Ukrajnából menekült gyermekek ellátása és befogadása / FSZKA-UMGYEB 2024

Határidő
Érvényes
Pályázhat
A. a fővárosi kerületi önkormányzatok; B. a fővárosi területi és települési nemzetiségi önkormányzatok; C. a költségvetési szervek; D. az olyan gazdasági társaságok, amelyekben részesedéssel kizárólag Budapest Főváros Önkormányzata vagy az a)-b) pontban meghatározott jogalanyok rendelkeznek; E. a jogi személyiséggel rendelkező vallási közösségek és az egyházi jogi személyek; F. az olyan civil szervezetek és gazdasági társaságok, amelyek Budapest Főváros Önkormányzatával vagy az a)-d) pontban meghatározott jogalanyokkal közfeladatellátási szerződéssel rendelkeznek, vagy velük együttműködve pályáznak; G. a személyes gondoskodás keretébe tartozó gyermekjóléti alapellátás intézményei, köznevelési intézmények, területi védőnői ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatók, valamint ezek fenntartói/tulajdonosai, akkor is, ha nem tartoznak az a)-f) pontok hatálya alá

UKRAJNÁBÓL MENEKÜLT GYERMEKEK
ELLÁTÁSA ÉS BEFOGADÁSA


1. A PÁLYÁZAT HIVATKOZÁSI SZÁMA
FSZKA-UMGYEB 2024

2. A PÁLYÁZAT KIÍRÓJA
Fővárosi Szociális Közalapítvány (továbbiakban: FSZKA)

3. A PÁLYÁZAT ELŐZMÉNYE, KERETÖSSZEGE ÉS FORRÁSA
Budapest Főváros Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Budapest Főváros Önkormányzata Közgyűlésének 1/2020. (II. 5.) önkormányzati rendelet 2. § 16. pontja alapján az
Önkormányzat önként vállalt közfeladata „az Ukrajnában zajló háború miatt otthonuk elhagyására kényszerülő személyek megsegítésében való közreműködés, ennek keretében - a rászorulók igénye szerint - átmeneti elhelyezésük és ellátásuk biztosítása, életkörülményeik egyéb lehetséges módon történő javítása.”
A Fővárosi Önkormányzat és az Egyesült Nemzetek Gyermekalapja (a továbbiakban: UNICEF), 2022. július 18-án együttműködési megállapodást kötött az Ukrajnában zajló háború miatt otthonuk elhagyására kényszerülő személyek, kiemelten a gyermekek fővárosi ellátásának támogatására.
Az UNICEF által biztosított forrásból a Fővárosi Önkormányzat és az UNICEF többek között a budapesti kerületekben működő, Ukrajnából menekült gyermekek befogadásával és koragyermekkori ellátásával foglalkozó intézményeket, szolgáltatásokat támogatja, megerősítve az Ukrajnából érkezett családok gyermekeinek fejlesztéséhez kapcsolódó szolgáltatásokat.
A Fővárosi Önkormányzattal kötött FPH144 /305 - 9 /2024 ikt. sz. támogatási szerződés alapján a Fővárosi Szociális Közalapítvány feladata a pályázat kiírása, a beérkező pályázatok elbírálása, az UNICEF támogatás terhére nyújtott támogatások megítélése, a támogatások folyósítása és a támogatással kapcsolatos egyéb adminisztratív feladatok ellátása.
A rendelkezésre álló keretösszeg 300 000 000 Ft.

4. A PÁLYÁZAT KERETÉBEN TÁMOGATOTT CÉLOK
A pályázat célja a 0-8 éves gyermekek inkluzív gyermekjóléti ellátásának, oktatásának, nevelésének, fejlesztésének és gondozásának megerősítése Budapesten, különös tekintettel az ukrajnai háború elől Magyarországra menekült (a továbbiakban: menekült), továbbá a más okból sérülékeny vagy hátrányos helyzetű gyermekekre. A felhíváson keresztül kizárólag olyan projektek támogathatók, amelyek legalább részben a Budapesten élő vagy Budapesten működő szolgáltatásokat igénybe vevő, Ukrajnából menekült gyermekek befogadását, gyermekjóléti ellátását és inkluzív oktatását, a számukra hozzáférhető szolgáltatások rendszerszintű megerősítését, a koragyermekkori fejlesztés holisztikus fejlesztését célozzák, a következő célterületeken:
A. Menekült gyermekeknek közvetlenül nyújtott szolgáltatások és eszközök
B. Menekült gyermekek szüleinek, kísérőinek nyújtott szolgáltatások és támogatások
C. Szolgáltatást nyújtó szakemberek képzése, támogatása
D. Intézményi fejlesztések
A pályázat célcsoportja: a várandós nők és az 5 évesnél fiatalabb gyermekek, továbbá a 6-8 éves gyermekek és (életkortól függetlenül) az általános iskola első évfolyamán tanuló gyermekek, kiemelt figyelemmel a koragyermekkori fejlesztés szempontjából kulcsfontosságú, a fogantatástól 24 hónapos korig tartó időszakra; valamint szüleik, kísérőik, gondviselőik és a számukra szolgáltatásokat nyújtó szakemberek.
A támogatható tevékenységeket a pályázati felhívás 8. fejezete ismerteti.

5. TÁMOGATÁS
1 pályázat megvalósításához az igényelhető támogatás minimum összege 500 ezer Ft, maximum összege 50 millió Ft.
1 pályázó több pályázatot is benyújthat, illetve több pályázatban is részt vehet konzorciumi tagként.
Egy pályázat egy projektet tartalmazhat, egy projekt azonban több (a 4. fejezet A-D. szerinti) célterülethez kapcsolódó tevékenységre is kiterjedhet, ha azok szorosan kapcsolódnak egymáshoz. Ha a pályázó által tervezett tevékenységek nem kapcsolódnak egymáshoz szorosan, hanem több egymástól elkülönülő projektet alkotnak, akkor azok projektenként külön-külön, több pályázatban nyújthatóak be.
A pályázat alapján nyújtott támogatás formája: vissza nem térítendő támogatás.
Kötelező önrész nincsen, a pályázóknak önrész biztosítását nem kell vállalniuk.
Önrész önkéntes vállalását a Bíráló Bizottság a pályázat tartalmi értékelése során, az igényelt támogatás költséghatékonyságával összefüggésben értékeli (ld. a 12.4. fejezet II. 2. pontját).

Vállalt önrészként megjeleníthető:
- pénzeszköz;
- közérdekű önkéntes munka;
- tárgyi eszköz könyv szerinti értéke;
- szolgáltatás értéke.

6. PÁLYÁZÓK KÖRE
6.1. PÁLYÁZAT BENYÚJTÁSÁRA JOGOSULT SZERVEZETEK
Pályázatot nyújthatnak be:
A. a fővárosi kerületi önkormányzatok;
B. a fővárosi területi és települési nemzetiségi önkormányzatok;
C. a költségvetési szervek;
D. az olyan gazdasági társaságok, amelyekben részesedéssel kizárólag Budapest Főváros Önkormányzata vagy az a)-b) pontban meghatározott jogalanyok rendelkeznek;
E. a jogi személyiséggel rendelkező vallási közösségek és az egyházi jogi személyek;
F. az olyan civil szervezetek és gazdasági társaságok, amelyek Budapest Főváros Önkormányzatával vagy az a)-d) pontban meghatározott jogalanyokkal közfeladatellátási szerződéssel rendelkeznek, vagy velük együttműködve pályáznak;
G. a személyes gondoskodás keretébe tartozó gyermekjóléti alapellátás intézményei, köznevelési intézmények, területi védőnői ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatók, valamint ezek fenntartói/tulajdonosai, akkor is, ha nem tartoznak az a)-f) pontok hatálya alá.
A jelen kiírás keretében több, a pályázaton indulni jogosult szervezet együttesen is benyújthat pályázatot konzorciumi megállapodás keretében.
Amennyiben több, a pályázaton indulni jogosult szervezet együttesen igényel támogatást a projekt megvalósításához, ennek feltételeit konzorciumi megállapodásban rögzítik.
Amennyiben a pályázó civil szervezettel vagy gazdasági társasággal együttműködő önkormányzat a projekt megvalósításához támogatást nem igényel, de a projekt megvalósításával egyetért, illetve ahhoz természetbeni vagy pénzbeli hozzájárulást nyújt, a felek együttműködési megállapodását kell a pályázathoz csatolni. Ebben az esetben az együttműködő önkormányzat nem minősül pályázónak.

6.2. CIVIL SZERVEZET, GAZDASÁGI TÁRSASÁG PÁLYÁZÓKRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK
A pályázaton nem pályázhat a párt által alapított alapítvány és a közalapítvány, továbbá a párt részvételével létrehozott egyesület és a biztosító egyesület.
6.1/F pont alá tartozó civil szervezetek és gazdasági társaságok esetében a pályázat benyújtásának feltétele, hogy a pályázó konzorciumban induljon vagy közfeladat ellátási szerződéssel, vagy a pályázott tevékenység(ek)re vonatkozó együttműködési megállapodással rendelkezzen.
Amennyiben a kerületi vagy nemzetiségi önkormányzat partnerrel az együttműködési megállapodás megkötésére objektív, a pályázónak nem felróható okból nem kerül sor a pályázati benyújtási határidőn belül, a pályázat benyújtásakor az együttműködésben érintett önkormányzat képviselője szándéknyilatkozatát kérjük csatolni. Amennyiben a pályázó az aláírt együttműködési megállapodást legkésőbb a benyújtási határidőt követő 30 napon belül nem nyújtja be, a támogató a pályázatot formai érvénytelenség miatt elutasítja.
Az együttműködési megállapodás tartalmazza legalább: a pályázó(k) és az együttműködő önkormányzat nevét, székhelyét, adószámát, képviselőjének nevét és beosztását, a projekt célját, valamint az önkormányzatnak közvetlenül a projekt megvalósítására vonatkozó egyetértő nyilatkozatát, továbbá - ha az önkormányzat a projekt megvalósításához pénzbeli vagy természetbeni hozzájárulást vállal - az önkormányzat kötelezettségvállalásának módját, formáját.
Az együttműködési megállapodás - nem kötelezően alkalmazandó - sablonja letölthető a pályázati dokumentumok közül (4. melléklet).
Nem pályázhat olyan civil szervezet, illetve gazdasági társaság, amely a 2022. évi beszámolóját a pályázat benyújtásáig nem helyezte letétbe, az Országos Bírósági Hivatalnál, illetve a Céginformációs Szolgálatnál.

6.3. KONZORCIUMOKRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK
A konzorcium létrehozásának alátámasztó dokumentuma a konzorciumi megállapodás.
A konzorciumi megállapodás tartalmazza legalább: a konzorciumi tagok nevét, székhelyét, adószámát, képviselőjének nevét és beosztását, a programban vállalt kötelezettségeket, a tag által igényelt támogatást, az általa biztosított önrész összetételét és értékét rögzítő költségvetést.
A konzorcium kettőnél több tagból is állhat. A konzorcium minden tagjának meg kell felelnie a pályázati feltételeknek, és nem állhat fenn velük szemben a pályázat benyújtását vagy a támogatás nyújtását kizáró ok.
A pályázatot a konzorciumvezető nyújtja be pályázóként, és felel a konzorcium többi tagja tevékenységének koordinálásáért, valamint a projekt adminisztrációs és pénzügyi megfelelőségéért a program megvalósítása során.
Nyertes pályázat esetén a konzorciumi tagok részére az FSZKA támogatói okiratot ad ki.
A konzorciumi megállapodás - nem kötelezően alkalmazandó - sablonja letölthető a pályázati dokumentumok közül (5. melléklet).

6.4. KIZÁRÓ SZABÁLYOK
Nem vehet részt a pályázatban az a szervezet,
- amely jogerős végzéssel elrendelt csődeljárás, felszámolási, illetve végelszámolási eljárás vagy a megszüntetésükre irányuló jogszabályban meghatározott egyéb eljárás alatt áll;
- amely nem felel meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményeinek;
- amely a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló törvényben foglalt közzétételi kötelezettségének nem tett eleget;
- amellyel szemben a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (a továbbiakban Knyt.) 6.§-a szerinti összeférhetetlenségi ok áll fenn;
- amellyel kapcsolatban a Knyt. 8.§ (1) bekezdésében foglalt érintettség áll fenn, és ezen körülmény közzétételét a Knyt. szerint határidőben nem kezdeményezi;
- amely a pályázat benyújtását megelőző öt évben az FSZKA által kiírt pályázaton támogatást nyert el, azonban a támogatás felhasználásáról az előírt határidőn belül beszámolót és pénzügyi elszámolást nem nyújtott be, vagy a fel nem használt, illetve jogellenesen vagy szabálytalanul felhasznált támogatást a visszafizetésre kötelezés ellenére az előírt határidőn belül nem fizette vissza;
- amely a pályázat benyújtását megelőző két évben az FSZKA által kiírt pályázaton támogatást nyert el, azonban a támogatás felhasználásáról szóló szakmai beszámolót és/vagy pénzügyi elszámolást az FSZKA elutasította;
- amely szerepel az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) szankciós listáján.
Nem támogatható az a pályázat, amelynek megvalósítása, illetve a megvalósítás módja vagy eredménye:
- bűncselekménynek vagy bűncselekmény elkövetésére való felhívásnak minősül;
- alapvető emberi jogot sért;
- amelynek célja nem összeegyeztethető az UNICEF küldetésével és értékeivel.

7. PÁLYÁZATI HATÁRIDŐK
A támogatott program megvalósításának időszaka
2024. május 1.-2024. október 31.
A felhasználás - vagyis a megvalósult tevékenységéhez kapcsolódó, a támogatás terhére elszámolható költségek teljesítésének - időszaka
2024. május 1.-2024. október 31.
A szakmai beszámoló és pénzügyi elszámolás benyújtásának határideje
2024. november 25.
A PÁLYÁZAT BENYÚJTÁSÁNAK HATÁRIDEJE: 2024. MÁRCIUS 31.
https://fszka.hu/wp-content/uploads/2024/03/UMGYEB-2024_felhivas_vegleges_jav2.pdf

🍪Weboldalunk cookie-kat használ a megfelelő működés érdekében.
Megértettem