Archív pályázat

Budapest 150 emlékév

Határidő
Érvényes
Pályázhat
- Magyarországon bejegyzett, magyarországi székhelyű gazdasági társaságok, - Magyarországon bejegyzett, magyarországi székhelyű civil szervezetek, - egyéni vállalkozók

Budapest 150 emlékév


A Pro Cultura Urbis Közalapítvány
pályázati felhívása
A Pro Cultura Urbis Közalapítvány megismételt pályázatot hirdet a
Budapest 150 emlékévhez kapcsolódó,
2023. június 1.-2024. június 30. között megvalósuló
fotó és képzőművészeti projektek támogatására.
Preambulum
1873. november 17-én egyesült Pest, Buda és Óbuda: megszületett a nemzet fővárosa. A 150. emlékév alkalmából nemcsak városegyesítő elődeink emléke előtt tisztelgünk, hanem Budapest kulturális identitásának sokszínűségét is ünnepeljük. Ez alkalomból - az ünnepségsorozat előkészítéséhez kapcsolódóan, Budapest Főváros Önkormányzatának pénzügyi támogatásával - a Pro Cultura Urbis Közalapítvány (a továbbiakban: PCU) pályázatot hirdet művészeti alkotóműhelyek, kulturális szervezetek, kiadók stb. támogatása céljából, különös tekintettel az olyan műalkotások létrehozására, amelyek a budapesti identitáshoz kapcsolódnak.

1. A pályázat célja:
A pályázat célja olyan, Budapest egyesítésének 150. évfordulójához kapcsolódó, új művészeti alkotások, kulturális projektek, produkciók, kiállítások, kiadványok vagy rendszeresen megvalósuló, de aktuálisan erre az alkalomra szóló projektek, produkciók, kiállítások, kiadványok megvalósításának támogatása, amelyek nem pusztán Budapest múltját, kulturális gyökereit mutatják be, hanem az egyesítés gondolatát, az itt élők egymáshoz való viszonyát is megjelenítik.
A 2023. május 3-án közzétett pályázaton a Pro Cultura Urbis Közalapítvány Kuratóriuma 1-es és 2- es kategóriában nem hirdetett eredményt, ezért fotó- és képzőművészeti témában új pályázatot hirdet.
A korábban 1-es és 2-es kategóriában pályázóknak módjában áll újra beadni a pályázatot a megadott új határidőig, vagy nyilatkozhatnak arról, hogy eredeti pályázatukat változatlanul fenntartják.

2. A pályázat keretösszege, jellege, az elnyerhető támogatás felső határa:
A rendelkezésre álló keretösszeg: 20 000 000 Ft.
Az elnyerhető támogatás felső határa pályázatonként: maximum 5 000 000 Ft.
A támogatás jellege: vissza nem térítendő támogatás.
Pályázati díj: nincs.
Önerő: nem szükséges.

3. Pályázati kategóriák:
I. fotóművészeti alkotás, projekt, kiállítás,
II. képzőművészeti alkotás, projekt, kiállítás,

4. A pályázók köre:
Pályázatot az alábbi szervezetek nyújthatnak be:
- Magyarországon bejegyzett, magyarországi székhelyű gazdasági társaságok,
- Magyarországon bejegyzett, magyarországi székhelyű civil szervezetek,
- egyéni vállalkozók.
NEM NYÚJTHAT BE PÁLYÁZATOT:
- az a szervezet, amely Budapest Főváros Önkormányzatával tulajdonosi vagy fenntartói jogviszonyban áll,
- az a szervezet, amely Budapest Főváros Önkormányzatával hatályos közszolgáltatási keretszerződéssel rendelkezik,
- magánszemély.

5. Pályázati feltételek:
- A nyertes projekt megvalósítási időszaka: 2023. június 1.-2024. június 30. (pályázni csak ezen időintervallumban megvalósuló projekttel lehet).
- A projektre elnyert támogatás felhasználási időszaka, amely a megkötendő támogatási szerződésben kerül rögzítésre: 2023. június 1.-2024. július 31. Az elszámolásként csak ebben az időszakban kiállított és teljesített (azaz átutalt, kifizetett, pénzügyileg teljesített) számlákat lehet benyújtani.
- Egy pályázó kategóriánként 1 db pályázatot nyújthat be.

6. Benyújtandó dokumentumok (tartalmi követelmények):
- Pályázati adatlap (letölthető)
(A pályázat szakmai kifejtése során ki kell térni a pályázatban szereplő projekt értékteremtő, szakmai, illetve közösségi hatására és eredményének hasznosulására.)
- Költségvetési terv - A pályázati adatlap 1. számú melléklete (letölthető)
- Törzsnyilatkozatok a pályázati adatlap 2. számú melléklete (letölthető)
- Átláthatósági nyilatkozat - A pályázati adatlap 3. számú melléklete (letölthető)
- Áfa nyilatkozat - A pályázati adatlap 4. számú melléklete (letölthető)
- A pályázó szakmai tevékenységét bemutató rövid leírás (max. 10 mondat)
- Befogadó nyilatkozat a projekt tervezett helyszíne fölött rendelkező szervezettől / személytől (amennyiben az eltér a pályázótól)
- Együttműködési nyilatkozat, amennyiben a pályázó szervezet nem egyedül, hanem valamely más szervezet / személy /grémium közreműködésével / együttműködésével / partnerségével tervezi megvalósítani a projektet.
- Szerzői jogi védelem alá eső mű esetén a jogtulajdonos a mű jelen pályázat szerinti felhasználására vonatkozó beleegyező nyilatkozata,
- A Pályázó nyilvántartásba vételét igazoló okirat 30 napnál nem régebbi hiteles másolati példánya (jogi formától függően lehet cégkivonat, bírósági kivonat, egyéni vállalkozói igazolvány) - Szakmai ajánlás (opcionális)
A "(letölthető)" dokumentumok a pályázati adatlap részeként a www.budapest.hu és a www.150.budapest.hu honlapon érhetők el.

7. Pályázati eljárás:
I. A pályázat benyújtása (formai követelmények):
- Beérkezési határidő: 2023. augusztus 21. 23 óra 59 perc 59 másodperc.
- Benyújtás módja: az aláírt pályázati dokumentumokat egybeszerkesztett, szkennelt PDF
dokumentumként, valamint Word, illetve a költségvetési terv esetében Excel dokumentumként kell megküldeni a pcupalyazatok@kurator.hu e-mail címre.
- A határidő lejártát követően érkezett pályázatokat a PCU nem fogadja be, azok elbírálásra nem kerülnek.
- A tartalmilag vagy formailag hiányos pályázatok esetén a PCU egy alkalommal hiánypótlási felhívást küld írásban a hiányosságok megjelölésével, amelyet a pályázónak a közléstől számított 5 munkanapon belül kell teljesítenie, a hiánypótlási határidő elmulasztása jogvesztéssel jár, későbbi, újabb hiánypótlásnak helye nincs.
- A pályázat beérkezéséről a PCU e-mailben értesíti a pályázót.
II. A pályázatok elbírálása:
A pályázatokat a PCU Kuratóriuma bírálja el, amelynek tagjai:
a) Nyáry Krisztián elnök
b) Csejdy András
c) Libor Anita
d) Schiffer János
e) Tóth Árpád.
Az elbírálás szempontjai (nem prioritási sorrend):
f) a pályázatban szereplő projekt értékteremtő, szakmai, illetve közösségi minősége;
g) a projekt megvalósíthatósága.
h) a pályázónak a pályázatával kapcsolatos tevékenységének ismertetése,
i) a benyújtott költségvetés megalapozottsága,
j) a pályázatból támogatott projekt eredményének hasznosulása.
III. Döntés:
A pályázatokról a PCU Kuratóriuma dönt.
A kuratóriumi döntés várható időpontja: 2023. szeptember 30.
A pályázók a döntésről indoklás nélkül, írásban kapnak értesítést.
A nyertesek névsora megjelenik a www.budapest.hu és a www.150.budapest.hu honlapon.
A nyertes pályázókkal a PCU támogatási szerződést köt.
Érdemi elbírálásra kizárólag a tartalmi, formai követelményeknek mindenben megfelelő pályázatok kerülnek.
IV. Szerződéskötés:
A szerződéskötés várható időpontja: 2023. október 1-től.
Amennyiben a pályázó a szerződéskötést megtagadja, vagy a szerződés kiküldését követő 60. napig a pályázat kiírójával a szerződést nem köti meg, a támogatás folyósítására semmilyen jogcímen nem tarthat igényt.
A nyertes projekt megvalósításának - a támogatási szerződésben rögzített - körülményeiben történő bármilyen módosítás (különös tekintettel a projektek megvalósítása esetén felmerülő kivitelezési problémákra) kizárólag a támogatási szerződés írásban történő módosításával lehetséges. A támogatási szerződés módosításáról a Kuratórium dönt.

8. Elszámolható költségek köre:
A támogatást nyert pályázat megvalósításával összefüggő közvetlen költségek, különösen:
a) anyagköltség,
b) szolgáltatás vásárlás (kizárólag a nyertes projekt okán igénybe vett szolgáltatás esetén),
c) hatósági engedélyezéssel összefüggő költségek, díjak,
d) helyiség vagy eszköz bérleti díja,
e) tervezési díj, jogdíj,
f) honorárium, fellépti díj, tiszteletdíj és ezek járulékai
g) a pályázat megvalósításával összefüggő megbízási díjak és annak járulékai,
h) a pályázat megvalósításával összefüggő utazási, szállítási költség,
i) a pályázat megvalósításával összefüggő szállásköltség,
j) installálás költsége, képszerkesztés, lektorálás, nyomdai előkészítés, nyomdaköltség, k) biztonsági őrzés, reklám és pr költségek (szórólap, molinó, plakát), műtárgykölcsönzés.

9. Szakmai beszámolás / pénzügyi elszámolás feltételei
A szakmai beszámolónak tartalmaznia kell: A nyertes projekt megvalósulásáról szóló legalább 1, legfeljebb 3 oldalnyi szöveges szakmai beszámolót, melyhez csatolni szükséges a projekt megvalósulásáról készített fotókat és sajtó megjelenéseket.
A pénzügyi elszámolásnak tartalmaznia kell:
o a PCU által rendelkezésre bocsájtott számviteli bizonylatok összesítését, személyi költségek elszámolása esetén személyi költségek és azok közterheinek összesített és részletes kimutatását, csatolva az igazoló bizonylatok másolatát,
o a támogatás felhasználását igazoló, számszaki és formai szempontból kifogástalan, záradékolással ellátott számviteli bizonylatok hitelesített másolatát,
o átutalással teljesített bizonylat másolata mellett a bankszámla terheléséről szóló banki igazolás hitelesített másolatát,
o készpénzes bizonylatmásolat mellett a kifizetési pénztárbizonylat hitelesített másolatát vagy az ezt helyettesítő nyilvántartás hitelesített másolatát,
o a számviteli bizonylatok és a kifizetések alapját szolgáló szerződések, megállapodások, megbízások vagy megrendelők, teljesítés igazolások, stb. hitelesített másolatát.
(Az elszámolás részletes módja a megkötendő támogatási szerződésben kerül szabályozásra.)

10. Elszámolás, beszámoló benyújtási határideje:
A megítélt támogatásról - a támogatási szerződésben részletezettek szerint - szakmai és pénzügyi beszámolót kell készíteni és azt benyújtani a PCU számára legkésőbb 2024. augusztus 31. napjáig.

11. Elszámolás ellenőrzésére vonatkozó információk:
Az elszámolás ellenőrzésére vonatkozó szabályok a pályázóval kötendő támogatási szerződésben kerülnek meghatározásra.

12. Egyéb információk:
A pályázat lebonyolítója a Kurátor Alap- és Alapítványkezelő Kft.

13. Kapcsolattartás:
A pályázattal kapcsolatban érdeklődni lehet: pcupalyazatok@kurator.hu címen.

🍪Weboldalunk cookie-kat használ a megfelelő működés érdekében.
Megértettem