Akvakultúra beruházás támogatása / MAHOP Plusz-2.1.1-2025
- Határidő
- Folyamatos
- Érvényes
- Kiíró
- Miniszterelnöki Hivatal
- Kategória
- MezőgazdaságVállalkozásfejlesztés
Akvakultúra beruházás támogatása
MAHOP Plusz-2.1.1-2025
1. A TÁMOGATÁSI KÉRELEM BENYÚJTÁSÁNAK FELTÉTELEI
1.1. Ki nyújthat be támogatási kérelmet?
I. Jelen felhívásra támogatási kérelmet nyújthatnak be, amennyiben megfelelnek az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2021/1139 (2021. július 7.) számú, az Európai Tengerügyi, Halászati és Akvakultúra-alap létrehozásáról szóló rendeletének (a továbbiakban: ETHAA rendelet) 11. cikkében foglaltaknak:
1. Meglévő akvakultúra vállalkozások esetén
A támogatási kérelem benyújtását megelőzően legalább 1 lezárt üzleti évvel rendelkező, Magyarországon székhellyel, vagy az EGT területén székhellyel és Magyarországon fiókteleppel rendelkező, akvakultúrával foglalkozó
- őstermelők, őstermelők családi gazdasága, családi mezőgazdasági társaságok,
- egyéni vállalkozók, egyéni cégek, szövetkezetek, gazdasági társaságok, amennyiben mikro-, kis- vagy középvállalkozásnak minősülnek;
- közjogi szerv (pl. horgászszövetség);
- civil szervezet (pl. haltermelést végző horgászszervezet, horgászegyesület);
- állami tulajdonú gazdasági társaságok
amennyiben megfelelnek az alábbiaknak:
- halastavat, vagy intenzív üzemű haltermelő egységet üzemeltetnek;
- rendelkeznek a projekt megkezdésekor már jogerős és a projekt fizikai befejezéséig érvényes vízjogi üzemeltetési engedéllyel. A támogatási kérelem tárgyát kizárólag a támogatási kérelem benyújtásakor jogerős (és lehetőség szerint a program teljes támogatási időszakára érvényes), a támogatást igénylő nevére szóló vízjogi üzemeltetési engedéllyel rendelkező, extenzív vagy intenzív üzemű haltermelő egységek képezik. Amennyiben a benyújtásra került jogerős vízjogi üzemeltetési engedély nem a támogatást igénylő nevére szól, szükséges benyújtani a vízjogi engedélyes hozzájáruló nyilatkozatát is, amely nem kizárólagosan csak a támogatási kérelem tárgyát képező projektben való részvételre irányul, hanem a vízjogi üzemeltetési engedélyben szereplő területek üzemszerű használatára és a területen végzett mindennemű tevékenység végzésére is vonatkozik. Amennyiben a benyújtásra került jogerős vízjogi üzemeltetési engedély nem érvényes a projekt végrahajtási és fenntartási időszakában, akkor csatolni kell a vízjogi engedélyes által tett, az engedély meghosszabbításáról szóló szándéknyilatkozatát is. Amennyiben a támogatási kérelem benyújtásakor a támogatást igénylő nem rendelkezik érvényes vízjogi üzemeltetési engedéllyel, akkor a támogatási kérelemhez be kell nyújtani a vízjogi üzemeltetési engedély meghosszabbítását, vagy az új eljárást megindító kérelem hatóság általi igazolását.
- a meglévő termelő egységek vonatkozásában rendelkeznek regisztrációval a tartási helyek, a tenyészetek és az ezzel kapcsolatos egyes adatok országos nyilvántartási rendszeréről szóló 119/2007. (X. 18.) FVM miniszteri rendelet szerinti Tenyészet Információs Rendszerben (a továbbiakban: TIR azonosító);
- extenzív haltermelő egységek esetében tulajdoni lap alapján halastó művelési ágú terület(ek), valamint haltermeléssel hasznosított víztározó(k) képezi(k) a támogatási kérelem tárgyát, illetve azok szerves részét képező területek és létesítmények akkor is, ha azok más helyrajzi számon szerepelnek;
- tevékenységként TEÁOR’25 0330 - Halászati és akvakultúra-szolgáltatás vagy
TEÁOR’25 - 0322 Édesvízihal-termelés, -akvakultúra bejegyzésre került;
- a támogatási kérelmet megelőző lezárt üzleti évben volt halgazdálkodási
tevékenységből (saját termelésű hal értékesítéséből) származó árbevétele, vagy amennyiben a támogatást igénylő nem rendelkezik saját termelésű hal
értékesítéséből származó árbevétellel, akkor rendelkezik az Agrárközgazdasági Intézet NKft. (a továbbiakban: AKI). által kiállított, a saját termelésű hal termelési értékéről szóló igazolással.
2. Halgazdálkodási tevékenységet indító vagy újraindító vállalkozások esetén:
A támogatási kérelem benyújtását megelőző 3 évben akvakultúrás tevékenységet nem folytató, Magyarországon bejegyzett,
- őstermelők, őstermelők családi gazdasága, családi mezőgazdasági társaságok,
- egyéni vállalkozók, egyéni cégek, szövetkezetek, gazdasági társaságok, amennyiben mikro-, kis- vagy középvállalkozásnak minősülnek;
- közjogi szerv (pl. horgászszövetség);
- civil szervezet (pl. haltermelést végző horgászszervezet, horgászegyesület);
- állami tulajdonú gazdasági társaságok
amennyiben megfelelnek az alábbiaknak:
- amennyiben a támogatást igénylő olyan halastavat kíván hasznosítani, amely korábban már rendelkezett vízjogi üzemeltetési engedéllyel, azonban az lejárt, a támogatási kérelemhez csatolni szükséges a lejárt engedély másolatát, az új jogerős és hatályos vízjogi létesítési vagy üzemeltetési engedélyt, mely rendelkezik a tó jókarba helyezéséről, továbbá tartalmazza az állapotterv és az üzemeltetési szabályzat elkészítésére vonatkozó előírásokat, továbbá a hatósági állatorvos nyilatkozatát arról, hogy a támogatási kérelem benyújtása előtt a halastó állategészségügyi engedéllyel nem rendelkezett;
- amennyiben a támogatást igénylő olyan halastavat kíván hasznosítani, amely korábban már rendelkezett vízjogi üzemeltetési engedéllyel, azonban az lejárt és az engedély nem a támogatást igénylő nevére szól, a támogatási kérelemhez csatolni szükséges a lejárt engedély másolatát, a jogerős és hatályos vízjogi létesítési vagy üzemeltetési engedélyt, mely rendelkezik a tó jókarba helyezéséről, továbbá tartalmazza az állapotterv és az üzemeltetési szabályzat elkészítésére vonatkozó előírásokat, a vízjogi üzemeltetési engedély jogosultjának hozzájáruló nyilatkozatát amely nem kizárólagosan csak a támogatási kérelem tárgyát képező projektben való részvételre irányul, hanem a vízjogi üzemeltetési engedélyben szereplő területek üzemszerű használatára és a területen végzett mindennemű tevékenység végzésére is vonatkozik, vagy a vízjogi üzemeltetési engedély átruházására vagy módosítására irányuló eljárás megindítását igazoló dokumentumot, továbbá a hatósági állatorvos nyilatkozatát arról, hogy a támogatási kérelem benyújtása előtt a halastó állategészségügyi engedéllyel nem rendelkezett;
- amennyiben a támogatást igénylő újonnan létesített halastóval kívánja megkezdeni akvakultúrás tevékenységét, a támogatási kérelem benyújtásának időpontjában feltétel a jogerős és érvényes vízjogi létesítési engedély megléte;.
- amennyiben a támogatást igénylő új intenzív rendszert kíván létrehozni, a támogatási kérelem benyújtásakor csatolni kell a jogerős és érvényes vízjogi létesítési és a jogerős építési engedélyt;
- amennyiben a támogatást igénylő legalább 3 éve nem üzemelő intenzív rendszert kíván újraindítani, amely korábban már rendelkezett vízjogi üzemeltetési engedéllyel, azonban az lejárt, a támogatási kérelemhez csatolni szükséges a lejárt engedély másolatát, az új jogerős és hatályos vízjogi létesítési vagy üzemeltetési engedélyt, továbbá a hatósági állatorvos nyilatkozatát arról, hogy a támogatási kérelem benyújtása előtt az intenzív üzem állategészségügyi engedéllyel nem rendelkezett;
- amennyiben a támogatást igénylő legalább 3 éve nem üzemelő intenzív rendszert kíván újraindítani, amely korábban már rendelkezett vízjogi üzemeltetési engedéllyel, azonban az lejárt, és az engedély nem a támogatást igénylő nevére szól, a támogatási kérelemhez csatolni szükséges a lejárt engedély másolatát, az új jogerős és hatályos vízjogi létesítési vagy üzemeltetési engedélyt, a vízjogi üzemeltetési engedély jogosultjának hozzájáruló nyilatkozatát - amely nem kizárólagosan csak a támogatási kérelem tárgyát képező projektben való részvételre irányul, hanem a vízjogi üzemeltetési engedélyben szereplő üzem üzemszerű használatára és a területen végzett mindennemű tevékenység végzésére is vonatkozik, - vagy a vízjogi üzemeltetési engedély átruházására vagy módosítására irányuló eljárás megindítását igazoló dokumentumot, továbbá a hatósági állatorvos nyilatkozatát arról, hogy a támogatási kérelem benyújtását megelőzően a projekt tárgyát képező intenzív üzem állategészségügyi engedéllyel nem rendelkezett;
- rendelkeznek TIR azonosítóval (amennyiben releváns);
- tevékenységként TEÁOR’25 0330 - Halászati és akvakultúra-szolgáltatás vagy
TEÁOR’25 - 0322 Édesvízihal-termelés, -akvakultúra bejegyzésre került;
- halgazdálkodási tevékenységet indító új vállalkozások esetén főtevékenységként kizárólag TEÁOR’25 - 0322 Édesvízihal-termelés, -akvakultúra tevékenység
folytatható a kötelező fenntartási időszak végéig;
- a támogatási kérelem kizárólag halgazdálkodási tevékenység megvalósulásának célját szolgálja;
- vállalja, hogy a fenntartási időszak (3 vagy 5 éve) alatt összesen a kifizetett támogatás legalább 150%-nak megfelelő, halgazdálkodásból (saját termelt hal értékesítéséből) származó árbevétellel fog rendelkezni;
- a támogatási kérelemhez csatolja az általa termelni kívánt halfajokra vonatkozó piaci felmérést is tartalmazó megvalósíthatósági tanulmányt, amely alátámasztja az értékesítési lehetőségeket;
- a támogatási kérelemhez olyan technológiai leírást csatol, amelyben megfogalmazásra kerül, hogy konkrétan milyen technológiával kívánja az adott halfajokat megtermelni, milyen input és output anyagokkal számol;
- könyvelői nyilatkozattal igazolja, hogy a támogatási kérelem benyújtását megelőző 3 évben akvakultúrás tevékenységből nem származott árbevétele;
- a támogatást igénylő megfelelő szakmai készségekkel és kompetenciával rendelkezik, vagy megfelelő szakmai készségekkel és kompetenciával rendelkező személyt foglalkoztat teljes munkaidőben.
A megfelelő szakmai készség és kompetencia meglétét a támogatást igénylő esetében a támogatási kérelem benyújtásakor szükséges igazolni.
Amennyiben a támogatást igénylő nem rendelkezik megfelelő szakmai készséggel és kompetenciával, akkor a megfelelő szakmai készségekkel és kompetenciával rendelkező személy foglakoztatására irányuló nyilatkozatot a támogatási kérelemhez szükséges csatolni. A megfelelő szakmai készség és kompetencia meglétét igazoló dokumentumokat és az ezekkel rendelkező személlyel kötött munkaszerződést legkésőbb a záró kifizetési kérelem benyújtásakor szükséges csatolni.
1.1 Gazdálkodási formakód szerint támogatási kérelmet nyújthatnak be:
- 113 Korlátolt felelősségű társaság
- 114 Részvénytársaság
- 116 Közkereseti társaság
- 117 Betéti társaság
- 124 Agrárgazdasági szövetkezet
- 129 Egyén szövetkezet
- 141 Európai részvénytársaság
- 142 Európai szövetkezet
- 228 Egyéni cég
- 231 Egyéni vállalkozó
- 232 Egyéb önálló vállalkozó
- 233 Adószámmal rendelkező magánszemély
- 312 Központi költésgvetési szerv
- 381 Költségvetési rend szerint gazdálkodó, központi költésgvetési körbe tartozó szerv
- 517 Egyéb szövetség
- 529 Egyéb egyesület
- 572 Nonprofit korlátolt felelősségű társaság
- 573 Nonprofit részvénytársaság
- 575 Nonprofit közkereseti társaság
- 576 Nonprofit betéti társaság
- 738 Egyéb, máshova nem sorolt vállalat
- 931 Egyéb adóalany
A támogatási kérelem benyújtására konzorciumi formában nincs lehetőség.
A Felhívásban „kis- és középvállalkozásnak” (a továbbiakban: KKV) a 2003/361/EK [OJ L 124, 2003. május 20.] bizottsági ajánlás (a továbbiakban: 2003. május 6-i bizottsági ajánlás) melléklete értelmében vett mikro-, kis- vagy középvállalkozás minősül.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a többségi állami tulajdonban álló gazdasági társaság, illetve központi költségvetési szerv csak akkor nyújthat be támogatási kérelmet, ha ahhoz a Kormány előzetesen hozzájárult.
1.2. Ki nem nyújthat be támogatási kérelmet?
1. Az ”ÁÚF 21-27” „Kizáró okok listája” c. részben felsoroltak.
2. Aki, vagy amely olyan projektet kíván megvalósítani, amelynek tartalma a jelen felhívásban megfogalmazott célokkal, illetve a NAS-val nincs összhangban.
3. Akinek vagy amelynek a támogatási kérelme nem fogadható be az ETHAA rendelet 11. cikke alapján.
Amennyiben a támogatási kérelem multifunkciós tógazdaság kialakítására/létrehozására irányul, vagy diverzifikációs tevékenységet tartalmaz kérjük figyeljen az alábbiakra:
Az ”ÁÚF 21-27” „Kizáró okok listája” c. részben felsoroltakon túl nem nyújtható támogatás
általános csekély összegű (de minimis) támogatás esetén
a) halászati és akvakultúra-termékek termeléséhez,
b) halászati és akvakultúra-termékek feldolgozásához és forgalmazásához, ha a támogatás összegét a piacon vásárolt vagy forgalomba hozott termékek ára vagy mennyisége alapján határozzák meg,
c) mezőgazdasági termékek elsődleges termelésével foglalkozó vállalkozásoknak,
d) mezőgazdasági termék feldolgozásához és mezőgazdasági termék forgalmazásához, ha
- a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy érintett vállalkozások által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre, vagy
- a támogatás az elsődleges termelőknek történő teljes vagy részleges továbbítástól függ, e) exporttal kapcsolatos tevékenységhez, ha a támogatás az exportált mennyiségekhez,
értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódik,
f) abban az esetben, ha azt import áru helyett hazai áru használatától teszik függővé, g) olyan feltétellel, amely az európai uniós jog megsértését eredményezi.
Amennyiben Ön az a)-d) pontokban kizárt ágazatok bármelyikében és ezektől eltérő egy vagy több ágazatban egyaránt végez tevékenységet, az általános csekély összegű (de minimis) támogatás akkor nyújtható ez utóbbi egyéb tevékenységhez, ha Ön megfelelő eszközökkel - úgymint a tevékenységek szétválasztásával vagy számviteli elkülönítéssel - biztosítja, hogy az a)-d) pontokban említett kizárt ágazatokban végzett tevékenységek ne részesüljenek általános csekély összegű (de minimis) támogatásban.
1.3. Mikor lehet benyújtani a támogatási kérelmet?
A támogatást igénylő támogatási kérelmet 2025. augusztus 10. 09 óra 00 perctől 2027. augusztus 31. 23 óra 59 percig nyújthatja be az elektronikus kitöltő program segítségével.
A támogatást igénylő jelen felhívás keretében több támogatási kérelmet is benyújthat, és egyidejűleg több projektet is megvalósíthat.
Ezen időszak alatt az alábbi értékelési határnapokig benyújtásra került projektek kerülnek együttesen elbírálásra:
o 2025. augusztus 10. 9 óra 00 perctől 2025. augusztus 31. 23 óra 59 percig
o 2025. szeptember 1. 00 óra 00 perctől 2025. szeptember 30. 23 óra 59 percig
o 2025. október 1. 00 óra 00 perctől 2025. október 31. 23 óra 59 percig
o 2025. november 1. 00 óra 00 perctől 2026. január 31. 23 óra 59 percig
o 2026. február 1. 00 óra 00 perctől 2026. április 30. 23 óra 59 percig
o 2026. május 1. 00 óra 00 perctől 2026.július 31. 23 óra 59 percig
o 2026. augusztus 1. 00 óra 00 perctől 2026. október 31. 23 óra 59 percig
o 2026. november 1. 00 óra 00 perctől 2027. január 31. 23 óra 59 percig
o 2027. február 1. 00 óra 00 perctől 2027. április 30. 23 óra 59 percig
o 2027. május 1. 00 óra 00 perctől 2027. augusztus 31. 23 óra 59 percig
1.4. Hogyan lehet benyújtani a támogatási kérelmet?
1. MINŐSÍTETT TANÚSÍTVÁNYON ALAPULÓ, LEGALÁBB FOKOZOTT BIZTONSÁGÚ ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS VAGY EPAPÍR SZOLGÁLTATÁSON KERESZTÜL (TÁMOGATÁST IGÉNYLŐK: GAZDASÁGI TÁRSASÁGOK, EGYESÜLETEK)
Ha Ön Magyarországon bejegyzett cég, gazdasági társaság vagy olyan szervezet nevében nyújt be támogatási kérelmet, amely iratkezelő rendszere nem csatlakozott AVDH-DHSZ-hez (vagy nincs iratkezelő rendszere) , akkor az alábbiak szerint járjon el.
1. Nyújtsa be kérelmét az online kitöltő programban. Ehhez először jelentkezzen be a palyazat.gov.hu oldalon a Pályázati e-ügyintézés (EPTK) felületre az „Egységes beléptető felület” gomb használatával.
2. A kérelem kitöltését és lezárását követően a program előállít egy nyilatkozatot, ezzel tudja majd hitelesíteni a kérelemben megadott adatokat. A hitelesítés két formában történhet:
a) a nyilatkozatot minősített tanúsítványon alapuló, legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással kell ellátnia, vagy
b) a nyilatkozatot az ePapír szolgáltatás használatával kell hitelesíteni. Az ePapír szolgáltatás ingyenesen elérhető, azonban használatához elektronikus azonosításra (pl. Ügyfélkapu+ regisztráció, vagy DÁP azonosító) van szükség. Az ePapír szolgáltatás az alábbi linken érhető el: https://epapir.gov.hu/ Kérjük,hogy feltétlenül tanulmányozza át a hitelesítés menetéről szóló útmutatónkat (Útmutató a támogatást igénylőknek az ePapír szolgáltatás és az AVDH-DHSZ igénybevételéhez a támogatási kérelem benyújtása során”) a https://www.palyazat.gov.hU/programok/szechenyi-terv-plusz#kapcsolodo-dokumentumok oldalon!
3. Az elektronikus aláírás, vagy az ePapír szolgáltatás igénybevétele után:
a) Csatolja a véglegesített kérelemhez a minősített elektronikus aláírással ellátott, vagy ePapír szolgáltatás használatával hitelesített nyilatkozatot.
b) A kitöltő program utasításainak megfelelően nyújtsa be a kérelmét.
Az ePapír szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos tájékoztató (Útmutató a támogatást igénylőknek az ePapír szolgáltatás és az AVDH-DHSZ igénybevételéhez a támogatási kérelem benyújtása során) a https://www.palyazat.gov.hu honlap Programok/Széchenyi Terv Plusz aloldalán a Kapcsolódó dokumentumok között elérhető. Kérjük, hogy a támogatási kérelem benyújtása előtt alaposan tanulmányozza át!
2. MINŐSÍTETT TANÚSÍTVÁNYON ALAPULÓ, LEGALÁBB FOKOZOTT BIZTONSÁGÚ ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS VAGY AVDH-DHSZ VAGY EPAPÍR SZOLGÁLTATÁSON KERESZTÜL
(TÁMOGATÁST IGÉNYLŐK: AVDH-DHSZ-SZEL RENDELKEZŐ ELEKTRONIKUS
ÜGYINTÉZÉST BIZTOSÍTÓ SZERVEZETEK, ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉST BIZTOSÍTÓ SZERVEZETEK AVDH DHSZ NÉLKÜL, CIVIL SZEREVEZETEK, GAZDASÁGI TÁRSASÁGOK)
Ha Ön olyan szerv nevében nyújt be támogatási kérelmet, amely az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet) 68/A. § (1) bekezdése alapján jogosult az AVDH-DHSZ szolgáltatáshoz csatlakozni (pl. egyéb költségvetési szerv, állami vállalat) és ezen szervezet szakrendszere (pl. iratkezelő rendszere) csatlakozott AVDH-DHSZ2-hez, akkor a szervezet nevében támogatási kérelmet benyújtó ügyintéző/képviselő az „ügyintézői” AVDH-DHSZ segítségével tudja hitelesíteni a nyilatkozatot. Ebben az esetben az alábbiak szerint járjon el:
1. Nyújtsa be kérelmét az online kitöltő programban. Ehhez először jelentkezzen be a https://www.palyazat.gov.hu oldalon a Pályázati e-ügyintézés (EPTK) felületre az „Egységes beléptető felület” gomb használatával.
2. A kérelem kitöltését és lezárását követően a program előállít egy nyilatkozatot, ezzel tudja majd hitelesíteni a kérelemben megadott adatokat. A hitelesítés két formában történhet:
a) a nyilatkozatot minősített tanúsítványon alapuló, legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással kell ellátnia, vagy
b) a nyilatkozatot azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés szolgáltatással (AVDH- DHSZ) kell hitelesítenie. A nyilatkozat AVDH-DHSZ szolgáltatással történő hitelesítését a szervezet Iratkezelő szakrendszerében tudja elvégezni. A hitelesítéshez fontos, hogy a nyilatkozatot aláíró személy beosztása rögzítve legyen a szoftverben annak érdekében, hogy az aláíró beosztása és a szervezet neve együtt megjelenhessen a hitelesített dokumentumhoz kapcsolódó záradékon. Ezzel biztosítható a nyilatkozatot aláíró képviseleti jogosultságának megállapítása.
3. Az elektronikus aláírás, vagy az AVDH-DHSZ szolgáltatás igénybevétele után:
a) Mellékelje a véglegesített kérelemhez a minősített elektronikus aláírással ellátott, vagy AVDH-DHSZ szolgáltatással aláírt és hitelesített nyilatkozatot.
b) A kitöltő program utasításainak megfelelően nyújtsa be a kérelmét.
Ha Ön olyan szerv nevében nyújt be támogatási kérelmet, amely a 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet 68/A. § (1) bekezdése alapján jogosult ugyan az AVDH-DHSZ szolgáltatáshoz csatlakozni (pl. egyéb költségvetési szerv, állami vállalat) de a szervezet szakrendszere (pl. iratkezelő rendszere) nem csatlakozott AVDH-DHSZ3-hez, vagy olyan szervezet nevében nyújtja be, amely nem rendelkezik ilyen szakrendszerrel, akkor az alábbiak szerint járjon el:
1. Nyújtsa be kérelmét az online kitöltő programban. Ehhez először jelentkezzen be a https://www.palyazat.gov.hu oldalon a Pályázati e-ügyintézés (EPTK) felületre az „Egységes beléptető felület” gomb használatával.
2. A kérelem kitöltését és lezárását követően a program előállít egy nyilatkozatot, ezzel tudja majd hitelesíteni a kérelemben megadott adatokat. A hitelesítés két formában történhet:
- a nyilatkozatot minősített tanúsítványon alapuló, legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással kell ellátnia, vagy
b) a nyilatkozatot az ePapír szolgáltatás használatával kell hitelesíteni. Az ePapír szolgáltatás ingyenesen elérhető, azonban használatához elektronikus azonosításra (pl. Ügyfélkapu+ regisztráció, vagy DÁP azonosító) van szükség. Az ePapír szolgáltatás az alábbi linken érhető el: https://epapir.gov.hu/ Kérjük,hogy feltétlenül tanulmányozza át a hitelesítés menetéről szóló útmutatónkat (Útmutató a támogatást igénylőknek az ePapír szolgáltatás és az AVDH-DHSZ igénybevételéhez a támogatási kérelem benyújtása során”) a https://www.palyazat.gov.hU/programok/szechenyi-terv-plusz#kapcsolodo-dokumentumok oldalon!
3. Az elektronikus aláírás, vagy az ePapír szolgáltatás igénybevétele után:
a) Csatolja a véglegesített kérelemhez a minősített elektronikus aláírással ellátott, vagy ePapír szolgáltatás használatával hitelesített nyilatkozatot.
b) A kitöltő program utasításainak megfelelően nyújtsa be a kérelmét.
Az ePapír szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos tájékoztató (Útmutató a támogatást igénylőknek az ePapír szolgáltatás és az AVDH-DHSZ igénybevételéhez a támogatási kérelem benyújtása során) a https://www.palyazat.gov.hu honlap Programok/Széchenyi Terv Plusz aloldalán a Kapcsolódó dokumentumok között elérhető. Kérjük, hogy a támogatási kérelem benyújtása előtt alaposan tanulmányozza át!