Felelősen a gyerekekért - Gyermekbarát média és reklám védjegy

Határidő
Folyamatos
Érvényes
Kategória
Média
Pályázhat
minden olyan szervezet jogosult, amely a Hintalovon Alapítvány által szervezett, jogszerű és etikus gyermek reklámokkal és média tartalmakkal kapcsolatos megfelelési programban részt vesz, a felelősségvállalást tükröző belső szabályzatot vezet be és az ahhoz kapcsolódó feladatokat elvégzi

Felelősen a gyerekekért - Gyermekbarát média és reklám védjegy


A Gyermekbarát Média és Reklám védjegyhasználati szabályai

A Gyermekbarát média és reklám - Felelősen a gyerekekért védjegy tulajdonosa a Hintalovon Alapítvány. A védjegyet 2021. július 16-án vette lajstromba a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala.

A védjegy használatára minden olyan szervezet jogosult, amely a Hintalovon Alapítvány által szervezett, jogszerű és etikus gyermek reklámokkal és média tartalmakkal kapcsolatos megfelelési programban részt vesz, a felelősségvállalást tükröző belső szabályzatot vezet be és az ahhoz kapcsolódó feladatokat elvégzi.

A belső szabályzatok magukban foglalják a jogszerű és etikus reklámozással kapcsolatos megfelelőségi szabályozást (compliance), valamint a vizuális és szöveges média tartalom gyártásra vonatkozó gyermekvédelmi irányelveket (safeguarding policy).

Mit jelent a Gyermekbarát média és reklám védjegy a gyakorlatban?
A szabályzatok bevezetésének integráns része a kapcsolódó személyes és online tréningek és felkészítések elvégzése, a szervezeten belül a megfelelő belső folyamatok kialakítása és olyan kompetens és felelős munkatársak kijelölése (focal point), akik a szervezeten belüli folyamatokat segítik és támogatják.

A program eredményeként védjegy használatára jogosult a szervezet.
A védjegyhasználat díja a bevezetés évében 4000 euró. Minden további évben 2000 euró éves díj megfizetésére köteles a védjegyhasználatra jogosult szervezet, aminek részeként a védjegyhasználaton felül meghatározott óraszámban konzultációra és mentorálásra is jogosulttá válik.
A védjegy használati szerződés egy évre szól, aminek végén a szervezetnek eleget kell tennie a beszámolási kötelezettségének.

Miért a Gyermekbarát média és reklám védjegy a jó megoldás az értékalapú tartalomgyártás és reklám közvetítésére?
- a védjegy azt igazolja, hogy a használatára jogosult szervezet nemzetközi standardoknak is megfelelő auditáláson esett át,
- a védjegy használatára csak az jogosult, akinek van megfelelőségi szabályzata, gyermekvédelmi irányelve és munkatársai gyermekjogi képzésben is részesültek,
- a védjeggyel rendelkező szervezetek reklámjaikban és a tartalomgyártás során tiszteletben tartják a jövő nemzedékek jogait, érdekeit és szükségleteit - a védjegy használat során a GVH legújabb esetjogával és az 1991. évi XXXI. törvénnyel (Gyermekjogi egyezmény) összhangban, gyermeknek minősül minden 18 éven aluli személy,
- a védjegy használatával a vállalat ESG értéke növelhető (az S pillér alatt).

Hogyan lehet a programhoz kapcsolódni és hogyan válhat jogosulttá egy szervezet a védjegy használatára?
Bármilyen szervezet jelezheti a Hintalovon Alapítvány felé a védjegyhasználti jog megszerzésére vonatkozó szándékát az info@hintalovon.hu e-mailcímen. Az alapítvány a jelentkezés sorrendjében, a kapacitástól függően, folyamatosan látja el a védjegyhasználathoz kapcsolódó feladatokat.
https://hintalovon.hu/2023/02/04/felelosen-a-gyermekekert-gyermekbarat-media-es-reklam-vedjegy/

🍪Weboldalunk cookie-kat használ a megfelelő működés érdekében.
Megértettem