Mikro- és kisvállalkozások támogatása a leghátrányosabb helyzetű régiókban, illetve a Szabad Vállalkozási Zónákban / GINOP Plusz-1.2.4-24
- Határidő
- Érvényes
- Kiíró
- Miniszterelnöki Hivatal
- Kategória
- Működési támogatásVállalkozásfejlesztés
- Pályázhat
- VállalkozásokTermészetes személyek
„Mikro- és kisvállalkozások támogatása a leghátrányosabb helyzetű régiókban, illetve a Szabad Vállalkozási Zónákban”
„GINOP Plusz-1.2.4-24”
1. A TÁMOGATÁSI KÉRELEM BENYÚJTÁSÁNAK FELTÉTELEI
1.1. Ki nyújthat be támogatási kérelmet?
1. A felhívásra támogatási kérelmet nyújthatnak be:
a) azon mikro- és kisvállalkozások:
I. amelyek rendelkeznek legalább 1 lezárt (beszámoló/SZJA bevallás),
teljes (365 napot jelentő) üzleti évvel (az előtársaságként való működés időszaka ebbe nem, viszont a jogelőd működési tartama beleszámít),
II. amelynek éves átlagos statisztikai állományi létszáma a támogatási
kérelem benyújtását megelőző legutolsó lezárt, teljes (365 napot jelentő) üzleti évben legalább 1 fő volt,
III. amelyek Magyarország területén székhellyel rendelkező egyszeres
könyvvitelt vezető gazdálkodók, egyéni vállalkozók, vagy kettős
könyvvitelt vezető gazdasági társaságok, egyéni vállalkozók, egyéni cégek, ügyvédi irodák
IV. amelyek nem tartoznak a KATA hatálya alá,
V. amelyek a 4 leghátrányosabb régió (Dél-Alföld, Dél-Dunántúl, Észak
Alföld, Észak-Magyarország) és/vagy a Szabad Vállalkozási Zónák (SZVZ) településein valósítják meg fejlesztéseiket.
Felhívjuk figyelmét, hogy kettős könyvvitelt vezető gazdasági társaságok, egyéni cégek esetében az 1.1.1. a) I. és II. pontoknak való megfelelés ellenőrzése a http://e- beszamolo.im.gov.hu/ oldalra feltöltött éves beszámoló alapján történik, így a támogatási kérelem benyújtását megelőző, a vizsgálat alapját képező lezárt, teljes üzleti év éves beszámolójának közzététele a támogatást igénylő felelőssége.
Egyszeres könyvvitelt vezető gazdálkodók esetén az adatok ellenőrzése a támogatási kérelem benyújtását megelőző legutolsó lezárt, teljes üzleti év egyszerűsített beszámolója alapján történik.
Egyéni vállalkozók esetében az adatok ellenőrzése az adóhatósághoz benyújtott, cégszerűen aláírt, a támogatási kérelem benyújtását megelőző legutolsó lezárt, teljes üzleti év SZJA bevallásának minden oldala alapján történik.
2. Jogi forma szerint támogatási kérelmet nyújthatnak be:
a. kettős könyvvitelt vezető gazdasági társaságok, b. kettős könyvvitelt vezető egyéni vállalkozók, egyéni cégek, c. kettős könyvvitelt vezető ügyvédi irodák
d. egyszeres könyvvitelt vezető gazdálkodók, SZJA hatálya alá tartozó egyéni vállalkozók
3. Gazdálkodási formakód szerint támogatási kérelmet nyújthatnak be:
- 113 Korlátolt felelősségű társaság
- 114 Részvénytársaság
- 116 Közkereseti társaság
- 117 Betéti társaság
- 121 Szociális szövetkezet
- 129 Egyéb szövetkezet
- 131 Ügyvédi irodák
- 226 Külföldi vállalkozás magyarországi fióktelepe
- 228 Egyéni cég
- 231 Egyéni vállalkozó
A támogatási kérelem benyújtására konzorciumi formában nincs lehetőség.
1.2. Ki nem nyújthat be támogatási kérelmet?
1. Az ”ÁÚF 21-27” „Kizáró okok listája” c. részben felsoroltak.
Továbbá az alábbi szempontok szerint nem nyújtható támogatás azon támogatást igénylő részére:
2. amelynek a fejlesztési igénye nem a 4 leghátrányosabb helyzetű régióban (Dél
Alföld, Dél-Dunántúl, Észak-Alföld, Észak-Magyarország) és/vagy a Felhívás 2. számú mellékletében felsorolt, Szabad Vállalkozási Zónának minősülő településen valósul meg,
3. amely olyan projektet kíván megvalósítani, amelynek tartalma a Felhívásban
megfogalmazott célokkal nincs összhangban,
4. amely nem felel meg a Felhívás 1.1. pontjában meghatározott feltételeknek,
5. amelynek a saját tőkéje a támogatási kérelem benyújtását megelőző jóváhagyott
(közgyűlés, taggyűlés, illetve a tulajdonosok által jóváhagyott) lezárt, teljes üzleti év éves beszámolója alapján negatív,
6. akinek, vagy amelynek a támogatási kérelem benyújtását megelőző jóváhagyott
(közgyűlés, taggyűlés, illetve a tulajdonosok által jóváhagyott) lezárt, teljes üzleti év éves beszámolója alapján a saját tőkéje a törzstőke (alaptőke) jogszabályban előírt legkisebb mértéke alá csökkent,
7. amely a jelen Felhívásra benyújtott támogatási kérelmében rögzített projektjének
az elszámolható összköltsége meghaladja a támogatási kérelem benyújtását megelőző jóváhagyott (közgyűlés, taggyűlés, illetve a tulajdonosok által jóváhagyott), lezárt, teljes üzleti év éves beszámoló szerinti árbevételét, vagy egyéni vállalkozók esetében az adóalapba beszámított bevételét,
8. amellyel szemben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), illetve az
elődszervezete az APEH által indított végrehajtási eljárás van folyamatban a támogatási kérelem benyújtásának időpontjában,
9. amelynek fejlesztési igénye a TEÁOR’08 01.11-09.90; 10.11-11.07, 12.00, 19.10
20, 24.10 és 30.11-12 kód szerinti tevékenységekkel kapcsolatos beruházásokra irányul,
10. amely vállalkozás mezőgazdasági termelőnek minősül - azaz olyan természetes
vagy jogi személyek részére, amelyek a támogatási kérelem benyújtását
megelőző jóváhagyott, lezárt, teljes üzleti év éves beszámoló szerinti
árbevételének legalább 50%-a mezőgazdasági tevékenységből származik,
11. amelynek fejlesztési igénye a dohány és dohánytermékek gyártásával,
feldolgozásával és forgalomba hozatalával kapcsolatos beruházásokra irányul,
12. amelynek fejlesztési igénye szálláshely és/vagy fürdőfejlesztésre irányul,
13. amelynek projektjét közvetlenül érinti a Bizottság által kiadott, indokolással
ellátott olyan vélemény, amely az EUMSZ 258. cikke szerinti, a kiadások jogszerűségét és szabályosságát vagy a műveletek teljesítését veszélyeztető kötelezettségszegéshez kapcsolódik
14. amely a támogatás odaítélésekor még nem tett eleget valamennyi, az Európai
Bizottság európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatás visszafizetésére kötelező, Magyarországnak címzett határozata alapján fennálló visszafizetési kötelezettségének,
15. amely vállalkozás, vagy amely vállalkozásnak a 651/2014/EU rendelet 1. számú
melléklete alapján meghatározott partner vagy kapcsolt vállalkozása jelen Felhívásra támogatási kérelmet nyújtott be, kivéve, ha elutasító döntéssel rendelkezik, vagy a támogatói döntés előtt visszavonta támogatási kérelmét.
16. amely vállalkozás a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plusz
1-es prioritásának keretében meghirdetett GINOP Plusz-1.2.1-21, GINOP Plusz- 1.2.3-21, GINOP Plusz-1.1.2-21, GINOP Plusz-1.3.1-21 és GINOP Plusz-1.2.2- 22 felhívások keretében támogatásban részesült,
17. amely vállalkozás a Digitális Megújulás Operatív Program Plusz keretében
meghirdetett DIMOP Plusz-1.2.3/A-24, DIMOP Plusz-1.2.3/B-24, DIMOP Plusz- 1.2.6-24, kódszámú felhívásokból, vagy az „1+1 KKV Beruházás-élénkítő
Támogatási Program”-ból a jelen felhívás keretében benyújtott támogatási kérelmében megvalósítandó vállalati infokommunikációs rendszerekkel, megoldásokkal (jelen felhívás 2.1.2.1. b) pontja alapján) azonos célterületei/részterületei vonatkozásában támogatásban részesült,
18. amely vállalkozás a támogatási kérelem benyújtását megelőző 5 évben elállást
eredményező szabálytalansággal volt érintett
19. olyan feltétellel, amely az európai uniós jog megsértését eredményezi;
20. amely mezőgazdasági termék feldolgozásában és mezőgazdasági termék
forgalmazásában tevékeny vállalkozás, ha
- a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy érintett vállalkozások által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre, vagy
- a támogatás az elsődleges termelőknek történő teljes vagy részleges továbbítástól függ
21. amely azt exporttal kapcsolatos tevékenységhez használná, ha az az exportált
mennyiségekhez, értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódik;
22. amely annak felhasználását import áru helyett hazai áru használatától teszik
függővé;
23. amelynek fejlesztési igénye elsődleges mezőgazdasági termelésre irányul;
24. amely vállalkozás kiterjeszti üzleti tevékenységét teljesen új típusú termékekre
vagy szolgáltatásokra, amelyekhez új üzleti folyamatok szükségesek (diverzifikáció) (pl. A vállalkozás korábban „A” típusú terméket gyártott, a fejlesztés eredményeként azonban szeretne „B” típusú terméket gyártani, melyhez szerezné be a gyártó eszközöket és bővítene üzemcsarnokot).
Regionális beruházási támogatás esetén:
25. amely az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet) 6. § (4a) és (4b) bekezdése7 alapján nehéz helyzetben lévő vállalkozásnak minősült, kivéve, ha a vállalkozás 2019. december 31-én nem volt nehéz helyzetben, de 2020. január 1-je és 2021. december 31-e között nehéz helyzetbe került.
26. amely, azt a halászati és akvakultúra-termékek piacának közös szervezéséről, az 1184/2006/EK és az 1224/2009/EK tanácsi rendelet módosításáról, valamint a 104/2000/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 11-i 1379/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben (a továbbiakban: 1379/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet) meghatározott akvakultúra-termékek termeléséhez, feldolgozásához és forgalmazásához használja fel;
27. versenyképtelen szénbányákhoz igényel támogatást,
28. amely atomenergia termeléséhez igényel támogatást,
29. amely acélipari tevékenységhez, lignitipari tevékenységhez, szénipari tevékenységhez, ellenszolgáltatásért végzett légi, tengeri, közúti, vasúti és belvízi úton történő személy- vagy áruszállítási szolgáltatás nyújtásához, vagy a kapcsolódó infrastruktúrához, vagy energiatermelési, energiatárolási, energiaátviteli, energiaelosztási tevékenységhez és energetikai célú infrastruktúra létrehozását szolgáló beruházáshoz igényel támogatást,
30. amely szélessávú ágazatban végzett tevékenységhez igényel támogatást,
31. abban az esetben, ha a beruházás áttelepítést valósítana meg az alábbiak szerint:
- a kérelmet benyújtó beruházó vagy a kérelmet benyújtó beruházóval egy vállalatcsoportba tartozó beruházó azonos vagy hasonló tevékenységet vagy annak egy részét az EGT megállapodás egyik szerződő felének területén található létesítményből (eredeti létesítmény) az EGT megállapodás egy másik szerződő felének területén található azon létesítménybe helyezi át, ahol a támogatott beruházásra sor kerül (támogatott létesítmény),
- az eredeti, valamint a támogatott létesítményben előállított termék vagy nyújtott szolgáltatás legalább részben ugyanazokat a célokat szolgálja és ugyanazon fogyasztói típus keresletét vagy igényeit elégíti ki, és
- a kérelmet benyújtó beruházó vagy a kérelmet benyújtó beruházóval egy vállalatcsoportba tartozó vállalkozás valamely az EGT-n belüli eredeti létesítményében folytatott azonos vagy hasonló tevékenység körében munkahelyek szűnnek meg.
32. azon beruházások esetében, ahol az elszámolható költség nagyobb, mint 110 millió eurónak megfelelő forintösszeg.
33. azon induló beruházások esetében, amelyek létesítmény termékkínálatának,
szolgáltatásainak a létesítményben addig nem gyártott termékekkel, nem kínált szolgáltatásokkal történő bővítését eredményezik, valamint olyan létesítmény eszközeinek felvásárlásához, amely létesítmény bezárásra került vagy felvásárlás nélkül bezárásra került volna;
Csekély összegű támogatás esetén:
34. amely, azt a 1379/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben meghatározott akvakultúra-termékek termeléséhez használja fel,
35. amely azt halászati és akvakultúra-termékek feldolgozásához és forgalmazásához használja fel, ha a támogatás összegét a piacon vásárolt vagy forgalomba hozott termékek ára vagy mennyisége alapján határozzák meg,
Amennyiben Ön a 20.,23. és 34-35. pontokban említett kizárt ágazatok bármelyikében és ezektől eltérő egy vagy több ágazatban egyaránt végez tevékenységet, az általános csekély összegű (de minimis) támogatás akkor nyújtható ez utóbbi egyéb tevékenységhez, ha Ön megfelelő eszközökkel - úgymint a tevékenységek szétválasztásával vagy számviteli elkülönítéssel - biztosítja, hogy a 20.,23. és 34-35 pontokban említett kizárt ágazatokban végzett tevékenységek ne részesüljenek általános csekély összegű (de minimis) támogatásban.
1.3. Mikor lehet benyújtani a támogatási kérelmet?
A támogatási kérelmet 2025. 04. 29. 17 óra 00 perctől 2026. 04. 30. 16 óra 00 percig
nyújthatja be az elektronikus kitöltő program segítségével.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a Korm. rendelet alapján a támogatási kérelmek benyújtási lehetőségét a benyújtási határidő lejártát megelőzően is felfüggeszthetjük vagy a felhívást lezárhatjuk, ha a benyújtott támogatási kérelmekben igényelt támogatások összege eléri az adott benyújtási szakaszhoz rendelt keretösszeg 130%-át. A keret felhasználásáról és a felfüggesztés/lezárás lehetőségéről időben tájékoztatjuk Önöket a www.palyazat.gov.hu oldalon keresztül. Kérjük, kísérjék figyelemmel a megjelenő közleményeket!
Amennyiben a támogatást igénylő vagy annak a 651/2014/EU rendelet 1. számú melléklete alapján meghatározott partner vagy kapcsolt vállalkozása a GINOP Plusz-1.2.4-24 jelű Felhívásra több támogatási kérelmet nyújt be, az elsőként benyújtott támogatási kérelem kerül elbírálásra, a többi támogatási kérelem automatikusan elutasításra kerül. Újabb támogatási kérelem az előzőleg benyújtott, de támogatói döntésben még nem részesített támogatási kérelem visszavonását, elutasító döntés meghozatalát követően nyújtható be.
1.4. Hogyan lehet benyújtani a támogatási kérelmet?
Ha Ön Magyarországon bejegyzett cég, gazdasági társaság vagy olyan szervezet nevében nyújt be támogatási kérelmet, amely iratkezelő rendszere nem csatlakozott AVDH-DHSZ-hez (vagy nincs iratkezelő rendszere), akkor az alábbiak szerint járjon el.
1. Nyújtsa be kérelmét az online kitöltő programban. Ehhez először jelentkezzen be a palyazat.gov.hu oldalon a Pályázati e-ügyintézés (EPTK) felületre az „Egységes beléptető felület” gomb használatával.
2. A kérelem kitöltését és lezárását követően a program előállít egy nyilatkozatot, ezzel tudja majd hitelesíteni a kérelemben megadott adatokat. A hitelesítés két formában történhet:
a) a nyilatkozatot minősített tanúsítványon alapuló, legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással kell ellátnia, vagy
b) a nyilatkozatot az ePapír szolgáltatás használatával kell hitelesíteni. Az ePapír szolgáltatás ingyenesen elérhető, azonban használatához elektronikus azonosításra (pl. Ügyfélkapu+ regisztráció, vagy DÁP azonosító) van szükség. Az ePapír szolgáltatás az alábbi linken érhető el: https://epapir.gov.hu/. Kérjük, hogy feltétlenül tanulmányozza át a hitelesítés menetéről szóló útmutatónkat (Útmutató a támogatást igénylőknek az ePapír szolgáltatás és az AVDH-DHSZ igénybevételéhez a támogatási kérelem benyújtása során”) a https://www.palyazat.gov.hU/programok/szechenyi-terv-plusz#kapcsolodo- dokumentumok oldalon!
3. Az elektronikus aláírás, vagy az ePapír szolgáltatás igénybevétele után:
a) Csatolja a véglegesített kérelemhez a minősített elektronikus aláírással ellátott, vagy ePapír szolgáltatás használatával hitelesített nyilatkozatot.
b) A kitöltő program utasításainak megfelelően nyújtsa be a kérelmét.
Az ePapír szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos tájékoztató (Útmutató a támogatást igénylőknek az ePapír szolgáltatás és az AVDH-DHSZ igénybevételéhez a támogatási kérelem benyújtása során) a https://www.palyazat.gov.hu/ honlap Programok/Széchenyi Terv Plusz aloldalán a Kapcsolódó dokumentumok között elérhető. Kérjük, hogy a támogatási kérelem benyújtása előtt alaposan tanulmányozza át!
2. A PROJEKTTEL KAPCSOLATOS ELVÁRÁSOK
2.1. Milyen tevékenységek támogathatóak?
2.1.1. Önállóan támogatható tevékenységek
A felhívás keretében az alábbi tevékenységek támogathatóak önállóan:
2.1.1.1. Kötelezően megvalósítandó önállóan támogatható tevékenységek:
Nem releváns
2.1.1. 2. Választható önállóan támogatható tevékenységek:
Nem releváns.
2.1.2. Önállóan nem támogatható tevékenységek:
A felhívás keretében az alábbi tevékenységek önállóan nem támogathatóak:
2.1.2.1. Kötelezően megvalósítandó, önállóan nem támogatható tevékenységek:
a) Új eszközök, gépek beszerzése, új technológiai rendszerek és kapacitások kialakítása
A 2.1.2.1. a) tevékenység költségének el kell érnie a projekt elszámolható összköltségének legalább 35 %-át.
b) Információs technológia-fejlesztés - szoftver beszerzés vagy üzleti felhőszolgáltatások igénybevétele.
c) A Projekt szakmai megvalósítását támogató tevékenységek
A tevékenység keretében a következő projektmegvalósításhoz közvetetten kapcsolódó tevékenységek valósítandóak meg: projektmenedzsment, általános (rezsi) költségek, tanácsadási szolgáltatás, készletek6 beszerzése, kötelező tájékoztatás, nyilvánosság költségei.
Felhívjuk figyelmét, hogy a 2.1.2.1. c) pontjában foglalt tevékenység elszámolható költsége csak átalány alapú elszámolásként nyújtható be. Felhívjuk figyelmét továbbá arra, hogy a 2.1.2.1. c) pontjában foglalt tevékenység elszámolható költségei - közvetett költségek - a százalékban meghatározott átalány vetítési alapját képező (a felhívás 7.3.1 pontja által meghatározott) elszámolható költségek pontosan 7%-a kell, hogy legyen, figyelemmel a 3.3 és a 9.2 pontban foglaltakra, továbbá megvalósítása kötelező.
Felhívjuk figyelmét továbbá, hogy a Projekt szakmai megvalósítását támogató tevékenységek alatt felsorolt valamennyi közvetett tevékenység betervezése, megvalósítása kötelező!
2.1.2.2. Választható, önállóan nem támogatható tevékenységek:
a) A vállalkozói tevékenység végzésével összefüggő ingatlan beruházás (korszerűsítés, bővítés)
b) Információs technológia-fejlesztés - hardver eszközök beszerzése.
2.2. A támogatható tevékenységek állami támogatási szempontú besorolása
A felhívás keretében támogatható tevékenységek a 2021-2027 programozási időszakra rendelt források felhasználására vonatkozó uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatási szabályokról szóló 638/2023. (XII. 28.) Korm. rendelet alapján uniós versenyjogi szempontból az alábbi jogcímeken
2.3. Milyen műszaki, szakmai elvárásoknak feleljen meg a projekt?
a) A Felhívás 3. számú szakmai mellékleteként megtalálható az elszámolható
informatikai eszközök körét meghatározó Vámtarifa Szám (VTSZ) szerinti lista. A projekt keretében a 2.1.2.2. b) pont szerinti tevékenységhez kapcsolódóan csak a listán feltüntetett VTSZ szám alá tartozó eszközök kerülhetnek beszerzésre - beleértve a tartozékokat is - amennyiben az adott eszköz a fejlesztendő tevékenység végzéséhez szükséges és a Felhívás céljával összhangban van.
b) A Felhívás 4. számú szakmai mellékleteként megtalálható az elszámolható
szoftverek körét meghatározó TESZOR lista. A projekt keretében csak a listán feltüntetett TESZOR szám alá tartozó szoftverek kerülhetnek beszerzésre.
c) A Felhívás 2.1.2.1. b) pontja szerinti támogatható tevékenységek kapcsán
megvalósuló vállalati infokommunikációs rendszerek, megoldások beszerzése (bevezetése) esetén az előírt követelményeket a Felhívás 6. számú szakmai melléklete tartalmazza, mely szerint az alábbi területek támogathatók:
1. A vállalati erőforrás-tervezési (ERP) szoftverek vagy felhőszolgáltatások bevezetése célterületen belül
1.a.) Pénzügyi és számviteli folyamatok támogatása
1.b) Gyártás- és szolgáltatásirányítás hatékonyságának növelése
1.c) Beszerzési és készletgazdálkodási tevékenységek optimalizálása
1.d) Értékesítési és ügyfélkapcsolati folyamatok kezelése és fejlesztése
1.e) HR menedzsment folyamatok támogatása
1.f) Kontrolling és döntéstámogatási funkciók biztosítása
1. g) Elektronikus iratkezelés rendszerek biztosítása
2. h) Munkafolyamat irányítás (workflow)
3. Táv- és csoportmunka támogatást biztosító szoftverek bevezetése terület
4. Ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM) szoftverek vagy felhőszolgáltatások bevezetése terület
5. E-kereskedelem beindítását vagy továbbfejlesztését szolgáló szoftverek bevezetése célterületen belül
4.a) Internetes értékesítés (vállalati webáruház)
4.b) Online marketinget támogató megoldás
4.c) Online (elektronikus) fizetési megoldás
A felsorolt funkcionális területek a támogatást igénylő választása szerint vagy telepített szoftver alapú, vagy felhő alapú üzleti megoldás bevezetésével valósíthatóak meg - az Online (elektronikus) fizetési megoldás célterület kivételével, mely kizárólag felhő alapú üzleti megoldás bevezetésével valósítható meg -, tehát ugyanazon funkcionális terület mindkét megoldással történő bevezetésére nincs lehetőség. A vállalati infokommunikációs rendszerek, megoldások beszerzése (bevezetése) esetén a projekt hozzájárul a TKR 02 A projekt eredményeként digitális megoldást alkalmazó vállalkozások száma mutatóhoz.
d) A projekt költségvetését a piaci árakhoz igazodóan, reális és takarékos módon kell
összeállítani. A hatékony és eredményes pénzgazdálkodás elvét, valamint az átlagos piaci árnak történő megfelelést a Támogatói Okirat hatályba lépését követően is biztosítani kell, továbbá a projektnek meg kell felelnie a reális és takarékos költségvetés előírásának az esetleges géptípus-változás, szállító-váltás és költségszerkezet-módosítás esetén is.
e) A támogatási kérelem pontjait a támogatást igénylőnek a felhívásban meghatározott
feltételek alapján releváns szakmai és pénzügyi tartalommal ki kell töltenie. A támogatást igénylő által a támogatási kérelem kitöltése során megadott adatok, szakmai-pénzügyi leírások bővítésére, kiegészítésére nincs lehetőség.
f) A projektnek a támogatást igénylő által szakmailag megvalósíthatónak kell lennie.
g) Benyújtást követően a támogatási kérelem tartalmi elemeinek változtatására a
Támogatói Okirat hatálybalépéséig nincs lehetőség. Az ilyen jellegű módosítási igények nem vehetők figyelembe.
h) A beszerezni kívánt eszközöknek meg kell felelnie a vonatkozó európai
irányelveknek, szabványoknak, illetve az azokat harmonizáló magyar rendeleteknek, szabványoknak, környezetvédelmi előírásoknak.
i) A projektben beszerzett eszközöket az érintett eszközök kereskedelmi forgalmával
üzletszerűen foglalkozó, kereskedőnek, vagy gyártónak minősülő szállítótól kell vásárolni, a piacon szokványos jótállási és szavatossági feltételek biztosítása mellett. Az eszközöket csak megfelelő tárgyi- és humánerőforrásokkal, valamint szervízhálózattal rendelkező gyártótól, vagy hivatalos forgalmazótól lehet beszerezni, a támogatást igénylőnek mellékletként csatolnia kell a gyártó és a forgalmazó közötti hivatalos kapcsolatot alátámasztó dokumentumot (pl. disztribútori megállapodás, gyártói igazolás/nyilatkozat a forgalmazói kapcsolatról, gyártó honlapjáról készült képernyőkép, amely igazolja a szállító forgalmazói státuszát, a gyártó európai disztribútora és a magyar kereskedő közötti kapcsolatról szóló dokumentum (amennyiben a kapcsolat levezethető); amennyiben a szállító a gyártó leányvállalata és a kapcsolat egyértelmű (cégkivonat alapján), abban az esetben nem szükséges külön alátámasztó dokumentumot csatolni. Egyszerűsített piacfelméréssel alátámasztott, listaáras termékek beszerzése esetén nem szükséges a gyártó és a forgalmazó közötti hivatalos kapcsolatot alátámasztó dokumentumot benyújtani.
j) A projektnek meg kell felelnie a Felhívásban, a Felhívás szakmai mellékleteiben,
illetve az „ÁÚF 21-27” című dokumentumban foglalt egyéb feltételeknek, illetve a honlapon közzétett szerződéses mellékleteknek, tájékoztatóknak.
k) A Kedvezményezett a beruházással létrehozott vagyont - amennyiben az a
Kedvezményezett tulajdonába, illetve vagyonkezelésébe kerül - a támogatási jogviszony ideje alatt, a fenntartási időszak végéig kizárólag a Támogató előzetes jóváhagyásával, a foglalkoztatási, illetve a szolgáltatási és az egyéb kötelezettségek átvállalása, átruházása mellett idegenítheti el, adhatja bérbe vagy más használatába, illetve terhelheti meg. A Támogató a jóváhagyás feltételeként
kikötheti, hogy a kötelezettségek átvállalásának biztosítása érdekében a beruházással létrehozott vagyon elidegenítése esetén az új tulajdonos a
Kedvezményezett helyébe lépjen be, vagy a kötelezettségek átvállalásáról egyoldalú nyilatkozatot tegyen.
l) A támogatási kérelem értékelése és a projekt megvalósítása és fenntartása során
kockázati ellenőrzésre kerül sor. Ha a projekt megvalósítása kiemelkedően jelentős kockázatot hordoz, akkor a támogatási kérelem nincs összhangban a Felhívás célkitűzéseivel, ezért elutasításra kerülhet, illetve a támogatói döntés érvényét veszítheti és a támogatás visszavonásra kerülhet. (Jelentős kockázatot jelenthet többek között a támogatási kérelem nem megfelelő kidolgozottsága; a támogatást igénylő székhelyének és a megvalósítás helyének eltérő támogatási intenzitása, a projekt megvalósítása szempontjából kockázatos gazdálkodási adatok.)
Kiemelkedően jelentős kockázatot jelenthet például:
- ha a támogatást igénylő, illetve a szállító székhelye, telephelye, fióktelepe között egyezés áll fenn,
- A támogatást igénylővel, a támogatást igénylő tulajdonosával, a támogatást igénylő vezető tisztségviselőjével vagy a projektvezetővel szemben olyan körülmény merül fel, amely veszélyezteti a projekt eredményes megvalósítását vagy szabályszerű lebonyolítását, beleértve a támogatói okiratban foglalt kötelezettségek teljesítését is.
- a megvalósítási helyszín nem alkalmas, vagy a projekt keretében támogatott ingatlan beruházás révén sem tehető alkalmassá a támogatási kérelemben jelzett tevékenység végzésére,
- a támogatást igénylő, illetve a szállító szakmai kompetenciái, gazdálkodási vagy tárgyi erőforrásai nem alkalmasak a projekt megvalósítására, illetve a beszerzési, szolgáltatási igény teljesítésére,
- a megvásárolt eszközök együtt sem alkalmasak termelő vagy szolgáltató
tevékenység végzésére,
- a saját forrás magánszeméllyel, különös tekintettel külföldi magánszeméllyel,
vagy külföldi vállalkozással kötött kölcsönszerződés alapján, vagy tagi kölcsön révén biztosított,
- a szállító vezető tisztségviselője vagy tulajdonosa/tagja Magyarországon a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény alapján cégvezetéstől eltiltás hatálya alatt álló személy,
- a támogatást igénylő, illetve a szállító cégkivonatába büntetőjogi intézkedés került bejegyzésre,
- pénzügyi teljesítés több kisösszegű részátutalás révén, vagy nagy összegű készpénzes kiegyenlítés révén történik,
- a gazdasági társaság székhelyét székhelyszolgáltató biztosítja,
- ha a támogatást igénylő éves átlagos statisztikai állományi létszámában, árbevételben, eszközállományban, azaz éves beszámoló szerinti kulcsfontosságú gazdasági adataiban - a pályázat benyújtását megelőző évekhez viszonyítva-, az organikus fejlődésen túlmutató, hirtelen ugrásszerű növekedés mutatkozik.
- a támogatást igénylő, illetve a szállító szakmai kompetenciái, gazdálkodási, tárgyi vagy humán erőforrásai nem alkalmasak a projekt megvalósítására, illetve a beszerzési, szolgáltatási igény teljesítésére
- ha a támogatást igénylő gazdasági társaság a támogatási kérelem benyújtását megelőző 6 hónapon belül átalakulással, egyesüléssel vagy szétválással történő jogutódlással jött létre
- ARACHNE kockázatértékelő eszköz használatával feltárt releváns kockázatok,
- ha a támogatást igénylő az Irányító Hatóság által indított követeléskezeléssel érintett és a fizetési/részletfizetési kötelezettségének nem tesz eleget
A fent felsorolt kiemelkedően jelentős kockázatként értékelhető körülmények felsorolása nem taxatív, az Irányító Hatóság egyéb, a felsorolásában nem szereplő körülményt is kiemelkedően jelentős kockázatként értékelhet a projekt megvalósítása szempontjából.
m) A támogatási kérelemben a fejlesztendő tevékenység kapcsán szükséges azon tényleges és létező piaci igény és meglévő humánerőforrás megalapozott bemutatása, amelyre a támogatást igénylő a fejlesztést alapozza.
n) Amennyiben a projekt megvalósítása tartalmaz ingatlan beruházást, úgy a
tulajdonostársak hozzájárulásának, a megállapodásnak az osztatlan közös tulajdonban lévő ingatlan használatáról, a bérbeadó hozzájárulásának és bérleti szerződésnek, az ingatlan használatba vételének egyéb eseteiben a használatba adó hozzájárulásának, közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt használati megállapodásnak, a jogszabályban előírt engedélyezési eljárás támogatási kérelem benyújtása előtti megindítását igazoló dokumentumnak, valamint az építési tervdokumentációnak rendelkezésre kell állnia, amennyiben az releváns a támogatási kérelem vonatkozásában. A felsorolt dokumentumok a támogatási kérelem jogosultsági ellenőrzése, tartalmi értékelése során, valamint a megvalósítás és a fenntartás időszakában bármikor bekérhetőek, illetve a megvalósítási helyszínen ellenőrizhetőek.
https://www.palyazat.gov.hu/programok/szechenyi-terv-plusz/ginop-plusz/ginop_plusz-1.2.4-24/dokumentumok