratáson elért eredmény dönt.
3.1. Mobilitás feladat
A feladatot szállítási pozícióban (a kombájn mögé van kapcsolva a szállítókocsi, a szállítókocsin az adapter) kell elvégezni. A feladat súlyozása 1x. A versenyszám alatt bukósisak viselése kötelező!
A végrehajtás elején a rögzítőfék működőképességét ellenőrizzük. Először megmérjük a gépcsoport kezelővel együttes össztömegét. Ezután a kezelő rögzíti a féket, majd előrefelé egy traktor segítségével meghúzzuk a szerelvényt (lásd M16-os furat). A kettő között sorba kötött erőmérő cellán ellenőrizzük, hogy az összsúly 20%-át eléri a vonóerő, mielőtt megmozdulna a jármű.
Ezután a kombájn vontatási képességét ellenőrizzük. Fix pontot kapcsolunk a szállítókocsi helyére, majd sorba kapcsolt erőmérő cellán ellenőrizzük, hogy a kezelő ki tudja-e fejteni az összsúly 10%-át vonóerőként.
Ha ezt a feladatot nem tudja a jármű teljesíteni, a mobilitás feladaton szerzett menetidejét 2-vel szorozzuk. Ez az eredmény egyéb módon nem befolyásolja a pontozást.
A feladat második szakasza időre megy. Egy adott szélességű szlalompályán adott távolságra elhelyezett bójákat kell rendre balról, illetve jobbról kerülgetni. A pálya elrendezése az ábra szerinti, vagy annak tükörképe.
Ezután a pálya végén megfordulva gyorsítani kell, majd állásig fékezni úgy, hogy a jármű első tengelye a célvonalon túl álljon meg. Az időt a startvonal átlépésétől a jármű versenyszám végi teljes megállásáig mérjük.
A bóják érintéséért, illetve kihagyásáért egyenként 20 másodperc plusz időt számítunk fel.
A rendelkezésre álló idő 3 perc. Amennyiben ennyi idő alatt a versenyző nem teljesíti a pályát, az időeredménye 3 perc.
3.2. Aratás
A feladat súlyozása 3x. Az aratást a gépkapcsolat betakarítási pozíciójában (az adapter a kombájnon van, a szállítókocsi nem vesz részt) kell elvégezni.
A végrehajtás elején a kombájnnak fel kell vennie az adaptert a szállítókocsiról. Ennek sorrendje a következő:
- Kiinduló helyzetben a szállítókocsi a kombájn mögött áll, le van róla kapcsolva
- A kombájn a megfelelő oldalról a szállítókocsihoz közelít
- A kezelő feloldja az adapter kocsihoz való rögzítését (odamehet és kézzel is elvégezheti ezt). Ekkor a kombájn és az adapter között még nem létesíthet kapcsolatot (huzallal, rúddal stb. sem).
- A kezelő a kombájnban ülve, a kombájn részét képező kezelőszervek segítségével felemeli az adaptert
- Eltávolodik a szállítókocsitól
- A kezelő rögzíti az adaptert a kombájnhoz
- A kezelő szükség szerint összekapcsolja a hajtáslánco(ka)t
A műveletre 10 perc áll rendelkezésre.
Az aratás végén vissza kell helyezni az adaptert, a feltételek, kiindulási és záró pozíciók azonosak. Amennyiben a felvétel, illetve visszahelyezés 10-10 perc alatt nem sikerül, úgy az aratás feladat menetidejét 1,3-del szorozzuk. Ez az eredmény egyéb módon nem befolyásolja a pontozást.
A terményt 100 db teniszlabda és 100 db - a teniszlabda átmérőjével egyező élhosszúságú - fakocka jelképezi. A teniszlabdák vegyesek, használt és új, különböző márkájú példányok is vannak köztük. A fakockák a fűrészeléstől elvárható méretpontossággal és felületi minőséggel rendelkeznek.
A termény egy adott méretű téglalap alakú, legalább 6x6 m területű pályán kerül elhelyezésre. A pálya határait felfestéssel, illetve egyéb, a szilárd burkolatú felszínből ki nem emelkedő jelöléssel jelöljük ki. Ezen határon kívül kb. 1 m-re védőszegély kerül elhelyezésre, amely mögül a nézők az eseményeket figyelhetik, illetve amely a labdák elgurulását megakadályozza.
A pályán 300 mm élhosszúságú négyzetrács metszéspontjain (csak belsőkön, tehát nem a határon) helyezhetünk el egy-egy labdát, illetve fakockát. A pontos elrendezést előre nem ismertetjük, de minden csapatnál azonos pozíciókba fogjuk elhelyezni a terményt. A verseny alatt jelentősen sérülő (kiszakad, eltörik) terményt újra cseréljük.
A pályán egyéb akadály (melyet ki kell kerülni) is lesz. Ezek pontos típusát illetve számát előre nem ismertetjük. A határvonaltól és egymástól legalább 2 m távolságra helyezzük el őket.
A feladat a termény kombájnba juttatása és két külön tárolóba szortírozása. A két tartályon kör és négyzet kell, hogy jelölje, melyik a labdák, és melyik a kockák gyűjtőhelye. Ha bármelyik tartály üres marad a versenyszám végére, a csapat ezen versenyszámra 0 pontot kap. A műveletre összesen 15 perc áll rendelkezésre. A tartályokon kívül maradt tárgyakért 30, a rossz helyre szortírozottakért 10 másodperc plusz idő kerül felszámolásra. Amennyiben a termény a pálya határvonalán kívülre kerül, megsemmisült, nem szabad újra próbálkozni a felszedésével. Maga a kombájn a határvonalat átlépheti, a védőszegélyt azonban nem érintheti. A menet közbeni ürítés nem engedélyezett.
A pályán a terményhez a gépkezelő nem érhet. Ha mégis megérinti a terményt, alkalmanként 10 perc plusz idő kerül felszámolásra.
Az eldugult csatorna pályán kívüli kézi ürítése megengedett, de az onnan kinyert termény nem rakható a tartályokba.
Javítás csak a pályán kívül megengedett, a gépnek el kell hagynia a pályát a javítás teljes idejére. A vezetőnek erre vonatkozó igényét kézfeltartással kell jeleznie.
Az időmérés a javítás idejére nem áll le.
A pálya kijelölt határszakaszán történő belépéstől az azon történő utolsó kilépésig és a gép teljes leállításáig mérjük az időt. Amennyiben lejár a 15 perc, a csapatnak nem szabad további termény felszedésével próbálkoznia, a gépnek el kell hagynia a pályát.
Az aratás után a tartályok ürítése és a termény megszámolása következik. A kapott darabszámokat összehasonlítjuk a kijelzőkön olvashatóakkal. Az eltérésekért egyenként 1 másodperc plusz idő kerül felszámolásra.
3.3. Fárasztóvizsgálat
A feladat súlyozása 2x. A feladatot szállítási pozícióban kell elvégezni. A versenyszám alatt bukósisak viselése kötelező!
A záró feladat egy fárasztóvizsgálat. A gépnek különböző akadályokon kell áthajtania anélkül, hogy járóképtelenné válna, illetve bármely alkatrészét elveszítené. Az akadályok típusa az ábrán látható, elrendezésüket és számukat előre nem ismertetjük. Erre összesen 5 perc áll rendelkezésre. Amennyiben a gép meghibásodik (járóképtelen lesz vagy alkatrészt veszít), a felhasznált időt 5 percnek számoljuk, és a még nem teljesített akadálykombinációkért egyenként 1 perc plusz időt számolunk fel.
A járművek bal oldali kerekei a bal, jobb oldali kerekei a jobb oldali akadályon kell, hogy áthaladjon. Három nyomvonalon haladó járművek középső kerekének pedig legalább az egyiken át kell haladnia. Amennyiben az előírttól eltérően hajt át egy akadályon, úgy az akadály nem teljesítettnek minősül!
Ezen feladat végrehajtása közben javítás nem engedélyezett.

Jelentkezési határidő: 2019. október 30. éjfél

Mérnökhallgatók 2-5 fős csapatait várjuk a CLAAS UniTech szimulációs versenyre.
Tervek feltöltése: 2019. december 1. éjfél
A leadási határidőig van lehetőség módosítani a feltöltött fájlt. A kérdéseiteket november 29. 12:00 óráig küldhetitek el, az ezután beérkezett kérdéseket már nem tudjuk megválaszolni.
A döntős csapatok kihirdetése: 2019. december 9.
A legjobb terveket beküldött csapatok névsorát közzétesszük és megkezdjük az anyagi támogatás folyósítását is.
Kick-off Meet Up: 2019. december 16.
A döntős csapatok és a CLAAS mérnökei élőben találkoznak, hogy segítséget adjanak a feladathoz. A meetup-ot online elérhetővé tesszük azok számára, akik nem tudnak személyesen megjelenni.
CLAAS gyárlátogatás: 2020. február
Gyárlátogatás a törökszentmiklósi gyárban a döntősöknek.
Szlalompálya videók beküldése: 2020. március 30. éjfél
Szeretnénk meggyőződni a döntő előtt arról, arról hogy megfelelően kormányozhatóak a gépek, ezért egy rövid videót kérünk ennek bemutatására.
Döntő: 2020. április
A törökszentmiklósi telephelyen mérik össze tudásukat a csapatok és kombájnjaik. A nap folyamán ellátást biztosítunk, a gépek helyszínre szállítását a csapatok egyénileg oldják meg.
A kérdéseket a info@unitechcompetition.com e-mail címre várjuk. A tárgy mezőben szerepeljen a csapat neve. Kizárólag a jelentkezéskor regisztrált emailcímekről tudunk kérdéseket fogadni. 





Ingyenes e-mail tanfolyam
Legalább ennyit a
forrásteremtésről címmel
Magam csináljam vagy bízzak meg egy szakembert?  Akármelyik utat választja van egy minimum, amit mindenképpen tudnia kell.
Ha Ön(ök) csinálják, akkor magától értetődő, hogy érteni kell hozzá, ha mást bíznak meg, akkor annyi tudásra lesz szükségük, hogy tudjanak megrendelni és átvenni.
Ezt a tudást szerezheti meg ezen a tanfolyamon, ami egyben jó alap arra, hogy ha saját maga vág bele könnyű legyen hozzátanulni.

Ne csak olvassa és nézze (filmek is lesznek a leckékben), csinálja is.
A forrásteremtésnél ezt alig kell magyarázni, hiszen elméletben forrást szerezni enyhén szólva marhaság.
Ezért arra kérem, hogy az egyes levelekben olvasottakat azonnal valósítsa meg a gyakorlatban.
Ne feledje, akármilyen kis lépés sokkal többet ér, mint az álldogálás a rajtvonalnál...
Az egyes leckéket e-mailben kapja meg, hetente egyet.
Jó tanulást és eredményes forrásszerzést kívánok!
Huszerl József szerkesztő
Itt iratkozhat fel

Távoktatási tanfolyamaink







Hírek a Főoldalról


Ingyenes hírlevelünkre
itt iratkozhat fel









Nyomtatóbarát változat
A pályázat linkjének elküldáse e-mailben
Vissza
Felhasználási feltételek
Adatvédelem
Levél a szerkesztőnek
Médiaajánlat
Impresszum