Fotókon a Kárpát-medence népszokásai

Határidő
Folyamatos
Érvényes
Pályázhat
bárki

Fotókon a Kárpát-medence népszokásai


Fotópályázat
Pályázati kiírás és részvételi szabályzat a fotópályázatunkhoz
A Fiatalok a Nemzetért Alapítvány Velünk élő hagyományok - Fotókon a Kárpát-medence népszokásai címmel fotóversenyt hirdetett. hogy a Kárpát-medence máig élő népszokásait feltérképezzük és minél többekkel megismertessük. Merüljünk el a múltban és mutassuk meg gazdag örökségünket!
Az alábbiakban a versennyel kapcsolatban gyakran felmerülő kérdésekre igyekszünk válaszokat adni.
Amennyiben további kérdéseitek lennének, keressetek minket az info@fiatalokanemzetert.hu e-mailcímünkön, vagy Facebook-oldalunkon keresztül.

1. Mettől meddig tart a verseny?
A versenyre nevezni szeptember 2-től december 31-ig lehet. Ugyanakkor annak érdekében, hogy az utolsó pillanatban nevezőknek is legyen még idejük like-okat gyűjteni, a nevezés lezárulta után két hétig még lehet szavazni. Szeptember 2-től egészen december 31-ig, a nevezési határidőig beérkezett képeket fogjuk közzétenni minőségi szűrés után, január 1. és január 15. között pedig még kedveléseket lehet gyűjteni a képekre, de újak már nem kerülnek ki. Az eredményhirdetés időpontja: január 16.

2. Pontosan miről lehet képet küldeni?
Bármilyen népszokásról, régi hagyományról, ünnepről készült fotókat. Nem csak a jelenlegi anyaország területén, hanem a teljes Kárpát-medencén belül készült képekkel lehet nevezni. Szeretnénk felhívni mindenkinek a figyelmét, hogy egy nevezésen belül a képek egy témát dolgozzanak fel. (Például egy nevezésen belül csak a betlehemezésről szerepeljen kép, azonban, ha például májusfa állításról vagy busójárásról is vannak képeid, akkor azokat külön-külön nevezésben kérjük elküldeni.) Kérjük, hogy lehetőleg nagyobb méretű és jó minőségű fotókat küldjetek.

3. Más képeivel is lehet indulni?
Nem, csak saját készítésű képekkel lehet indulni. Ezt sajnos csak bizonyos szintig tudjuk ellenőrizni és meg is fogjuk tenni. Bízunk benne ugyanakkor, hogy minden nevező tiszta versenyben érdekelt és senki nem fogja más képeit elküldeni a saját nevében.

4. Mikor kerül(nek) ki a kép(ek) az oldalra?
A képeket beérkezési sorrendben fogjuk megosztani az oldalunkon. A képeket szűrni fogjuk minőség alapján, mert szeretnénk elkerülni, hogy olyan képek kerüljenek ki, amelyek valamilyen okból nem megfelelőek. Egy nevezés egy posztot jelent, és egy nevezésen belül csak ugyanarról a témáról (szokásról, hagyományról, ünnepről) készült képeket lehet beküldeni.

5. Összesen hány képpel indulhat egy ember?
Egy nevezésen belül minimum 3, maximum tíz képet küldhet be. Amennyiben többet küld ugyanarról, abban az esetben is csak tízet fogunk feltölteni. A nevező megjelölheti, hogy melyik kép legyen az első, hiszen ez a kedvelések számát is befolyásolhatja, azonban, ha nem teszi meg, akkor mi fogunk nyitóképet választani a képek közül.

6. Lehet szerkesztett képeket is küldeni?
Igen, képszerkesztővel végzett minimális módosításokat és effekteket lehet használni. Azért hoztuk ezt a döntést, mert szinte lehetetlen kiszűrni, hogy melyiken végeztek apróbb módosításokat, így, ha korlátoznánk, akkor lehetséges, hogy valakinek a képeit engednénk indulni, mert nem eléggé észrevehető a beavatkozás, másét pedig nem. Az igazságtalanság és a vele járó sok többletmunka miatt úgy döntöttünk, hogy a versenyben szerkesztett képpel is indulhatnak a nevezők.

7. Lehet drónnal, légi járműről készített képet is küldeni?
Drónnal és légi járműről készített képek indulását nem engedélyezzük, ugyanis úgy véljük, hogy az a versenyben túl nagy egyenlőtlenséget okozna. Az ilyen eszközökkel való képkészítés lehetősége kevés embernek adatik meg, mi pedig szeretnénk nagyjából azonos esélyekkel versenyeztetni a fotókat.

8. Hogyan lesz egy indulás érvényes?
Az induló a kitölti a jelentkezési űrlapunkat, majd az ott megadott e-mailcímre elküldi a minimum 3, maximum 10 képet. Ez a szűrés után egy bejegyzésben kerül ki a Fiatalok a Nemzetért Alapítvány Facebook-oldalára és egy nevezésnek fog megfelelni. A képek mellé érdemes az 1-2 mondatos ajánlást is frappánsan, kreatívan megfogalmazni, hiszen ennek köszönhetően is lehet plusz kedveléseket gyűjteni a posztra, illetve némely esetben segítheti, hogy jobban értsék az emberek, hogy pontosan mi látható a képeken. A nevezéssel az indulók hozzájárulnak ahhoz, hogy a pályázathoz beküldött képeiket a Fiatalok a Nemzetért Alapítvány kiadványaiban és online felületein a készítő megjelölésével szabadon felhasználja.

9. Egy ember több nevezést is leadhat?
Igen, több hagyomány, népszokás bemutatásával is indulhat egy ember. Ezeket külön nevezésként fogjuk értékelni, mindegyik esetében külön szükséges az űrlapot kitölteni. Témánként külön-külön szintén 3-10 közötti kép küldhető.

10. Mi alapján dől el, hogy ki nyeri a versenyt?
Két kategóriában is értékeljük a beküldött nevezéseket: az egyik az úgynevezett szakmai kategória, a másik a közönségdíjas kategória. A szakmai kategóriában a három, szakmai szempontból legszebb és legkülönlegesebb nevezést fotósok fogják kiválasztani. A közönségdíjas kategóriában a három legtöbb kedvelést szerző indulót jutalmazzuk.

11. Lehet like-okat gyűjteni a képekre ismerősi körben, csoportokban, stb.?
Igen, már csak azért is, mert az Alapítványunk egyik célja a versennyel, hogy minél több ember láthassa ezeket a képeket, népszerűsítsük hazánk és az egész Kárpát-medence népszokásait, így a versenyünk egy ismeretterjesztésként, illetve hagyományőrzésként is szolgálhasson az embereknek. Ezért is tartjuk ezt fontosnak, hogy minél többekhez jussanak el a képek, ehhez pedig segítség az is, ha a nevezők maguk népszerűsítik a posztokat.

12. Láttam, hogy az alapítványnak van Instagram-oldala is, az ottani képkedvelések is számítanak?
A képek ki fognak kerülni az alapítvány Instagram oldalára is, de a verseny szempontjából csak a Facebookon érkező like-okat vesszük figyelembe. Úgy gondoljuk ugyanis, hogy nem lenne igazságos az instagramos kedveléseket is beleszámolni, mert lehet, hogy ugyanazok az emberek kedvelnék mindkét helyen a képeket, de egyéb igazságtalanságot is okozhatna ez a módszer.

13. Mikor lesz eredményhirdetés?
Az eredményhirdetés időpontja január 16. A nyertesek nevét közzé fogjuk tenni az oldalunkon, valamint felvesszük velük a kapcsolatot privát üzenetben.

14. Mi történik, ha döntetlen eredmény születik?
Döntetlen esetén a nyereményt megkapja külön mindenki: mind a szakmai kategóriában, akiket kiválaszt a zsűri, mind a közönségdíjas kategóriákban, akik az első, második vagy harmadik helyezésnek megfelelő kedvelést kapnak a képeikre.

15. Mit tartalmaz az nyeremény?
Kizárólag magyar termelőktől vásárolt, minőségi termékeket fog tartalmazni az ajándékcsomag, mindkét kategóriában a helyezési sorrendben 25 000, 15 000 és 10 000 forint értékben.

16. Hogyan kapják meg a győztesek a nyereményt?
Kapcsolatfelvétel után mindenkivel egyénileg egyeztetünk a csomag átadásának módjáról.

17. Hogyan indulhatok a szakmai zsűri által díjazott kategóriában? Külön kell rá neveznem?
Nem kell hozzá külön nevezni, a zsűri az összes pályaművet meg fogja nézni és kiválasztja közülük a legjobb fotókat.
https://fiatalokanemzetert.hu/fotopalyazat/402-palyazati-kiiras-es-reszveteli-szabalyzat-a-fotopalyazatunkhoz

🍪Weboldalunk cookie-kat használ a megfelelő működés érdekében.
Megértettem