Archív pályázat
Térfoglalás
- Határidő
- Érvényes
- Kategória
- KözművelődésTelepülésfejlesztés
- Pályázhat
- Társadalmi szervezetek és alapítványok
Pályázhat
Magyarországon a 2011. évi CLXXV. civiltörvény szerinti bejegyzett, magyarországi székhelyű civil szervezetekTérfoglalás
A Pro Cultura Urbis Közalapítvány
pályázati felhívása
A Pro Cultura Urbis Közalapítvány pályázatot hirdet
a TÉRFOGLALÁS címmel, 2023. július 1 és 2023. szeptember 30.
valamint 2023. október 1. és 2024. június 1.
között megvalósuló
művészeti és kulturális projektek támogatására.
1. A pályázat célja:
A Térfoglalás egy városi ötletpályázat, amely a Budapestet alkotó 23 kerületben és a város két összekötő Duna mentén megvalósuló szabadtéri programok megvalósítását ösztönzi a város egyesítésének 150. évfordulója alkalmából, Budapest Főváros Önkormányzata és a Pro Cultura Urbis Közalapítvány (PCU) támogatásával. Célja, hogy a városban élő és működő közösségek a maguk érdeklődésének megfelelő programot hozzanak létre, amellyel megjelenítik a város egyesítésének üzenetét.
A pályázatban megvalósuló szabadtéri programok célja, hogy a városi közterületeken eltöltött idő minőségének javítása, a városlakói aktivitás, a szomszédsági kapcsolatok és a Budapest150 identitás erősödjön a kultúra, a művészetek, az urbanisztika és az innováció eszköztárán keresztül. A pályázatra városi, civil, kerületi közösségek jelentkezhetnek.
2. Pályázati kategóriák:
1. kategória - Duna és partjai
Közösségi aktivitás szervezését is magában foglaló, rendhagyó városélményt nyújtó, a város tereit közvetlenül formáló közterületi, szabadtéri, kísérleti, egyedi beavatkozások Budapest Főváros Önkormányzatának tulajdonában álló Duna-parti területein. Kiíró legfeljebb 1 projektet támogat, melyhez bruttó 15 000 000 Ft összeggel járul hozzá. A pályázónak rendelkeznie kell Budapest Főváros Önkormányzatának támogatói levelével. A vízparti aktivitások szezonális jellege miatt, a 1. kategória megvalósítási időszaka: 2023. július 1. és 2023. szeptember 30. között.
2. kategória - a budapesti huszonhármak
Egyedi koncepcióval rendelkező szabadtéri kulturális-közösségi programok Budapest 23 kerületében. A pályázóknak rendelkezniük kell a tervezett projektet befogadó kerületi önkormányzat támogatói levelével.
A rendelkezésre álló keretösszeg kerületenként legfeljebb bruttó 6 500 000 Ft, a 2.kategória megvalósítási időszaka: 2023. október 1. és 2024. június 1. között.
3. A pályázat ütemezése:
Pályázat meghirdetése: 2023. június 30..
Beküldési határidő: 2023. augusztus 21.
Zsűrizés, kiértesítés: 2023. augusztus 31-ig
A nyertes pályázatok számára projektfejlesztési workshopnapot tart a Budapest Brand 2023. szeptember 6-án.
Projektek véglegesítése, támogatási szerződések megkötése: 2023. szeptember 1. és 2023. október 15. között.
A támogatási összeg a szerződéskötés után egy összegben folyósításra kerül. Támogatások elszámolása: 2024. augusztus 31.
4. A pályázat keretösszege, jellege, az elnyerhető támogatás felső határa:
A rendelkezésre álló keretösszeg: 170 000 000 Ft.
Az elnyerhető támogatás felső határa az 1. kategóriában maximum bruttó 15 000 000 forint Az elnyerhető támogatás felső határa az 2. kategóriában kerületenként maximum bruttó 6,5 00 000 Ft.
A támogatás jellege: vissza nem térítendő támogatás.
Pályázati díj: nincs.
Önerő: nem szükséges.
A támogatási összeg a szerződéskötés után egy összegben folyósításra kerül.
5. A pályázók köre:
Pályázatot a Magyarországon a 2011. évi CLXXV. civiltörvény szerinti bejegyzett, magyarországi székhelyű civil szervezetek nyújthatnak be. Magánszemélyek, gazdasági társaságok nem pályázhatnak. Egy pályázó kategóriánként 1 db pályázatot nyújthat be.
6. Pályázati feltételek:
A nyertes projekt megvalósítási időszaka az 1. kategória esetében 2023. július 1. és 2023. szeptember 30. között, a 2. kategória esetében 2023. október 1. és 2024. június 1. között, pályázni csak ezen időintervallumban megvalósuló projekttel lehet.
A projektre elnyert támogatás felhasználási időszaka, amely a megkötendő támogatási szerződésben kerül rögzítésre: az 1. kategória esetében 2023. július 1. és 2023. szeptember 30. között, a 2. kategória esetében 2023. október 1. és 2024. június 1. között: az elszámolásként csak ebben az időszakban kiállított és teljesített (azaz átutalt, kifizetett, pénzügyileg teljesített) számlákat lehet benyújtani.
7. Benyújtandó dokumentumok (tartalmi követelmények):
- Pályázati adatlap (letölthető)
(A pályázat szakmai kifejtése során ki kell térni a pályázatban szereplő projekt értékteremtő, szakmai, illetve közösségi hatására és eredményének hasznosulására.)
- Költségvetési terv - A pályázati adatlap 1. számú melléklete (letölthető)
- Törzsnyilatkozatok a pályázati adatlap 2. számú melléklete (letölthető)
- Átláthatósági nyilatkozat - A pályázati adatlap 3. számú melléklete (letölthető)
- Áfa nyilatkozat - A pályázati adatlap 4. számú melléklete (letölthető)
- A pályázó szakmai tevékenységét bemutató rövid leírás (max. 10 mondat)
- Az 1. kategória esetében a pályázónak rendelkeznie kell Budapest Főváros Önkormányzatának támogatói levelével, a 2. kategóriában rendelkezniük kell a tervezett projektet befogadó kerületi önkormányzat támogatói levelével.
- Együttműködési nyilatkozat, amennyiben a pályázó szervezet nem egyedül, hanem valamely más szervezet / személy /grémium közreműködésével / együttműködésével / partnerségével tervezi megvalósítani a projektet.
- A Pályázó nyilvántartásba vételét igazoló okirat 30 napnál nem régebbi hiteles másolati példánya
- Szakmai ajánlás (opcionális)
- A letölthető dokumentumok a pályázati adatlap részeként a www.budapest.hu és a www.150.budapest.hu honlapon érhetők el.
8. Pályázat menete
I. A pályázat benyújtása (formai követelmények):
- Beérkezési határidő: 2023. augusztus 21. 23 óra 59 perc 59 másodperc.
- Benyújtás módja: az aláírt pályázati dokumentumokat egybeszerkesztett, szkennelt PDF dokumentumként, valamint Word, illetve a költségvetési terv esetében Excel dokumentumként kell megküldeni a pcupalyazatok@kurator.hu e-mail címre.
- A határidő lejártát követően érkezett pályázatokat a PCU nem fogadja be, azok elbírálásra nem kerülnek.
- A tartalmilag vagy formailag hiányos pályázatok esetén a PCU egy alkalommal hiánypótlási felhívást küld írásban a hiányosságok megjelölésével, amelyet a pályázónak a közléstől számított 5 munkanapon belül kell teljesítenie, a hiánypótlási határidő elmulasztása jogvesztéssel jár, későbbi, újabb hiánypótlásnak helye nincs.
- A pályázat beérkezéséről a PCU e-mailben értesíti a pályázót.
II. A pályázatok elbírálása:
A pályázatokat a PCU Kuratóriuma bírálja el, amelynek tagjai:
- Nyáry Krisztián elnök
- Csejdy András
- Libor Anita
- Schiffer János
- Tóth Árpád.
A bírálatban szakmai zsűri segíti a kuratórium munkáját, amely a kerületi önkormányzatok támogatói preferenciájának figyelembevételével döntési javaslatot terjeszt elő az alapítvány kuratóriumának. A szakmai zsűribe a Bp150 szervezőbizottság, valamint a Budapest Brand nZrt 1-1 tagot delegál.
Az elbírálás szempontjai (nem prioritási sorrend):
a) a pályázatban szereplő projekt értékteremtő, szakmai, illetve közösségi minősége;
b) a projekt megvalósíthatósága.
c) a pályázónak a pályázatával kapcsolatos tevékenységének ismertetése,
d) a benyújtott költségvetés megalapozottsága,
e) a pályázatból támogatott projekt eredményének hasznosulása.
III. Döntés:
A kuratóriumi döntés várható időpontja: 2023. augusztus 31.
A pályázók a döntésről indoklás nélkül, írásban kapnak értesítést.
A nyertesek névsora megjelenik a www.budapest.hu és a www.150.budapest.hu honlapon. A nyertes pályázókkal a PCU támogatási szerződést köt.
Érdemi elbírálásra kizárólag a tartalmi, formai követelményeknek mindenben megfelelő pályázatok kerülnek.
IV. Szerződéskötés:
A szerződéskötés várható időpontja: 2023. szeptember 1-jétől.
Amennyiben a pályázó a szerződéskötést megtagadja, vagy a szerződés kiküldését követő 60. napig a pályázat kiírójával a szerződést nem köti meg, a támogatás folyósítására semmilyen jogcímen nem tarthat igényt.
A nyertes projekt megvalósításának - a támogatási szerződésben rögzített - körülményeiben történő bármilyen módosítás (különös tekintettel a projektek megvalósítása esetén felmerülő kivitelezési problémákra) kizárólag a támogatási szerződés írásban történő módosításával lehetséges. A támogatási szerződés módosításáról a Kuratórium dönt.
9. A pályázaton elszámolható költségek köre:
A támogatást nyert pályázat megvalósításával összefüggő közvetlen költségek, különösen:
a) anyagköltség,
b) szolgáltatás vásárlás (kizárólag a nyertes projekt okán igénybe vett szolgáltatás esetén),
c) hatósági engedélyezéssel összefüggő költségek, díjak,
d) helyiség vagy eszköz bérleti díja,
e) tervezési díj, jogdíj,
f) honorárium, fellépti díj, tiszteletdíj és ezek járulékai
g) a pályázat megvalósításával összefüggő megbízási díjak és annak járulékai, h) a pályázat megvalósításával összefüggő utazási, szállítási költség,
i) a pályázat megvalósításával összefüggő szállásköltség,
j) installálás költsége, képszerkesztés, lektorálás, nyomdai előkészítés, nyomdaköltség, k) biztonsági őrzés, reklám és pr költségek (szórólap, molinó, plakát), műtárgykölcsönzés.
10. Elszámolás, beszámoló:
A megítélt támogatásról - a támogatási szerződésben részletezettek szerint - szakmai és pénzügyi beszámolót kell készíteni és azt benyújtani a PCU számára legkésőbb 2024. augusztus 31. napjáig.
Az elszámolás ellenőrzésére vonatkozó szabályok a pályázóval kötendő támogatási szerződésben kerülnek meghatározásra.
A szakmai beszámolónak tartalmaznia kell: A nyertes projekt megvalósulásáról szóló legalább 1, legfeljebb 3 oldalnyi szöveges szakmai beszámolót, melyhez csatolni szükséges a projekt megvalósulásáról készített fotókat és sajtó megjelenéseket.
A pénzügyi elszámolásnak tartalmaznia kell:
o a számviteli bizonylatok összesítését, személyi költségek elszámolása esetén személyi költségek és azok közterheinek összesített és részletes kimutatását, csatolva az igazoló bizonylatok másolatát,
o a támogatás felhasználását igazoló, számszaki és formai szempontból kifogástalan, záradékolással ellátott számviteli bizonylatok hitelesített másolatát,
o átutalással teljesített bizonylat másolata mellett a bankszámla terheléséről szóló banki igazolás hitelesített másolatát,
o készpénzes bizonylatmásolat mellett a kifizetési pénztárbizonylat hitelesített másolatát vagy az ezt helyettesítő nyilvántartás hitelesített másolatát,
o a számviteli bizonylatok és a kifizetések alapját szolgáló szerződések, megállapodások, megbízások vagy megrendelők, teljesítés igazolások, stb. hitelesített másolatát.
11. Egyéb információk:
A pályázat lebonyolítója a Kurátor Alap- és Alapítványkezelő Kft.
A pályázattal kapcsolatban érdeklődni lehet: pcupalyazatok@kurator.hu címen.