Archív pályázat

Utcakép Fejlesztési Program

Határidő
Érvényes
Kategória
Közművelődés
Pályázhat
Egyéni vállalkozó, gazdasági társaság és civil szervezet, amennyiben Veszprémben bejegyzett telephellyel vagy székhellyel rendelkezik

Utcakép Fejlesztési Program


Ragyogj! - A kreativitás ünnepe Magyarország új kulturális - kreatív régiója
Régiónk közös pályázattal nyerte el a 2023. évi Európa Kulturális Fővárosa (EKF) címet, amely sokszínű programjával, fejlesztéseivel segít a térséget európai színvonalú kulturális és kreatív színtérré emelni. Pezsgő élettel teli megújuló városi terek, Veszprém, a Bakony és a Balaton új, közös identitása, a kulturális- és kreatívipar új otthona.
A megvalósításért felelős projektszervezet, a Veszprém-Balaton 2023 Zrt. pályázati úton olyan vállalkozások létrejöttét és működését is hivatott ösztönözni, amelyek termékeikkel és szolgáltatásaikkal hozzásegítik Veszprémet az Európa Kulturális Fővárosa program sikeréhez.

PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
Jelen pályázati program célja Veszprém történelmi belvárosában a kulturális és turisztikai szolgáltatások bővítése, olyan közösségi helyek és terek kialakítása, amelyek hosszú távra képesek megteremteni a közösségi élet, az elérhető kultúrafogyasztás és az élénk térhasználat alapjait. A támogató olyan szolgáltatások beindítását kívánja előmozdítani, amelyek hiányterületekre hoznak megoldást, élénkítik a kulturális és turisztikai forgalmat, erősítik a lokális közösséget, élhetőbbé, szerethetőbbé és színesebbé teszik Veszprém városát.

1. A pályázat célja
A pályázat használaton kívüli üzlethelységekben vagy alulhasznosított, de közösségfejlesztésre alkalmas köztereken megvalósuló projektek támogatását célozza meg, amelyek hiánypótló szolgáltatásaikkal támogatják a kreatív-kulturális közeget.
A Veszprém-Balaton 2023 Zrt. pályázati felhívással fordul minden olyan elképzelés és kimondottan gazdasági célt is megfogalmazó vállalkozási ötlet felé, amelynek beindítása a város méreteinek és lélekszámának köszönhetően nyilvánvaló kockázatot hordoz magában, ám egy sikeres együttműködés esetén fenntarthatóan és eredményesen képes működni.

A támogató előnyben részesíti azon projektek támogatását, amelyek:
- Veszprém történelmi belvárosában valósulnak meg, kreatív-kulturális szférát erősítő tevékenységek mentén, valamint üresen álló üzlethelységek vagy kihasználatlan közterületek funkcióváltását / új funkcióval való megtöltését eredményezik;
- tevékenységükkel kimutathatóan valamely kreatív-művészeti, turisztikai, vagy
vendéglátóipari vagy közösségi szolgáltatás hiányát pótolják;
- innovatív és újszerű ötleteken alapulnak, megvalósulás esetén példaként szolgálhatnak induló vállalkozások számára;
- gazdaságélénkítő hatásúak, esetleg kapcsolódnak már működő veszprémi vállalkozásokhoz;
- közösségteremtő hatással bírnak.

2. Az elnyerhető támogatás mértéke és jogcíme
Rendelkezésre álló forrás: 300 000 000 Ft. Támogatott pályázatok száma várhatóan: 4-6 db.
A támogatási intenzitás maximuma 100%, azonban a támogató ennél alacsonyabb mértékű vagy összegű támogatásról is hozhat döntést. Az elnyerhető támogatás mértékéről a Veszprém-Balaton 2023 Zrt. egyedi elbírálás alapján határoz.
Az igényelhető támogatás maximális összege a pályázó de minimis keretétől függ, de legfeljebb összesen 71 000 000 Ft.
Amennyiben a támogatás mértéke 100% alatti, a pályázónak a projekt támogatáson felüli részére saját forrást szükséges biztosítania.
A támogatás formája: utófinanszírozás.
Az 1. részletként lehívható támogatási előleg a támogatási összeg max. 80%-a, amennyiben az összeggel a pályázó tárgyéven belül el tud számolni.
Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy a tárgyévben előlegként igényelt összeg a következő naptári évre nem vihető át!

A támogatás nyújtásának jogcíme: vissza nem térítendő, csekély összegű (de minimis) támogatás az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló Bizottság 1407/2013/EU rendelete (2013. december 18.) értelmében.
Csekély összegű (de minimis) támogatás esetében bármely három egymást követő pénzügyi év időszakában az egy és ugyanazon vállalkozás részére odaítélt csekély összegű támogatás bruttó támogatástartalma tagállomonként nem haladhatja meg a 200 000 eurót.
Bármely egymást követő három pénzügyi évet felölelő időszakot tekintve a közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző egy és ugyanazon vállalkozás részére odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalma tagállamonként nem haladhatja meg a 100 000 eurót.
Jelen pályázati felhívásra egy pályázó akár több pályázatot is benyújthat.

3. A csekély összegű támogatásra vonatkozó rendelkezések
A jelen pályázati felhívás alapján nyújtott támogatás csekély összegű támogatásnak minősül, amelyet kizárólag az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352, 2013. 12.24. 1.o) (a továbbiakban 1407/2013/EU bizottsági rendelet) szabályai alapján lehet nyújtani. Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése szerinti, egy és ugyanazon vállalkozás részére a folyó pénzügyi évben, valamint az azt megelőző két pénzügyi év során az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalma tagállamonként nem haladhatja meg a 200 000 eurónak, közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások esetében a 100 000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikkének (8) és (9) bekezdését is. [Az átváltásnál az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.)
Korm. rendelet 35. §-a alapján kell eljárni.]

A három egymást követő pénzügyi évet felölelő időszakot az érintett tagállamban a vállalkozás által alkalmazott pénzügyi évekre hivatkozva kell meghatározni. A figyelembe veendő hároméves időszakot "gördülő" módszerrel kell értékelni, tehát minden egyes új csekély összegű támogatás odaítélésekor az érintett pénzügyi évben, valamint az előző két pénzügyi évben odaítélt csekély összegű támogatások teljes összegét kell figyelembe venni.
Egy és ugyanazon vállalkozás a Bizottság 1407/2013/EU rendelete alkalmazásában valamennyi vállalkozás, amelyek között az alábbi kapcsolatok legalább egyike fennáll:
a) valamely vállalkozás rendelkezik egy másik vállalkozás részvényesei vagy tagjai szavazati jogának többségével;
b) valamely vállalkozás jogosult kinevezni vagy elmozdítani egy másik vállalkozás igazgatási-, irányítási- vagy felügyeleti testülete tagjainak többségét;
c) valamely vállalkozás jogosult meghatározó befolyást gyakorolni valamely másik vállalkozás felett az utóbbi vállalkozással kötött szerződés alapján vagy az annak alapító okiratában vagy társasági szerződésében meghatározott rendelkezésnek megfelelően;
d) valamely vállalkozás, amely részvényese vagy tagja egy másik vállalkozásnak, az adott vállalkozás egyéb részvényeseivel vagy tagjaival kötött megállapodás szerint egyedül ellenőrzi az említett vállalkozás részvényesei, illetve tagjai szavazati jogának többségét.
A fenti a)-d) pontjában említett kapcsolatok bármelyikével egy vagy több másik vállalkozáson keresztül rendelkező vállalkozásokat is egy és ugyanazon vállalkozásnak kell tekinteni.
Fúzió és felvásárlás esetén valamennyi, a korábbi vállalkozásoknak nyújtott csekély összegű támogatást figyelembe kell venni annak meghatározása érdekében, hogy bármely, akár az új, akár a megszerzendő vállalkozásnak nyújtandó új, csekély összegű támogatás meghaladja-e a vonatkozó felső határt. A fúziót vagy felvásárlást megelőzően jogszerűen odaítélt csekély összegű támogatás ezt követően is jogszerű marad.

Ha egy vállalkozás két vagy több külön vállalkozásra válik szét, a szétválást megelőzően nyújtott csekély összegű támogatást az eredetileg a támogatásban részesülő vállalkozásnak kell betudni, amely elvben azonos azzal a vállalkozással, amely a csekély összegű támogatással támogatott tevékenységeket átvállalta. Ha erre nincs lehetőség, a csekély összegű támogatást saját tőkéjük - a szétválás tényleges időpontjában érvényes - könyv szerinti értéke alapján arányosan el kell osztani az új vállalkozások között.

Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján nyújtott csekély összegű támogatás az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendeletnek (HL L 114., 2012.4.26., 8. o.) megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással a 360/2012/EU bizottsági rendeletben meghatározott felső határig halmozható. Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás más csekély összegű támogatásokról szóló rendeleteknek megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikkének (2) bekezdésében meghatározott felső határig halmozható.

A csekély összegű támogatás nem halmozható azonos támogatható költségek vonatkozásában vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatással, ha a támogatások halmozása túllépi bármely csoportmentességi rendeletben vagy a Bizottság által elfogadott határozatban az egyes esetek meghatározott körülményeire vonatkozóan rögzített maximális intenzitást vagy összeget.

A támogatottnak az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 5. cikkének (1) bekezdése figyelembevételével - az ott meghatározott feltételek teljesítésének megállapítására alkalmas módon - nyilatkoznia kell a részére a támogatás odaítélésének évében és az azt megelőző két pénzügyi évben nyújtott csekély összegű támogatások támogatástartalmáról.

A támogatott a pályázat benyújtásával kijelenti, hogy - az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikke (2) bekezdésének kivételével - a támogatást nem használja az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikkének (1) bekezdésében meghatározott kivételek szerinti célokra, továbbá - az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikk (2) bekezdésének megfelelően - közúti kereskedelmi árufuvarozás ellenszolgáltatás fejében történő végzése céljából teherszállító jármű vásárlására.

Kizárt ágazatok/tevékenységek:
a) a 104/2000/EK tanácsi rendelet hatálya alá tartozó, a halászati és akvakultúra ágazatban tevékenységet végző vállalkozásoknak nyújtott támogatás;
b) a mezőgazdasági termékek elsődleges termelésével foglalkozó vállalkozások támogatása;
c) a mezőgazdasági termékek feldolgozásával és forgalmazásával foglalkozó vállalkozások támogatása, amennyiben:
ca) a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy az érintett vállalkozások által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre, vagy
cb) a támogatás az elsődleges termelőknek való teljes vagy részleges továbbadásától függ;
d) harmadik országokba vagy tagállamokba irányuló exporttal kapcsolatos tevékenységek támogatása, nevezetesen az exportált mennyiségekhez; értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódó támogatás;
e) az import áruk helyett belföldi áru használatához kötött támogatás;
f) a közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások számára nyújtott támogatás teherszállító járművek megvásárlására [3. cikk (2) bekezdés 2. albekezdés].

Amennyiben egy vállalkozás a fenti a-c) pontokban említett ágazatban, valamint az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alkalmazásának hatálya alá tartozó ágazatokban egyaránt végez tevékenységet az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szabályait csupán ez utóbbi ágazatra vagy tevékenységre tekintettel nyújtott támogatásokra kell alkalmazni - feltéve, hogy a támogatást nyújtó megfelelő eszközökkel biztosítja - úgymint a tevékenységek szétválasztása vagy a költségek megkülönböztetése -, hogy a rendelet hatálya alól kizárt ágazatokban végzett tevékenységek nem részesülnek az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatásban.

A támogatáshoz kapcsolódó iratokat az odaítélést követő 10 évig meg kell őrizni, és a támogatást nyújtó ilyen irányú felhívása esetén a támogatott köteles azokat bemutatni.

4. Pályázat benyújtására jogosultak
Egyéni vállalkozó, gazdasági társaság és civil szervezet, amennyiben Veszprémben bejegyzett telephellyel vagy székhellyel rendelkezik és megfelel az alábbi feltételeknek:
a) nincs lejárt köztartozása;
b) az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 50. § a) pontja alapján megfelel a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményeinek. A rendezett munkaügyi kapcsolattal kapcsolatos követelményeket az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 82. §-a tartalmazza.
c) törvény erejénél fogva átlátható szervezetnek minősül, illetve átláthatóságáról nyilatkozik (az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (Áht.) 50. § (1) bekezdés c) pontja és a Nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 1. pontja alapján).
d) nem áll végelszámolás, kényszer végelszámolás, egyszerűsített törlés vagy csődeljárás, adósságrendezési eljárás alatt, illetve felszámolási eljárás nincs ellene folyamatban;

Nem ítélhető meg, továbbá nem nyújtható támogatás azon támogatást igénylő részére, illetve nem köthető támogatási szerződés azzal, aki
a) nem felel meg az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (Áht.) 48/B.
§-ában és 50. §-ában meghatározott követelményeknek,
b) a támogatási döntés tartalmát érdemben befolyásoló valótlan, hamis vagy megtévesztő adatot szolgáltatott vagy ilyen nyilatkozatot tett,
c) a jogszabályban vagy a jelen felhívásban a támogatási szerződés megkötésének feltételeként meghatározott nyilatkozatokat nem teszi meg, a dokumentumokat nem nyújtja be, vagy a megtett nyilatkozatát visszavonja.
d) pártok, pártalapítványok, pártokhoz kötődő ifjúsági szervezetek, szakszervezetek, pártok többségi tulajdonában, kezelésében lévő gazdasági társaságok részére.
e) De minimis támogatási jogcím alatt nem nyújtható támogatás a 3. pont alatt listázott kizárt ágazatok, illetve kizárt tevékenység vonatkozásában.

5. Támogatás akcióterületei
Jelen pályázati kiírásban támogatható minden olyan tevékenység, gazdasági funkció, amelynek víziója illeszkedik a Veszprém-Balaton 2023 projekt céljaihoz az alábbi értékek mentén:
- Közösségépítés: hozzájárul a széttöredezett és egymással nem kommunikáló társadalmi rétegek kapcsolódásához.
- Hagyomány: olyan projektek létrejöttét és működését támogatja, amelyek a helyi értékek mentén terveznek fejlesztéseket végrehajtani.
- Innováció: piaci és szellemi produktumok előállításával serkenti a térség iránti kulturális és gazdasági keresletet.
- Fenntarthatóság: olyan fejlesztéseket valósít meg, amelyek segítik a régió modernizációját, mindezt oly módon, hogy azok hosszú távon is a régió környezeti és gazdasági érdekeit szolgálják.
- Nyitottság: erősíti Európa népeinek összetartását. Az európai szabadkereskedelem mintájára működő rendszert hoz létre, amely termékek helyett kulturális javakat áramoltat, ezzel hangsúlyozva saját sokszínűségét, kölcsönösen segítve egymás jobb megértését.
- Bemutatkozás: lehetőséget kínál a kevéssé ismert területek/művészeti ágak/kreatív termékek bemutatkozására.
- Bevonás: előmozdítja az adott területen élők aktív szerepvállalását, támogatja a településhez való kötődést.
- Mintázat: pozitív példaként szolgálhat más települések kulturális iparának fejlesztéséhez.

6. Önállóan támogatható tevékenységek
- Új turisztikai, vendéglátóipari vagy közösségi/kreatív szolgáltatások indítása.
- Ingatlanfelújítás és beruházás révén új közösségi-kulturális terek megteremtése.
- Hiánypótló turisztikai, kreatívipari vagy közösségi szolgáltatások beindítása.
A tevékenységek területi korlátozása: Veszprém város közigazgatási területe.

7. Kötelezően megvalósítandó, önállóan nem támogatható tevékenységek
Kommunikációs tevékenységek
Támogatással érintett projekt kapcsán a támogatott szervezet minden esetben köteles feltüntetni a VEB 2023 EKF programban való részvételt, a VEB2023 Zrt. támogatásának tényét, illetve a támogatás összegét. Ezen túlmenően a támogatott szervezetnek biztosítania kell a projektje megfelelő láthatóságát, a közönség tájékoztatását és a pályázati célok szerinti legszélesebb és leghatékonyabb közösségi bevonást, illetve látogatottságot.
A kommunikációs tevékenységekkel kapcsolatos elvárásokról a pályázati kiírás 1.sz melléklete ad áttekintést, részletes útmutatót pedig a pályázói kommunikációs kézikönyv tartalmaz, amely a VEB2023 Zrt. honlapjáról letölthető. Ugyanitt található a pályázati kommunikációban használandó minden grafikai elem, logó, vizuális eszköz is. Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy a kötelező kommunikációs tevékenységekkel a költségvetésükben is tervezniük kell, figyelembe véve a PR-marketing sorra vonatkozó százalékos korlátot, amely a támogatási összeg max.10%-a lehet minden reklám, marketing és tájékoztatási tevékenységre összesen. Kommunikációs terv és a kötelező tevékenységekre vonatkozó egyértelmű vállalások hiányában a pályázat nem értékelhető, automatikusan el kell utasítanunk. Kérjük, hogy a pályázat összeállításakor figyelmesen tanulmányozzák át a mellékletet és a pályázóknak készült kommunikációs kézikönyvet is.

Horizontális EKF-prioritások érvényesítése
A Támogató négy horizontális prioritást - vagyis kiemelt értéket - nevesít. Ezek a VEB2023 EKF-program sarokpontjai is egyben, olyan értékek, amelyek az elnyert EKF- címhez is hozzátartoznak, ezzel pedig hasznos támpontot adnak minden pályázónak ahhoz, hogy projektjét valóban EKF-kompatibilis módon tervezze meg. Ennek értelmében minden támogatott szervezettől elvárt, hogy a négy kiemelt érték közül minimum kettőre a pályázati projekt választ adjon, ezekben minden pályázó szervezet fejlődést érjen el.

A 4 prioritás:
1. látogatóbarát (esélyegyenlőségi dimenzió)
2. gyerekbarát (családi dimenzió)
3. környezetileg fenntartható (ökológiai felelősség/zöld dimenzió)
4. önkéntesekkel megvalósuló (bevonási dimenzió)
A pályázó a horizontális prioritások közül egyben köteles vállalásokat tenni. Az ehhez kapcsolódó ötleteket, tanácsokat a Horizontális Útmutató tartalmazza.

8. A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje
Pályázatot kizárólag a Támogató hivatalos pályázati online felületén keresztül lehet benyújtani.
Pályázat benyújtása előtt a szervezet/Pályázó köteles regisztrálni magát a pályázati
felületen (vebgrant.veszprembalaton23.hu)
BENYÚJTHATÓ: 2022. október 31. éjfélig

9. Kötelezően csatolandó, nem hiánypótolható dokumentumok
- 30 napnál nem régebbi NAV-0 vagy a köztartozásmentes adatbázisból kinyomtatott riport a hivatalos képviselő aláírásával
- Aláírási címpéldány egyszerű hitelesített másolata
- Bírósági kivonat (nem cégkivonat!)

10. A pályázat formai vizsgálata
A beérkező pályázatok formai ellenőrzését a Veszprém-Balaton 2023 Zrt. végzi. A benyújtott pályázat érvényes, amennyiben
- a jelen pályázati kiírás 4. pontjában foglaltak szerinti szervezet pályázott;
- a támogatási igényt benyújtó személy jogosult a szervezet képviseletére, a pályázati adatlap és a lekérdezett hatályos okirat adatai megegyeznek;
- a támogatási igény benyújtója nem tartozik a Veszprém-Balaton 2023 Zrt. igazgatóságának, vezető tisztségviselőinek, valamint ezek közeli hozzátartozóinak érdekeltségi körébe, melyet az összeférhetetlenségi nyilatkozat útján is igazol;
- a támogatási igény benyújtója a pályázati űrlapot (szakmai terv) hiánytalanul kitöltötte;
- a pályázó az előírt mellékleteket hiánytalanul benyújtotta.

Formai szempontból érvényes az a pályázat, amelyet a felhívás 4. pontjában foglalt minden feltételnek megfelelő szervezet nyújtott be és amely a formai szempontok mindegyikének maradéktalanul megfelel. Amennyiben a pályázatot pályázásra nem alkalmas szervezet nyújtotta be, úgy a kérelmet a Veszprém-Balaton 2023 Zrt. automatikusan elutasítja. Amennyiben a pályázat formai ellenőrzése során megállapítást nyer, hogy a pályázati anyag nem teljes, Támogató a pályázót egy alkalommal, elektronikus értesítésben hiánypótlásra hívja fel legfeljebb 5 munkanapos hiánypótlási határidő megjelölésével. Az elektronikus értesítést a kiküldés napját követő 2. naptári naptól Támogató kézbesítettnek tekinti. Amennyiben a hiánypótlás nem vagy újból hiányosan érkezik meg a megadott határidőn belül, a Veszprém-Balaton 2023 Zrt. a támogatási igényt érvénytelenné nyilvánítja és elutasítja.

11. A pályázat tartalmi bírálata, kiemelt szempontok
A formai szempontból érvényes pályázatok szakmai bírálatát a Veszprém-Balaton 2023 Zrt. végzi el, a pályázatokat tételesen megvizsgálja, tartalmilag értékeli.

Tartalmi értékelési szempontok:
- A létrehozandó projekt hozzájárul a pályázati felhívás és az Európa Kulturális Fővárosa projekt céljaihoz, valamint ez a tény megfelelően alátámasztásra kerül a szakmai tervben;
- Az üzleti tervben meghatározott költségvetés, különösen az igényelt támogatási összeg reális és megalapozott, a tervezett bevételek és költségek a szakmai tervben megfelelően alátámasztásra kerültek;
- A pályázó szervezet megfelelő tapasztalattal rendelkezik, és ez a pályázati
adatlapon részletesen bemutatásra kerül;
- Előnyt élveznek azon projektek, melyek szakmai megalapozottsága és üzleti terve hosszú távú működést vetít elő.

Az első körben pozitív elbírálás alá eső pályázat benyújtója felhívást kap egy második körös, személyes konzultációra. A tárgyalások során a támogató felkérheti a pályázó szervezetet a benyújtott pályázatának és üzleti tervének átdolgozására. A végleges, majdani támogatási szerződés alapját képező pályázati anyag a támogató és a pályázó közötti egyeztetések eredményeként születik meg.
A formailag érvényes, megfelelő tartalommal benyújtott pályázat és a személyes egyeztetés alapján a Veszprém-Balaton 2023 Zrt. az alábbi döntéseket hozhatja:
- a pályázat támogatása;
- a pályázat elutasítása;
- a pályázat támogatása részleges tartalom- és költségmódosítás mellett.

A pályázó a döntés ellen annak jogszabálysértő jellege esetén vagy ha a döntés a pályázati kiírásban foglaltakba ütközik, egy alkalommal jogorvoslattal/kifogással élhet. A jogorvoslati kérelmet a döntés közlésétől számított 10 napon belül, írásban, az indokok megjelölésével kell előterjeszteni a VEB 2023 Zrt.-nél. A jogorvoslati eljárás során a VEB 2023 Zrt. megvizsgálja, hogy a döntése jogszabályt sért-e, vagy a pályázati kiírásban foglaltakba ütközik-e. A VEB 2023 Zrt. a kérelem hozzá történő beérkezésétől számított 45 naptári napon belül dönt, döntéséről igazolható módon tájékoztatja a pályázót.
Amennyiben a jogorvoslati kérelemben foglalt tényállás tisztázásához, illetve a kérelem elbírálásához szükséges, a VEB 2023 Zrt. 15 napos határidő kitűzésével a kérelem kiegészítésére szólítja fel a pályázót.
A VEB 2023 Zrt. jogorvoslati kérelem tárgyában hozott döntése ellen, a VEB 2023 Zrt.
előtt további jogorvoslati kérelem előterjesztésére nincs lehetőség.

12. A támogatási szerződés megkötése
A támogatói döntés meghozatalát követően a Veszprém-Balaton 2023 Zrt. 15 naptári napon belül elektronikus értesítést küld a pályázó szervezetnek. Pozitív támogatói döntés esetén egyúttal tájékoztatja a pályázót a támogatási szerződés megkötéséhez szükséges dokumentumok köréről és a szerződéskötés várható időpontjáról.

A támogatási szerződés megkötéséhez szükséges dokumentumok (1 példányban eredeti példányban megküldve):
- Alapító okirat / 30 napnál nem régebbi hitelesített cégkivonat
- Közjegyző által hitelesített aláírási címpéldány (másolat) - abban az esetben, ha a pályázati adatlap mellékleteként való benyújtása óta abban változás történt
- Együttes nemleges adóigazolás (nullás) (eredeti), vagy köztartozásmentes adatbázisban való szereplés megküldése
- A számlavezető pénzintézet igazolása a számlavezetésről
- Felhatalmazó levél azonnali beszedési megbízásra (eredeti)
- Elfogadott üzleti terv (eredeti aláírással)
- Elfogadott projekt költségterv (eredeti aláírással)

A támogatottnak a fenti dokumentumok visszaküldésére a támogatásról szóló elektronikus értesítést követő 15 naptári nap nap áll rendelkezésre. A Veszprém- Balaton 2023 Zrt. a beérkezett dokumentációt megvizsgálja. Amennyiben a szerződéskötéshez szükséges dokumentumok valamelyike nem áll rendelkezésére vagy hiányos, a támogatottat egy alkalommal 5 munkanapos határidővel hiánypótlásra szólítja fel elektronikus úton. Amennyiben a támogatott a hiánypótlást nem vagy késedelmesen teljesíti, a Veszprém-Balaton 2023 Zrt. tájékoztatja, hogy a szerződéskötés meghiúsul és a támogatási döntés hatályát veszti.

13. Nyilvánosság
A támogatásban részesült pályázóknak nyilvánossá kell tennie, hogy a pályázatban megjelölt tevékenységet a Veszprém-Balaton 2023 Zrt. támogatja. A nyilvánosság biztosításának kötelező módjai:
- a projekt megvalósítása és a megvalósításhoz kötődő minden nyilvános esemény során a kommunikációba be kell építeni az Európa Kulturális Fővárosa 2023 arculati elemeit a Veszprém-Balaton 2023 Zrt. "Arculati Kézikönyvében" megfogalmazott elvárásrendszernek megfelelően;
- felújítás, beruházás esetén a támogatással érintett ingatlan belső tereiben egy helyen, a nagyközönség számára jól látható felületen fel kell tüntetni a támogatás tényét és a támogatás összegét-

14. Elszámolásra vonatkozó előírások
Időszaki beszámoló
Kedvezményezett köteles a projekt megvalósítása alatt írásbeli szakmai és pénzügyi előrehaladási jelentést készíteni. Az előrehaladási jelentés kötelező része a rövid szöveges beszámoló és az adott időszak kiadásait igazoló számlaösszesítő és banki átutalási bizonylatok. A Kedvezményezett az előrehaladási jelentést az alábbi ütemezés szerint köteles elkészíteni:
1. minden I. félévre vonatkozó szakmai előrehaladási jelentést tárgyév június 15. napjáig
2. minden II. félévre vonatkozó szakmai előrehaladási jelentést tárgyév december 15. napjáig

Az időszaki jelentések dokumentumait elektronikus úton szükséges benyújtani, cégszerű aláírással, illetve záradékokkal ellátva, PDF és XLS formátumban, az alábbi címen: palyazat@veszprembalaton2023.hu
https://veszprembalaton2023.hu/palyazat/utcakep-fejlesztesi-program
A fenti kiírást terjedelmi okokból rövidítettük, az eredeti a szövegben található webcímen elérhető. (A Szerk.)
pályázati csomag
🍪Weboldalunk cookie-kat használ a megfelelő működés érdekében.
Megértettem