Munka - Érték - Tapasztalat: Támogatás az idősebb korosztály foglalkoztatására / Szenior/2025

Határidő
Érvényes
Kategória
Pályázhat
Pályázhat
olyan munkáltatók pályázhatnak, akik megfelelnek az alábbiaknak: Állami (tulajdonú) vállalat, azaz az állam erre feljogosított szervei által alapított olyan gazdálkodó szervezet, amely az állami tulajdonból rábízott vagyonnal az állami vállalatokról szóló 1977. évi VI. törvényben meghatározott módon és felelősséggel önállóan gazdálkodik

Az OFA Nonprofit Kft. pályázatot hirdet
„Munka - Érték - Tapasztalat: Támogatás az idősebb korosztály foglalkoztatására”
elnevezésű munkaerőpiaci program címmel
(Pályázati azonosító: Szenior/2025)
1. Program háttere, indokoltsága
Az OFA Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: OFA Nonprofit Kft.) célja általánosságban a foglalkoztatás elősegítése, a munkaerőpiaci kihívásokra proaktívan reagálva olyan programok, projektek végrehajtása, amelyek hatékony megoldást nyújtanak a munkaerő-piaci folyamatokra.
Az OFA Nonprofit Kft. fontos hivatásának tekinti, hogy szakmai segítségével olyan programok valósuljanak meg, amelyek lehetővé teszik a munkaerőpiaci átmenetek megkönnyítését, ezáltal hozzájárulnak mind az egyéni, mind a vállalati szintű alkalmazkodóképesség növeléséhez.
A társadalom elöregedése és a munkaerőpiacon jelentkező szakemberhiány szükségessé teszi a szenior korosztály - különösen a 60 év feletti munkavállalók - aktív munkaerőpiaci jelenlétének támogatását. A leépítés következtében állasukat elvesztő idősebb dolgozók elhelyezkedési esélyei jelentősen csökkennek, annak ellenére is, hogy sok esetben magas szintű szaktudással, nagy tapasztalattal rendelkeznek. Ugyanakkor a munkaadók részéről egyre nagyobb igény mutatkozik a megbízható, tapasztalt munkaerő iránt, így a program közvetlen választ adhat a gazdasági strukturális munkaerőigényre, és a célcsoport hátrányos helyzetére egyaránt. A program egyúttal csökkenti az inaktivitásból fakadó szociális kockázatokat is.
2. Program célja
A „Munka - Érték - Tapasztalat: Támogatás az idősebb korosztály foglalkoztatására” program (a továbbiakban: program) átfogó célja:
- Munkaerőpiaci reintegráció elősegítése, azaz a program lehetőséget ad arra, hogy a 60 év feletti, csoportos létszámleépítéssel érintett személyek ne szoruljanak ki a munka világából.
- Nyugdíj előtti munkanélküliség csökkentése.
- A munkaadók motiválása az idősebb, tapasztaltabb munkavállalók teljes, vagy részmunkaidős alkalmazására, a munkavállalók tapasztalatainak hasznosítására (tudástranszfer).
A közvetlen cél azon állami vállalatok támogatása, amelyek vállalják a Dunaújvárosi járásban 2025. évben történő csoportos létszámleépítés által érintett 60 év feletti,
A program ösztönözni kívánja a létszámleépítéssel érintett szenior munkavállalók foglalkoztatását, elősegítve a képzett és tapasztalt munkaerő gazdasági aktivitásának megőrzését, és a munkaadóknál jelentkező munkaerőhiány csökkenését is.
3. A program célcsoportja
- a Dunaújvárosi járásban, a 2025. évben történő csoportos létszámleépítés által érintett, 60. életévüket betöltött, vagy annál idősebb, de nyugdíjjogosultsággal nem rendelkező munkavállalók,
- a fenti célcsoport teljes (napi 8 órás) vagy napi legalább 6 órás részmunkaidőben történő foglalkoztatását vállaló állami vállalatok, mint munkaadók.
4. A pályázók köre
A pályázati program keretében olyan munkáltatók pályázhatnak, akik megfelelnek az alábbiaknak:
Állami (tulajdonú) vállalat, azaz az állam erre feljogosított szervei által alapított olyan gazdálkodó szervezet, amely az állami tulajdonból rábízott vagyonnal az állami vállalatokról szóló 1977. évi VI. törvényben meghatározott módon és felelősséggel önállóan gazdálkodik.
5. A támogatás forrása
A program keretében nyújtott támogatások forrása a Nemzeti Foglalkoztatási Alap „Foglalkoztatási Támogatások” kiadási jogcím 2025. évi központi kerete.
Rendelkezésre álló keret: 1.271.250.000 Ft
6. A pályázat területi korlátozása
A pályázat megvalósításának helyszíne Magyarország.
7. Pályázat tartalma, a támogatás feltételei
A pályázati program keretében támogatás nyújtható annak „4. A pályázók köre” pontban meghatározott munkaadónak:
1. aki rendelkezik legalább egy teljes, lezárt pénzügyi évvel, és az utolsó lezárt teljes üzleti évben az üzemi (üzleti) tevékenység eredménye nem negatív.
2. aki legkésőbb a Támogatói Okirat kiadását követő 30. napon belül igazolja azon 60. életévüket betöltött, de nyugdíjjogosultsággal nem rendelkező munkavállaló(k)felvételét, aki(k) a Dunaújvárosi járásban, a 2025. évben csoportos létszámleépítésre került(ek). A támogatott munkaadónak be kell nyújtani a 60 év feletti szenior munkavállaló csoportos létszámleépítése keretében kapott munkaviszony megszűnését igazoló dokumentumának hiteles másolatát.
3. aki vállalja, hogy a program célcsoportjába tartozó szenior munkavállalóval a támogatás igénybevételének időtartamára (a munkavállaló nyugdíjjogosultságának eléréséig, de legfeljebb 12 hónapig) munkaszerződést köt.
4. aki a program keretében foglalkoztatott szenior munkavállalóknak fizetendő bér- és szociális hozzájárulási adó együttes összegét nem finanszírozza a jelen program támogatásán kívül más állami (vagy uniós) forrásból, a kettős finanszírozás elkerülése végett.
5. a kieső szenior munkavállalót pótolni lehet más 60 év feletti szenior munkavállalóval, aki szintén 2025. év során került létszámleépítésre a Dunaújvárosi járásban. A pótlásra felvett munkavállaló foglalkoztatásához támogatás az adott álláshelyre megítélt támogatásból fennmaradó időszakra vehető igénybe, de legfeljebb a pótolt szenior munkavállaló nyugdíjjogosultságának eléréséig.
8. A támogatásból való kizárás esetei
Nem nyújtható támogatás annak a pályázónak,
1. aki nem felel meg az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 50. §-ában meghatározott követelményeknek, vagyis
- nem felel meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményeinek,
- a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló törvényben foglalt közzétételi kötelezettségének nem tett eleget, és
- nem minősül átlátható szervezetnek,
2. aki jogerős végzéssel elrendelt felszámolási, csőd-, végelszámolási vagy egyéb - a megszüntetésre irányuló, jogszabályban meghatározott - eljárás alatt áll,
3. aki a támogatási döntés tartalmát érdemben befolyásoló valótlan, hamis vagy megtévesztő adatot szolgáltatott,
4. aki esedékessé vált adótartozását - ide nem értve az önkormányzati adóhatóság hatáskörébe tartozó adókat -, valamint járulék-, illeték- vagy vámtartozását nem fizette meg (a továbbiakban együtt: köztartozás),
5. aki a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény 6. §-a alapján nem részesíthető költségvetési támogatásban,
6. aki a jogszabályban rögzített, a Támogatói Okirat kiadásának feltételeként meghatározott nyilatkozatokat nem teszi meg, dokumentumokat nem nyújtja be, vagy a megtett nyilatkozatát visszavonja,
7. aki nehéz helyzetben lévő vállalkozásnak minősül az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet (HL L 187., 2014.6.26., 1.o.) (a továbbiakban: általános csoportmentességi rendelet) I. fejezet 1. cikk (4) bekezdés c) pontja és 2. cikk 18. pontja alapján,
8. az általános csoportmentességi rendelet szerinti támogatás esetén annak a pályázónak:
- amely a támogatás odaítélésekor még nem tett eleget valamennyi, az Európai Bizottság európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatás visszafizettetésére kötelező, Magyarországnak címzett határozata alapján fennálló visszafizetési kötelezettségének,
- a mezőgazdasági termék feldolgozásához és mezőgazdasági termék forgalmazásához,
- ha a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy érintett vállalkozások által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre, vagy
- ha a támogatás az elsődleges termelőknek történő teljes vagy részleges továbbítástól függ,
- amely a csoportmentességi rendelet 1. cikk (2) bekezdés c) pontja szerinti tevékenységet folytat, azaz nem nyújtható az exportált mennyiségekhez közvetlenül kapcsolódó támogatás, értékesítési hálózat kialakításával és működtetésével vagy exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokkal kapcsolatos támogatás,
- abban az esetben, ha azt import áru helyett hazai áru használatától teszik függővé,
- olyan feltétellel, amely az európai uniós jog megsértését eredményezi,
- versenyképtelen szénbányák részére,
- atomenergia termeléshez,
- akinek az általános csoportmentességi rendelet I. fejezet 4. cikkének (1) bekezdés o) pontjában meghatározott, az adott pénzügyi évben a hátrányos helyzetű munkavállalók elhelyezkedéséhez kapott összes állami támogatás támogatástartalma jelen támogatással együtt az évi 5,5 millió euró értéknek megfelelő összeget meghaladja,
- akinél a hátrányos helyzetű munkavállalók felvétele a vállalkozásnál a foglalkoztatottak számának nettó növekedését nem eredményezi a pályázat benyújtását megelőző 12 hónap átlagához viszonyítva. A foglalkoztatottak számának nettó növekedése szempontjából figyelmen kívül kell hagyni azon álláshelyek megüresedését, amely önkéntes kilépés, a munkaképesség megváltozása, öregségi nyugdíjazás, önkéntes munkaidő-csökkentés vagy kötelességszegés miatti jogszerű elbocsátás miatt történik.
9. de minimis támogatás esetén az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet 1. cikkében, valamint az 1408/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikkében foglalt kizárt ágazatok és tevékenységek folytatása esetén, továbbá amennyiben a pályázó (ide értve a vele egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozásokat is) az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet 3. cikke és az 1408/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikke szerint, csekély összegű (de minimis) támogatásai elérték a hivatkozott rendeletekben meghatározott mértéket.
9. A támogatás formája
Jelen program keretében vissza nem térítendő támogatás nyújtható.
A támogatás kifizetése negyedéves elszámolás alapján, utólagosan, a kifizetési bizonylatok, átutalási igazolások, illetve egyéb alátámasztó dokumentumok Támogatott általi benyújtását és Támogató általi elfogadását követően történik, közvetlenül a Támogatott fizetési számlájára. A megítélt támogatás 50%-ára előleg igényelhető. Az igényt a pályázat benyújtásakor írásban szükséges jelezni.
Az előleg igénylési kérelmet a biztosíték(ok) rendelkezésre állását igazolva, papír alapon kell benyújtani. Az előlegigény jóváhagyásának feltétele a biztosítékok eredeti, papír alapú példányának a Támogatóhoz történő beérkezése. A támogatási előleg folyósításának feltétele továbbá a Támogatott köztartozás mentességének igazolása.
10. A támogatás jogcíme
A jelen pályázati felhívás alapján nyújtott támogatás
1. az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló 2023. december 13-i (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet (HL L 2023.12.15., 1. o.) (a továbbiakban: (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet) szabályai alapján általános csekély összegű támogatásnak (a továbbiakban: általános csekély összegű támogatás), vagy
2. a 2013. december 18-i 1408/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352, 2013.12.24., 9. o) (a továbbiakban: 1408/2013/EU bizottsági rendelet) szabályai alapján mezőgazdasági csekély összegű támogatásnak (a továbbiakban: mezőgazdasági csekély összegű támogatás) minősül.
3. az általános csoportmentességi rendelet 32. cikke szerint a hátrányos helyzetű munkavállalók felvételéhez bértámogatás formájában támogatás nyújtható.
A csekély összegű támogatások közös szabályai
Az egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások részére az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet hatálya alá tartozó, Magyarországon bármely három év során odaítélt általános csekély összegű támogatás bruttó támogatástartalma nem haladhatja meg a 300 000 eurónak megfelelő forintösszeget, az 1408/2013/EU bizottsági rendelet hatálya alá tartozó, Magyarországon bármely három év során odaítélt mezőgazdasági csekély összegű támogatás bruttó támogatástartalmanem haladhatja meg az 50 000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet 3. cikkének (2) és (8)- (9) bekezdéseit, valamint az 1408/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikkének (3) és (8)-(10) bekezdéseit is. A támogatás euró és forint közötti átváltásánál az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet) 35. §-a alapján kell eljárni.
Az egy és ugyanazon vállalkozásnak az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet és az 1408/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése szerinti vállalkozások minősülnek.
Az euróban meghatározott felső határok a csekély összegű támogatás formájától és kitűzött céljától függetlenül alkalmazandók, tekintet nélkül arra, hogy a támogatást teljesen vagy részben uniós forrásokból finanszírozzák-e. Amennyiben új csekély összegű támogatás nyújtása az euróban meghatározott felső határok túllépését eredményezné, úgy az új támogatás nem nyújtható az adott rendelet szerinti csekély összegű támogatás formájában.
Az általános csekély összegű támogatás és a mezőgazdasági csekély összegű támogatás odaítélése esetében bármely három év során odaítélt csekély összegű (de minimis) támogatások bruttó támogatástartalmának összegét kell figyelembe venni.
A több részletben fizetendő támogatást az odaítélése időpontjában érvényes értékére kell diszkontálni. A diszkontálás céljára és a bruttó támogatástartalom kiszámításához az odaítélés idején érvényes referenciarátát kell alkalmazni.
A támogatáshoz kapcsolódó iratokat az odaítélést követő 10 évig meg kell őrizni, és a támogatást nyújtó ilyen irányú felhívása esetén a támogatott köteles azokat bemutatni. A csekély összegű támogatási jogcímen nyújtott támogatásokról az Európai Bizottság kérésére 20 munkanapon belül információt kell szolgáltatni.
A csekély összegű támogatás halmozható azonos támogatható költségek vonatkozásában vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatással, ha a halmozás következtében az odaítélt támogatások nem lépik túl bármely csoportmentességi rendeletben vagy az Európai Bizottság által elfogadott határozatban az egyes esetek meghatározott körülményeire vonatkozóan rögzített maximális intenzitást vagy összeget.
A csekély összegű támogatások nyújtásával kapcsolatos eljárásokra a 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 11-11/A. §-ában foglaltak irányadóak.
Általános csekély összegű (de minimis) támogatás
Nem nyújtható általános csekély összegű (de minimis) támogatás:
a) az 1379/2013/EU rendelet 5. cikkének a) és b) pontjában meghatározott halászati és akvakultúra-termékek elsődleges előállításával foglalkozó vállalkozásoknak,
b) az 1379/2013/EU rendelet 5. cikkének a) és b) pontjában meghatározott a halászati és akvakultúra-termékek feldolgozása és forgalmazása területén működő vállalkozásoknak, amennyiben a támogatás összegét a piacon vásárolt vagy forgalomba hozott termékek ára vagy mennyisége alapján határozzák meg;
c) a mezőgazdasági termékek elsődleges termelésével foglalkozó vállalkozásoknak,
d) a mezőgazdasági termékek feldolgozásával és forgalmazásával foglalkozó vállalkozásoknak, a következő esetekben:


i. amennyiben a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy az érintett vállalkozások által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre;
ii. amennyiben a támogatás feltétele az elsődleges termelőknek történő teljes vagy részleges továbbadás;
e) a harmadik országokba vagy tagállamokba irányuló exporttal kapcsolatos tevékenységekhez, nevezetesen az exportált mennyiségekhez, az értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz;
f) az importáruval szemben belföldi áru használatához kötött támogatás esetében. Amennyiben egy vállalkozás az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet 1. cikke (1) bekezdés a-d) pontokban említett ágazatokban, valamint az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet alkalmazásának hatálya alá tartozó ágazatokban egyaránt végez tevékenységet az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet szabályait kizárólag ez utóbbi ágazatra vagy tevékenységre tekintettel nyújtott támogatásokra kell alkalmazni feltéve, hogy a tevékenységek szétválasztása vagy a költségek megkülönböztetése által biztosított, hogy az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet hatálya alól kizárt ágazatokban végzett tevékenységek nem részesülnek az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatásban.
Az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet alapján nyújtott támogatás - az (EU) 2023/2832 bizottsági rendelet alapján nyújtott támogatás kivételével - más csekély összegű támogatással 300.000 eurónak megfelelő forintösszegig halmozható.
Az általános csekély összegű támogatás halmozható azonos támogatható költségek vonatkozásában vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatással, ha a halmozás következtében az odaítélt támogatások nem lépik túl bármely csoportmentességi rendeletben vagy a Bizottság által elfogadott határozatban az egyes esetek meghatározott körülményeire vonatkozóan rögzített maximális intenzitást vagy összeget.
A vállalkozásnak az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet 7. cikkének (4) bekezdése figyelembevételével - az ott meghatározott feltételek teljesítésének megállapítására alkalmas módon - nyilatkoznia kell a részére a támogatás odaítélését megelőző három év (háromszor háromszázhatvanöt nap) során nyújtott csekély összegű támogatások támogatástartalmáról.
A támogatást nyújtó a kedvezményezettnek az általános de minimis rendelet 7. cikk (4) bekezdésével összhangban igazolást állít ki a támogatás összegéről bruttó támogatási egyenértékben kifejezve, és annak csekély összegű jellegéről, közvetlenül utalva az általános de minimis rendeletre.
Mezőgazdasági (de minimis) támogatás
Az 1408/2013/EU bizottsági rendelet alapján mezőgazdasági (de minimis) támogatás a mezőgazdasági termékek elsődleges termelésével foglalkozó vállalkozásoknak nyújtható a következők kivételével:
a) olyan támogatás, amelynek összege a piacon forgalmazott termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre;
b) a harmadik országokba vagy tagállamokba irányuló exporttal kapcsolatos tevékenységekhez nyújtott támogatás, nevezetesen az exportált mennyiségekhez, az értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódó támogatás;
c) az importáruval szemben belföldi áru használatához kötött támogatás.
Amennyiben egy vállalkozás az 1408/2013/EU bizottsági rendelet hatályán kívül eső ágazatokban is végez tevékenységeket, az 1408/2013/EU bizottsági rendelet szabályait kizárólag az 1408/2013/EU bizottsági rendelet hatálya alá tartozó ágazatokban nyújtott támogatásokra kell alkalmazni, feltéve, hogy a kedvezményezett a tevékenységek szétválasztása vagy a költségek megkülönböztetése által biztosítja, hogy az 1408/2013/EU bizottsági rendelet hatálya alól kizárt ágazatokban végzett tevékenységek nem részesülnek az 1408/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatásban.
A mezőgazdasági csekély összegű támogatás halmozható azonos támogatható költségek vonatkozásában vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatással, ha a halmozás következtében az odaítélt támogatások nem lépik túl bármely csoportmentességi rendeletben vagy a Bizottság által elfogadott határozatban az egyes esetek meghatározott körülményeire vonatkozóan rögzített maximális intenzitást vagy összeget.
A támogatást nyújtó a támogatás odaítélését megelőzően a kedvezményezett szabad csekély összegű (de minimis) keretének ellenőrzése céljából a Magyar Államkincstártól, mint kifizető ügynökségtől erre vonatkozóan adatokat kér, vagy felhívja a kedvezményezettet arra, hogy a 2007. évi XVII. törvény 55/C. §-a alapján a Magyar Államkincstártól, mint kifizető ügynökségtől erre vonatkozóan adatokat kérjen és a kedvezményezett azokat a csekély összegű (de minimis) támogatásokról szóló nyilatkozatával együtt nyújtsa be a támogatást nyújtó részére.
A kedvezményezettnek nyilatkoznia kell a támogatás odaítélését megelőző három év (háromszor háromszázhatvanöt, szökőév esetén háromszázhatvanhat nap) során részére és a vele egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások részére Magyarországon nyújtott csekély összegű támogatások támogatástartalmáról annak megállapítása érdekében, hogy rendelkezésére áll-e elegendő keret a nyújtani tervezett mezőgazdasági csekély összegű támogatásra.
Az 1408/2013/EU bizottsági rendelet alapján nyújtott támogatás, az (EU) 2023/2832 bizottsági rendelet alapján nyújtott támogatás kivételével, más csekély összegű támogatásokról szóló rendeletek alapján nyújtott csekély összegű támogatással a vonatkozó bizottsági rendeletekben foglalt felső támogatási határok közül a legmagasabb felső határig halmozható.
Az általános csoportmentességi rendelet alapján nyújtható támogatások közös szabályai
A kedvezményezett köteles a támogatással kapcsolatos okiratokat és dokumentumokat a támogatási döntés meghozatala napjától számított tíz évig megőrizni.
Nem ítélhető meg támogatás
a) azon szervezet részére, amely a támogatás odaítélésekor még nem tett eleget valamennyi, az Európai Bizottság európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatás visszafizettetésére kötelező, Magyarországnak címzett határozata alapján fennálló visszafizetési kötelezettségének,
b) nehéz helyzetben lévő vállalkozás részére,
c) mezőgazdasági termék feldolgozásához és mezőgazdasági termék forgalmazásához,
ha
ca) a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy érintett vállalkozások által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre, vagy
cb) a támogatás az elsődleges termelőknek történő teljes vagy részleges továbbítástól függ,
d) exporttal kapcsolatos tevékenységhez, ha a támogatás az exportált mennyiségekhez, értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódik,
e) abban az esetben, ha azt import áru helyett hazai áru használatától teszik függővé,
f) olyan feltétellel, amely az európai uniós jog megsértését eredményezi,
g) a versenyképtelen szénbányák bezárását elősegítő állami támogatásról szóló, 2010. december 10-i 2010/787/EU tanácsi határozat (HL L 336., 2010.12.24., 24. o.) hatálya alá tartozó versenyképtelen szénbányák részére,
h) atomenergia termeléshez.
Azonos vagy részben azonos azonosítható elszámolható költségek esetén az e rendelet szerinti támogatás abban az esetben halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással, ha az nem vezet a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb támogatási intenzitás vagy támogatási összeg túllépéséhez.
Az általános csoportmentességi rendelet szerinti támogatás különböző azonosítható elszámolható költségek esetén halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással.
Az egy projekthez igénybe vett összes támogatás - függetlenül attól, hogy annak finanszírozása uniós, országos, regionális vagy helyi forrásból történik - támogatási intenzitása nem haladhatja meg az irányadó uniós állami támogatási szabályokban meghatározott támogatási intenzitást vagy támogatási összeget.
A támogatási intenzitás kiszámítása során valamennyi felhasznált számadatot az adók és illetékek levonása előtt kell figyelembe venni. Ha a támogatást visszatérítendő formában nyújtják, a támogatás összegének a támogatástartalmat kell tekinteni.
A több részletben kifizetett támogatást a támogatási döntés időpontja szerinti értékre kell diszkontálni a diszkont kamatláb alkalmazásával.
Az elszámolható költségek az 1060/2021/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 53. cikk (1) bekezdés a) - e) pontja szerinti egyszerűsített költségelszámolási módokkal összhangban is kiszámíthatók, ha a műveletet legalább részben egy olyan uniós alapból finanszírozzák, amely lehetővé teszi ezen egyszerűsített költségelszámolási módok igénybevételét, és ha a költségkategória a vonatkozó állami támogatási kategória szabályai szerint elszámolható.
Az általános csoportmentességi rendelet vonatkozó jogcímei alapján 2027. június 30. napjáig nyújtható támogatás.
Az általános csoportmentességi rendelet 32. cikke szerint hátrányos helyzetű munkavállalók felvételéhez bértámogatás formájában nyújtott támogatás
A hátrányos helyzetű munkavállaló felvételéhez bértámogatás formájában nyújtott támogatásra vonatkozó részletes szabályokat a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet (HL L 187., 2014.6.26., 1. o.) a továbbiakban: 651/2014/EU bizottsági rendelet, vagy általános csoportmentességi rendelet, I-II. fejezete és III. fejezete 32. cikkében, valamint az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet szabályozza. A 651/2014/EU bizottsági rendelet 32. cikke szerinti támogatás kizárólag a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikkének 4. pontja szerinti hátrányos helyzetű munkavállalók foglalkoztatásához nyújtható.
Az általános csoportmentességi rendelet I. fejezet 4. cikkének (1) bekezdés o) pontja szerint az általános csoportmentességi rendelet 32. cikke szerint a hátrányos helyzetű munkavállaló elhelyezkedéséhez nyújtott támogatás címén kapott összes állami támogatás támogatástartalma jelen támogatással együtt nem haladja meg az évi 5,5 millió eurónak megfelelő összeget.
Az általános csoportmentességi rendelet 32. cikke szerinti támogatás esetén a hátrányos helyzetű munkavállaló felvételét követő legfeljebb 12 hónap bérköltsége, súlyosan hátrányos helyzetű munkavállaló esetén a felvételt követő legfeljebb 24 hónap bérköltsége vehető figyelembe az elszámolható költségek között. Ha a foglalkoztatási időszak 12 hónapnál rövidebb, a támogatást időarányosan csökkenteni kell.
A 651/2014/EU bizottsági rendelet 32. cikke szerinti támogatás esetében a hátrányos helyzetű munkavállaló felvételének az érintett vállalkozásnál a foglalkoztatottak számának nettó növekedését kell eredményeznie a felvételt megelőző 12 hónap átlagához viszonyítva.
Amennyiben a foglalkoztatotti létszám előzőek szerinti növekedésére nem kerül sor, abban az esetben a támogatással érintett álláshely megüresedésének önkéntes kilépés, a munkaképesség megváltozása, öregségi nyugdíjazás, önkéntes munkaidő-csökkentés vagy
A hátrányos helyzetű munkavállaló az alkalmazandó nemzeti jogszabályoknak, a munkaszerződésnek vagy a vállalkozásra nézve kötelező kollektív szerződésnek megfelelő minimális időtartamon keresztül folyamatos foglalkoztatásra jogosult. E szabály nem alkalmazandó a kötelezettségszegés miatti jogszerű elbocsátás esetére.
11. Támogatás mértéke, elszámolható költség
A program keretében a munkaadó által a célcsoport foglalkoztatásához kapcsolódóan fizetendő bér- és szociális hozzájárulási adó együttes összegének 25%-a támogatható legfeljebb 12 hónapra (de legfeljebb a nyugdíjjogosultság eléréséig), teljes munkaidős (napi 8 órás) foglalkoztatás esetén legfeljebb 211.875 Ft/hónap/fő erejéig. Részmunkaidős foglalkoztatás esetén a támogatás a munkaidő alapján arányosításra kerül (részunkaidős foglalkoztatás esetén a napi munkaidőnek a legalább 6 órát el kell érnie).
A program keretében a megítélt támogatás 50%-ára előleg igényelhető. A költségek elszámolása negyedévente történik.
Jelen pályázati program esetén bérköltség alatt a fentiek szerinti, ténylegesen fizetendő munkabért és a szociális hozzájárulási adót kell érteni. Amennyiben a munkáltató valamely kedvezmény alapján részben vagy egészben mentesül valamely olyan bérköltség elem megfizetése alól, amelyre jelen program alapján támogatást igényelhet, az csökkenti az elszámolható költséget.
12. Biztosíték
Támogató döntés esetén biztosítékként a kedvezményezett valamennyi - jogszabály alapján beszedési megbízással megterhelhető - fizetési számlájára vonatkozó, a támogató javára szóló beszedési megbízás benyújtására vonatkozó felhatalmazó nyilatkozat benyújtása szükséges, a pénzügyi fedezethiány miatt nem teljesíthető fizetési megbízás esetére a követelés legfeljebb harmincöt napra való sorba állítására vonatkozó rendelkezéssel együtt.
A Támogatott köteles a számlavezető hitelintézete(i) által visszaigazolt felhatalmazó levele(ke)t a Támogatói Okirat kibocsátását megelőzően az OFA Nonprofit Kft. számára átadni, és bármelyik bankszámlája megszüntetéséről vagy új bankszámla megnyitásáról az OFA Nonprofit Kft.-t 8 napon belül írásban, hivatalosan tájékoztatni, és ezen időtartamon belül, az új fizetési számlához kapcsolódó fentieknek megfelelő, a Támogató javára szóló beszedési megbízás benyújtására vonatkozó felhatalmazó nyilatkozatot beszedési megbízást benyújtani. A kedvezményezettnek a biztosítékot legalább a megvalósítási időszak végét követő 90 napig tartó időtartamra biztosítania kell.
13. Projektek időrendje
A projekt megkezdése
A projekt megvalósítását a pályázat benyújtását követő napon a támogatást igénylő saját felelősségére megkezdheti, de a projekt megkezdése nincs befolyással a pályázat értékelésére és nem jelent előnyt annak elbírálása során, továbbá nem garantálja az igényelt támogatás elnyerését. A támogatás oda nem ítélése, vagy csökkentett mértékben való odaítélése esetén a támogatást igénylő kártérítési igénnyel nem élhet.
A projekt befejezése és a szakmai és pénzügyi elszámolás végső határideje:
A projekt megvalósításának végső határideje 2027. január 31.
A projektzáró jelentés végső benyújtási határideje a projekt teljesítését követő hónap utolsó napja 2027. február 28.
14. A pályázat elkészítésének módja
A pályázatot kizárólag az OFA Nonprofit Kft. által rendszeresített, a programtípusnak megfelelő pályázati adatlap kitöltésével és a kötelező dokumentumok csatolásával lehet benyújtani.
A pályázati dokumentáció letölthető az OFA Nonprofit Kft. honlapjáról (www.ofa.hu).
Az érdeklődők a Pályázati felhíváshoz kapcsolódó kérdéseiket a szenior2025@ofa.hu e-mail címen tehetik fel.
A pályázatot 1 darab eredeti példányban kell elkészíteni szövegszerkesztővel, a pályázati dokumentáció kitöltését Arial 11-es nagyságú betűtípussal. Kérjük, ellenőrizze a kitöltött adatokat, illetve győződjön meg a kitöltés sikerességéről. Kézzel írott pályázatokat nem áll módunkban figyelembe venni!
A pályázatot úgy kell elkészíteni, hogy a szövegszerkesztővel kitöltött pályázati adatlapot, nyilatkozatokat, mellékleteket nyomtatás után a szükséges helyeken a cégjegyzésre jogosultnak a cég nevében olyan módon, illetve formában kell aláírnia, ahogyan azt a hiteles cégaláírási nyilatkozat (a közjegyzői aláírás-hitelesítéssel ellátott címpéldány), illetve az ügyvéd vagy kamarai jogtanácsos által ellenjegyzett aláírás-minta tartalmazza. Az eredeti pályázathoz kérjük csatolni a kötelezően csatolandó dokumentumok eredeti példányait.
A pályázónak az eredeti példány mindegyik oldalát (beleértve a mellékleteket és az üres oldalakat is) - az aláírási címpéldányon/aláírás mintán feltüntetett képviselőjének - szignálnia is kell.
A pályázatot lehetőleg gyorsfűzőben lefűzve vagy spirálozva kell elkészíteni. Kérjük, ne használjanak lefűzhető tasakokat/genothermet. Az oldalakat (a csatolt dokumentumokat is) folyamatosan szükséges sorszámozni (beleértve az üres oldalakat is), ahol másképp nem lehetséges, kézzel az üres oldalakat is beleértve.

A pályázat 1 másolati példánya a pályázó tulajdonában marad.
A pályázati adatlapot és a csatolt mellékleteket pendrive-on - elektronikus formában - is rögzíteni kell. Kérjük, győződjön meg az adathordozó épségéről is.
A nyomtatott (eredeti) és elektronikus formában (pendrive-on) benyújtott pályázati adatlapban és az egyes mellékletekben található eltérés esetén a benyújtott pályázatok (nyomtatott és pendrive) közül az eredetiben elkészített, nyomtatott és aláírt példány tekintendő hitelesnek, azzal, hogy a nyomtatott és az elektronikus formájú pályázati adatlapok és az egyes mellékletek megegyezőségéről a pályázó köteles gondoskodni.
15. A pályázat benyújtásával kapcsolatos tudnivalók
A pályázatot - annak mellékleteivel együtt - lefűzött példányban papíron, valamint egy példányban elektronikus adathordozón (pendrive), zárt borítékban, ajánlott postai küldeményként kell benyújtani az OFA Nonprofit Kft.-hez.
2 kg alatti küldemény esetén az alábbi címre:
Cím: OFA Nonprofit Kft.
1301 Budapest, Postafiók 84.
2 kg feletti csomag esetén az alábbi címre:
Cím: OFA Nonprofit Kft.
1036 Budapest, Lajos u. 80. II. emelet
!!!!Felhívjuk a figyelmüket, hogy az OFA Nonprofit Kft. kizárólag a postai úton benyújtott pályázatokat fogadja be, az egyéb úton (pl. futárszolgálat igénybevételével, vagy személyesen hozott) beérkező pályázatokat nem veszi át!
Kérjük, hogy a pályázatot tartalmazó zárt borítékon jól láthatóan tüntesse fel:
- „PÁLYÁZAT”
- a pályázó nevét,
- a pályázó címét, és
- a pályázati azonosítót: Szenior/2025
A pályázat benyújtásának határideje:
A pályázatot 2026. január 31-ig lehet benyújtani.
A pályázati dokumentáció letölthető az OFA Nonprofit Kft. honlapjáról (www.ofa.hu).
A pályázat kiírója a támogatási keret kimerülésekor a pályázatok befogadását felfüggesztheti, illetve megszüntetheti. A pályázat felfüggesztéséről szóló döntést az OFA Nonprofit Kft. honlapján közzéteszi.
Az OFA Nonprofit Kft. a pályázati kiírást az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 67. §-ban rögzítettek szerint jogosult módosítani.
Az OFA Nonprofit Kft. a pályázatok tartalmát bizalmasan kezeli, tartalmukról felvilágosítást harmadik személy részére nem ad (a pályázat elbírálásában résztvevő személyek és a törvényi kötelezettség kivételével) nem ad.
16. Pályázatok értékelése
A pályázatok értékelése a 2011. évi CXCV. törvény az államháztartásról (Áht.) szerint, valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Ávr.) rögzítettek szerint, az alábbiak szerint történik.
Az OFA Nonprofit Kft. a postai úton beérkezett pályázatokat pályázatkezelő rendszerében érkezteti és a Támogatási Szabályzatával összhangban, az abban szabályozottak szerint, a támogatás odaítélésének folyamatában vizsgálat alá vonja.
A vizsgálati folyamat az alábbi lépésekből áll:
1) Befogadási kritériumok vizsgálata
2) Támogathatósági-jogosultsági vizsgálat
3) Bírálat
A befogadási kritériumok vizsgálata az alábbi feltételeknek való megfelelőséget jelenti:
- a pályázati adatlap megfelelő formátumú; elektronikus formában (pendrive-on) is rendelkezésre áll, az adatok épek, és használhatóak;
- a pályázó a benyújtási határidővel kapcsolatos feltételeket betartotta;
- az igényelt támogatás összege nem haladja meg a maximálisan igényelhető mértéket (teljes munkaidős foglakoztatás esetén 211.875 Ft/hó/fő, részmunkaidős
foglalkoztatás esetén a támogatás a munkaidő alapján arányosítva),
- a pályázó a pályázati felhívásban meghatározott lehetséges támogatást igénylői körbe tartozik.
Határidőn belül érkezett pályázatnak számít az, amelyet legkésőbb a pályázat benyújtási határidejének utolsó napján adtak fel postán az OFA Nonprofit Kft. részére. A határidőn túl feladott pályázat érvénytelen.
Amennyiben a benyújtott pályázat a befogadási feltételek vonatkozásában nem felel meg a feltételeknek, a pályázat érdemi vizsgálat nélkül elutasításra kerül. A pályázat ezen szakaszában hiánypótlásra nincs lehetőség. Az OFA Nonprofit Kft. az elutasításról írásban értesíti a pályázót. A pályázat 1 eredeti példánya az OFA Nonprofit Kft. irattárban archiválásra kerül.
Amennyiben a pályázat megfelel a felhívásban meghatározott befogadási kritériumoknak, az OFA Nonprofit Kft. a pályázatot befogadja, és a pályázat benyújtását követő hetedik napig tájékoztatja a pályázót arról, hogy a pályázatának érdemi elbírálása megkezdődött. Felhívjuk a figyelmet, hogy a pályázat befogadása nem jelenti a támogatás megítélését.
Az OFA Nonprofit Kft. a következő lépésben a befogadott pályázatok támogathatósági- jogosultági szempontoknak való megfelelőségét vizsgálja és ellenőrzi.
A pályázatok támogathatósági vizsgálata során megvizsgálásra kerül, hogy
a) a pályázat a pályázati felhívásban meghatározott támogathatósági követelményeknek megfelel-e,
b) a pályázó a támogatásra való jogosultságát a pályázati dokumentációban előírt módon igazolta-e.
Amennyiben a támogathatósági-jogosultsági ellenőrzés során a pályázat támogathatósági jogosultsága nem állapítható meg elsősorban hiányos adat vagy dokumentum miatt, akkor az OFA Nonprofit Kft. a pályázót egy alkalommal hiánypótlásra hívja fel a hiánypótlás kézhezvételétől számított 15 napos határidő kitűzésével. Ha a pályázó a hiánypótlást hibásan, hiányosan teljesíti, a hiányosságokat nem pótolja a felszólításban meghatározott határidőn belül, akkor a hibás, hiányos pályázat elutasításra kerül.
Amennyiben a pályázat megfelel a felhívásban meghatározott támogathatósági kritériumoknak, az OFA Nonprofit Kft. a szakmai értékelési szempontoknak való megfelelőségét vizsgálja (bírálat).
Szakmai értékelési szempontok:
- a vállalkozásnak a térség foglalkoztatásában betöltött szerepe,
- a pályázó szervezet működésének ideje, gazdálkodása,
- a támogatás indokoltsága, a pályázat illeszkedése a program céljához.
A pályázatok befogadási és támogathatósági vizsgálatát, valamint a bírálatot követően az OFA Nonprofit Kft. ügyvezetője saját jogkörében dönt;
- a pályázat támogatásáról vagy elutasításáról,
- támogatás esetén a támogatás mértékéről és a támogatás folyósításának időtartamáról.
A beérkezett pályázatokról az OFA Nonprofit Kft. a beérkezést követő 60 napon belül dönt, melybe a hiánypótlás időtartama nem számít bele. Az OFA Nonprofit Kft. a döntés meghozatalától számított 15 napon belül írásban értesíti a pályázót a döntésről, mely elutasítás esetén tartalmazza az elutasítás indoklását is.
17. A Támogatói Okirat kiadása
A támogatásról szóló döntésről az OFA Nonprofit Kft. Támogatói Okiratot (a továbbiakban: Okirat) bocsát ki. Az Okirat a hozzá tartozó Általános Szerződési Feltételekkel (a továbbiakban: ÁSZF) együtt érvényes. A Támogatottnak az Okirat kibocsátásáig nyilatkoznia kell arról, hogy az Okirat és az ÁSZF feltételeit elfogadja.
Az OFA Nonprofit Kft. fenntartja magának a jogot arra, hogy a támogatásokra vonatkozó jogszabályoknak megfelelően a pályázati felhívásban nem részletezett kérdésekben az Okiratot és az ÁSZF-et kiegészítse, illetve módosítsa.
18. Okirat és az ÁSZF módosítása
Az Okirat és az ÁSZF módosítása csak kivételesen indokolt esetben, olyan célból és tartalommal lehetséges, amely a Program eredeti célkitűzését nem változtatja meg. Az Okirat és az ÁSZF csak abban az esetben módosítható, ha a támogatott tevékenység az így módosított feltételekkel is támogatható lett volna. A Támogatói Okiratban, illetve az Általános Szerződési Feltételekben rögzítésre kerül, hogy a Támogatott képviselője köteles a programmal összefüggő, általa észlelt szabálytalanságokat felfedni, megkeresés esetén a kért információt, dokumentumokat a Támogató rendelkezésére bocsátani. E kötelezettség nem teljesítése vagy késedelmes teljesítése esetén a Támogató jogosult a Támogatói Okiratban, illetve az Általános Szerződési Feltételekben kikötött szankciókat alkalmazni.
19. A beszámolás rendje
A Támogatott a Támogatói Okiratban és az Általános Szerződési Feltételekben meghatározott tartalommal és formában a projekt előrehaladásáról és a kapcsolódó pénzügyi teljesítésről köteles jelentést készíteni.
Támogatás kizárólag az OFA Nonprofit Kft. által jóváhagyott beszámolóval alátámasztott, valós költségek vonatkozásában folyósítható. A beszámolókat és a kötelezettségeket a Támogatói Okirat és az Általános Szerződési Feltételek tartalmazza.
A beszámolási kötelezettség elmulasztása kötelezettségszegésének minősül, ezért ez esetben az OFA Nonprofit Kft. a Támogatói Okirat visszavonásáról dönthet, és a már kifizetett támogatási összeget a Társaság erre vonatkozó nyilatkozatában meghatározott határidővel visszafizettetheti, a támogatás, illetve adott részletének folyósítási dátumától számolt kamataival együtt, az OFA Nonprofit Kft. Támogatási szabályzatában meghatározott módon.
20. A kifogás
A Pályázó vagy a Támogatott az Ávr. 102/D. § alapján a pályázat benyújtásának időpontjától, valamint a támogatási jogviszony időtartama alatt az OFA Nonprofit Kft. döntése ellen kifogást nyújthat be, ha a pályázati eljárásra, a támogatási döntés meghozatalára, a Támogatói Okiratok kiadására, a költségvetési támogatás folyósítására, visszakövetelésére vonatkozó eljárás jogszabálysértő, a pályázati kiírásba vagy a szerződésbe ütközik.
A kifogás benyújtására a kifogásolt intézkedéshez vagy mulasztáshoz kapcsolódóan megállapított határidőn belül, ennek hiányában a kifogásolt intézkedésről való tudomásszerzéstől számított 10 napon belül, de legkésőbb az annak bekövetkezésétől számított 30 napon belül, írásban van lehetőség.
A kifogást a következő helyre lehet benyújtani az Ávr. 102/D. § (4) bekezdése szerinti tartalommal:
OFA Nonprofit Kft.
1036 Budapest, Lajos u. 80.
1301 Budapest, Postafiók 84.
A kifogást érdemi vizsgálat nélkül el kell utasítani, amennyiben
- azt határidőn túl nyújtották be,
- nem az arra jogosult terjeszti elő,
- azt a korábbival azonos tartalommal nyújtották be,
- az nem tartalmazza Ávr. 102/D. § (4) bekezdésében meghatározott adatokat,
- azt a korábbi kifogás tárgyában hozott döntéssel szemben nyújtották be,
- a kifogás benyújtásának nincs helye,
- a kifogás kizárólag olyan jogsértés ellen irányul, mely a sérelmezett eljárás megismétlésével nem orvosolható.
A kifogás tárgyában hozott döntés ellen további kifogás előterjesztésének nincs helye.
21. Az Okirat megszegésének következményei
A Támogató a támogatási feltételek megszegése esetén, a megítélt támogatást a kötelezettségszegés arányában részben vagy egészben jogosult visszakövetelni. A Támogatott adatokat köteles szolgáltatni a projekt megvalósításáról. Az adatszolgáltatási, az előírt bejelentési, illetve nyilatkozattételi kötelezettség elmulasztása szerződésszegésének minősül, ezért ennek megszegése esetén a Támogató a Támogatói Okiratot visszavonhatja és a kifizetett támogatási összeget visszakövetelheti.
Amennyiben a Támogatott az Okiratban és az ÁSZF-ben vállalt kötelezettségeit részben, vagy egészében megszegi, így különösen, ha:
a) bármely, a Pályázati felhívás „7. Pályázat tartalma, a támogatás feltételei” pontban foglalt előírást a Támogatott nem teljesíti,
b) a Támogatott a projektet olyan személyek bevonásával, illetve felvételével valósítja meg, akik nem felelnek meg az előírt feltételeknek,
c) a Támogatott a támogatással kapcsolatos kötelezettségeit nem teljesíti,
d) hitelt érdemlően bebizonyosodik, hogy a Támogatott a pályázatában, a pályázati dokumentációban, illetve a projekt megvalósítása során a pályázat, a projekt szakmai, pénzügyi tartalmát érdemben befolyásoló valótlan, hamis adatot közölt vagy bármelyik nyilatkozata valótlannak bizonyul,
e) a Támogatott írásbeli bejelentési kötelezettségeit felszólításra sem, vagy felszólítást követő 30 napon túli késedelemmel teljesíti,
f) határidőben nem nyújtja be a szakmai és a pénzügyi beszámolókat és azt az erre vonatkozó felszólítás kézhezvételétől számított 15 napon belül sem teljesíti, illetve a beszámolót nem a megfelelő formában, vagy nem a megfelelő információkkal és mellékletekkel nyújtja be,
g) a Támogatói Okirat kiadását követő 30. napon belül a program célcsoportjába tartozó személyek felvétele nem valósul meg,
h) a projekt megvalósítása bármely oknál fogva meghiúsul vagy a megvalósítása tartós akadályba ütközik, függetlenül attól, hogy ennek okát előidéző körülmény a Támogatottnak felróható okból következik-e be,
i) a beszámolók vagy az azokban foglalt adatok ellenőrzése a pályázatban, illetve az Okiratban és az ÁSZF-ben vállaltaktól eltérő adatokat, tényeket állapít meg,
a Támogató jogosult az Okirat és a támogatás visszavonásáról rendelkezni.
Abban az esetben, ha a támogatás kifizetése azért jogalap nélküli, mert helytelenül (pl. nem a jogszabályban előírt mértékben) került megállapításra vagy kiutalásra - és e tényt a Támogató később észleli - akkor a Támogatott minden esetben, a felróhatóság, illetve kötelezettségszegés vizsgálata nélkül köteles az így felvett összeget visszafizetni.
A támogatás jogosulatlan igénybevétele, jogszabálysértő vagy nem rendeltetésszerű felhasználása, továbbá az Okirat és a támogatás visszavonása esetén a Támogatott a jogosulatlanul igénybe vett támogatás összegét az Ávr. 98. §-ban meghatározott ügyleti kamattal továbbá késedelem esetén késedelmi kamattal növelt mértékben, az Ávr. 99. §-ban meghatározottak szerint köteles visszafizetni.
22. A programmal és a projektmegvalósítással kapcsolatos legfontosabb jogszabályok
- a Munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (a továbbiakban: Mt.)
- a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény (Flt.)
- a foglalkoztatást elősegítő szolgáltatásokról és támogatásokról, valamint a foglalkoztatás felügyeletéről szóló 2020. évi CXXXV. törvény
- az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.)
- az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.)
- a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (a továbbiakban: Knyt.)
- az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet (Atr.)
- az Európai Unióról szóló szerződés és az Európai Unió működéséről szóló szerződés egységes szerkezetbe foglalt változata (2012/C 326/01)
- a Bizottság (EU) 2023/2831 rendelete az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról
- a Bizottság (EU)1408/2013/EU rendelete az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a mezőgazdasági ágazatban nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról
- az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló 651/2014/EU bizottsági rendelet
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.)
- az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény
- a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény
- a foglalkoztatás-felügyeleti hatóság tevékenységéről szóló 115/2021. (III.10.) Korm. rendelet
- az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény
- a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2016/679 (EU) rendelet (általános adatvédelmi rendelet - GDPR)
- a Magyar Államkincstár 94/2020.(IX.25.) számú közleménye

🍪Weboldalunk cookie-kat használ a megfelelő működés érdekében.
Megértettem